joi, 20 august 2009

Daca e vineri....e poezie pe paine !

PSALM
O durere totdeauna, mi-a fost singuratatea ta ascunsa,
Dumnezeule, dar ce era sa fac?
Cand eram copil, ma jucam cu tine
si-n inchipuire, te desfaceam cum desfaci o jucarie.

Apoi salbaticia mi-a crescut,
cantarile mi-au pierit,
si fara sa-mi fi fost vreodata aproape,
te-am pierdut pentru totdeauna,
In tarana, in foc, in vazduh si pe ape.

Intre rasaritul de soare si apusul de soare,
sunt numai tina si rana.
In cer, te-ai inchis ca-ntr-un cosciug.
O, de n-ai fi mai inrudit cu moartea
decat cu viata,
Mi-ai vorbi. De-acolo unde esti,
din pamant ori din poveste mi-ai vorbi.

In spinii de-aici, aratate, Doamne,
sa stiu ce-astepti de la mine.
Sa prind din vazduh sulita veninoasa
din adanc azvarlita de altul sa te raneasca subt aripi?
Ori nu doresti nimic?
Esti muta, neclintita identitate
[rotunjit in sine a este a]
nu ceri nimic. Nici macar rugaciunea mea.

Iata stelele intra in lume
deodata cu intrebatoarele mele tristeti.
Iata, e noapte fara ferestre-n afara.
Dumnezeule, deacum ce ma fac?
In mijlocul tau ma dezbrac.Ma dezbrac de trup
ca de-o haina pe care-o lasi in drum.

Lucian Blaga - Poemele luminii

24 de comentarii:

Daquinus spunea...

Minunata traire, frumos poem.

Cu multa pretuire si respect, Cosmin.

lidy spunea...

superba poezia, plina de neintelesuri aparente lesne de inteles in profunzime...

fii binecuvantata, Miki.

compadvice spunea...

Aleasa cu grija ca de fiecare data doamna Elena!
Dumnezeule, deacum ce ma fac?
In mijlocul tau ma dezbrac.Ma dezbrac de trup
ca de-o haina pe care-o lasi in drum.
Sa ne ajute Domnul sa ne putem dezbraca in fiecare zi de eu-l nostru si sa-l lasam in drum!Imi pare rau ca nu am putut participa si eu la vinerea de poezie,am lucrat pana tarziu si am fost destul de obosit ca sa mai compun:)Dar o sa ma revansez.Un weekend minunat va doresc!

elena marin-alexe spunea...

Daquinus - Da-mi voie sa-ti returnez pretuirea si respectul.Le meriti din plin.
Dumnezeu sa te binecuvanteze! Ca de fiecare data vizita pe care mi-o faci, ma onoreaza, Cosmine!

elena marin-alexe spunea...

lidy - Sa fi inteles tu oare profunzimea ...acelor neintelesuri? Te pup si te iubesc mult...

elena marin-alexe spunea...

compadvice - Cred ca avem o iubire in comun: poezia! Si pe mine m-au impresionat aceste versuri, alese de tine.
Astept revansa, dar pana atunci, multe binecuvantari! Si nu uita ca esti asteptat cu drag, la plimbare.

nakudo spunea...

foarte frumos ...foarte

mmary spunea...

"Iata stelele intra in lume
deodata cu intrebatoarele mele tristeti.
Iata, e noapte fara ferestre-n afara.
Dumnezeule, deacum ce ma fac?
In mijlocul tau ma dezbrac.Ma dezbrac de trup
ca de-o haina pe care-o lasi in drum."

Cat de frumos,cata tgraire interioara, ce dor dupa intimitatea cu Dumnezeu !

Imi place mult Lucian Blaga,din versurile lui transpare atata credinta.Poezia mea preferata e :"Eu nu stivesc corola de minuni a lumii", o ador din clipa in care am inteles-o !

Ar trebui ,ca si noi sa-i urmam exemplul lui Blaga,si "sa nu ucidem cu mintea tainele ce le intalnim in calea noastra "...ar trebui doar sa iubim, sa-L iubim!

Va imbratisez cu drag doamna Elena, Dumnezeu sa va binecuvanteze cu toata Indurarea Sa !

"Acelasi" spunea...

Buna dimineata!Din nou la plimbare.frumoase versuri...frumos poet...dar poetul meu preferat ramane bacovia...

kalliope spunea...

versuri mestre ale marelui Blaga. Stiti care au fost primele cuvinte ale acestui mare om? Ma refer la toti care cititi acest blog si acest comment, nu doar la doamna Elana.

Va pup! (asta doar pentru doamna Elena)

elena marin-alexe spunea...

nakudo - Intr-adevar, tot ce respira sursa de divinitate, nu poate decat sa astearna frumosul...
Te pup mult si mult si f. multttt.

nakudo spunea...

mi-e dor de dumneavoastra...tare...tare...sper sa ne vedem...am postat un documentar pe blogul meu si vreau sa spun ca nu e un atac la cultele neoprotestante...imi plac...e doar un atac la fanatism...sper ca stiti engleza...daca nu ..nu-i bai cand vin va aduc documentarul tradus..m-am speriat...draga doamna elena cand l-am vazut aseara...sateti mai ceva ca mama mea...sarumana si duminica plina de traire sa aveti..pppppuuuuup

nakudo spunea...

a si am facut poze cu lupin(A)...

orianda spunea...

ce versuri frumoase, Elena! Lucian Blaga - un om printre milioane de stele!
Felicitari!

flavius obeada spunea...

servus...
ma bucura orice loc in care poposeste poezia...
multumesc
toate cele bune!

elena marin-alexe spunea...

mmary - IMI PLACE INCLINATIA SPRE DIVINITATE A LUI LUCIAN BLAGA. TE IMBRATISEZ CU MARE, MARE DRAGOSTE DIN DUMNEZEU!iNTRU F. GREU PE BLOGUL TAU, NU STIU DE CE, DAR CU AJUTORUL LUI DUMNEZEU, MAINE VOI AVEA UN ALT COMPUTER. O noapte cu vise frumoase iti doresc!

elena marin-alexe spunea...

" Acelasi" - Bine ai venit la poezie...si mie imi place foarte mult Bacovia. O noapte senina sa-ti dea Dumnezeu!

elena marin-alexe spunea...

kalliope - nu stiu , te rog sa-mi spui tu. Astept. O noapte ferice sa-ti dea Domnul Isus!

elena marin-alexe spunea...

nakudo - Inca nu l-am citit, caci nu pot intra merge tare greu ....sper ca maine sa am alt calculator, daca vrea si Dumnezeu....
Dupa ce voi citi....te voi pune la zid, pentru indrazneala ta...ha ha . Te pup draga mea si sa stii ca nici mie nu-mi place fanatismul, de nici un fel, caci tot ce este prea mult strica.

elena marin-alexe spunea...

nakudo - M-as bucura tare caci mi-e dor de Lupino!

elena marin-alexe spunea...

orianda - Cu siguranta Lucian Blaga este o stea intre stele si un MARE poet. Iti trimit cateva stele sa-ti vegheze somnul.

elena marin-alexe spunea...

flavius obeada - ma bucur ca ne putem intalni pe aripi de vers.Sa-ti daruiasca Domnul, o noapte plina de har!Si te mai astept cu deosebita placere.

kalliope spunea...

era o zi de toamna, ploua, Lucian Blaga privea prin geamul plangacios, privea cum lacrimile norilor se prelingeau pe acel geam al casei lui, avea in jur de 4 anisori, el, nu rostise nici un cuvant pana in acel moment, nu spusese "mama", "tata", a rostit cateva cuvinte de mare scriitor... "Mama, geamul plange!" acestea au fost primele lui cuvinte magice...

elena marin-alexe spunea...

Frumos! E de inteles, ca il curta inspiratia, inca de la o varsta frageda.
Multumesc mult kalliope!