joi, 6 august 2009

Truda

Daca e vineri, e poezie pe paine.....


Un rob eram si m-ai facut titan
Din ziua-n care mi-ai turnat in trup,
Osanda muncii - soarta si liman

Din stanca vietii viata mea o rup,
Vartej de forte-n pieptul meu s-agita
Cum zbarnaie albinele in stup.

Cununa nemuririi vestejita,
Mi-ai desfoiat-o Doamne, de pe cap
Si-n schimb, mi-ai dat o floare de-o clipita

Dar clipa mea, e cupa-n care-ncap,
Vointa, truda, vis si libertate
Cu care setea vietii mi-o adap.

E-nveninat pamantul de pacate,
Dar numai astazi, in amarul lui,
Iti gust nemarginita-Ti bunatate.

Trudesc, traiesc - si lupt si cad si sui-
Ce tainica putere ma avanta
Ca tot ce-ating, inmladii si supui?

Pamantu-n sarbatoare se-nvasmanta
Si fapta mea-i oglinda-n care vezi
Lumina Paradisului rasfranta.

In bratul meu esti Doamne...si lucrezi
Si-n truda mea, cu mine laolalta,
Te bucuri sangerand, ca sa creezi.

Tu inima de flacara, tresalta!
Ei trec mareti in raza diminetii,-N
De ropote vuieste bolta-nalta

Si duduie pamantul luminat:
Sunt multi si sfinti si falnici ca profetii-
E insusi Dumnezeu multiplicat

In fratii mei, in faurii vietii....

Nichifor Crainic - poezii alese


35 de comentarii:

POLITIA/ROMANA/PRIVACY spunea...

Atentiune La Postari/

mmary spunea...

"Trudesc, traiesc - si lupt si cad si sui-
Ce tainica putere ma avanta
Ca tot ce-ating, inmladii si supui?"...

puterea Ta Doamne, puterea iubirii Tale ...

profunde versuri...exprima realitatea sufletului,a fiintei constiente de prezenta divinitatii in fiecare fibra a trupului..

Dumnezeu sa va imbratiseze cu iubirea Sa minunata !

nakudo spunea...

aceasta truda intotdeauna are si un dar pe masura...minunata lumea dumneavoastra si lui mary

elena marin-alexe spunea...

POLITIA ROMANA PRIVACY - merci! O noapte linistita!

elena marin-alexe spunea...

mmary - Sa ai parte de o noapte minunata plina de prezenta divina in impletitura viselor...Noapte buna si imbratisari!

elena marin-alexe spunea...

nakudo - Da, truda noastra si a lui Nichifor Crainic si a milioanelor de oameni care il adora pe Creator si cred in promisiunea Sa.
Poti face si tu parte dintre acestia......Esti iubita de El, sa nu uiti!

nakudo spunea...

cred ca in maxim o saptamana o sa reusim sa stam la o cina de taina...termin cu medicii fara frontiere...si ajung la dumneavoastra

kis spunea...

,,Ramanem datori trecutului, chiar daca n-am avea de invatat din el,, spunea maestrul Noica, asta nu ca nu am avea de invatat din Nichifor Crainic dar face parte din zestrea culturala a noastra si nu avem voie sa-l uitam.
Frumoasa poezie!

Geanina Codita spunea...

"E-nveninat pamantul de pacate,
Dar numai astazi, in amarul lui,
Iti gust nemarginita-Ti bunatate."

Am parcurs rând cu rând, toate versurile sunt frumoase, însă cele selectate mi se par de-a dreptul sublime.

Îţi mulţumesc pentru toate versurile pe care le postezi aici, de fiecare dată...

Pupici geaninoşi peste normă, draga mea!

nakudo spunea...

aaaa..si indiferent ce postez...nu pot uita nici o secunda darul vietii...dumneavoastra intelegeti pentru ca santeti si artist si om si femeie si mama...cu dragoste

elena marin-alexe spunea...

nakuso - Astept cu nerabdare 'cina de taina' si pana atunci te imbratisez cu mare drag!

elena marin-alexe spunea...

kis - Noi ne respectam oamenii de litere si marii maestri innaintasii nostri, ii iubim si ne rugam pt. cei ce mai sunt in viata. Multumesc kis, comentariile tale sunt pline de viata. Fii binecuvantat!

elena marin-alexe spunea...

Geanina Codita - Ai ales cele mai relevanta versuri! Si multumesc pentru 'gramada' de pupici geaninosi cu care-mi binedispui ziua de azi.

elena marin-alexe spunea...

nakudo - astept sa ne intalnim si promit sa-ti spun ceva "esential"...O zi superba sa ai!

Carmen spunea...

Intotdeauna poeziile lui Nichifor Crainic mi-au mangaiat sufletul.Inima imi este plina de fericire,atunci cand intalnesc oameni care au in suflet dor de frumos,de bine,de adevar,de lumina,de Dumnezeu.

elena gaspar spunea...

Voi cînta cu toata 'nsufletirea,
Caprele si iepurii firesti.
Daca ai de ce-ti stârni mâhnirea,
Ai atunci de ce sa si zâmbesti.

Bucuria 'n toti se întretaie
Cu hotescul fluierat mereu.
Gradinarul toamnei o sa taie
Frunza moarta-a crestetului meu.

În livada zarilor, înaltii
Plopi îsi misca umerii de vânt.
Sa priceapa totul pentru altii,
E venit poetul pe pamânt.

E venit sa simta-aceste treceri,
Sa sarute vaci ce bat talangi.
Mai adânc ale cântarii seceri!
Cerne flori, tu soare, de pe crengi
Serghei Esenin

kalliope spunea...

se simte toata perfectiunea in aceasta poezie

lidy spunea...

Stiu ca-ti place poetul... Cred ca si poezia:

Ochii albastri ai lui Dumnezeu
In munti, acum, e-un fel de-nlacrimare
Si lacrimile picura mereu,
De parca s-a-ntamplat ceva ce doare
Si astazi, plang, in loc de fiecare,
Ochii albastri ai lui Dumnezeu.

Noi stam in ochii lui si-avem de toate
Si suntem asezati si calatori
Si el cu-aceleasi lacrimi ne strabate
Si-n ele, cand altfel nu se mai poate,
Cadem si noi din ceruri uneori.

Sunt toate intr-o ordine fireasca,
Se frange tot ce se cuvine frant,
E masca unde este loc de masca,
Pe noi, pe toti, din pleoapa lui cereasca,
El, uneori, ne plange pe pamant.

Acum, in munti, sunt lacrimi si e ceata
Si soarele s-a spart ca un deochi,
Vai, Doamne, tu ne dai aceasta viata
Si o gustam cu mila indrazneata,
Ce bine ne simtim la tine-n ochi.

Din ochii tai, lumina lumii vine
Si tu chiar intunericu-l descosi
Si-am vrea sa-ti fie totdeauna bine
Si, uneori, ne temem pentru tine
Sa nu orbesti de-atatia pacatosi.

Adrian Paunescu, Hateg - Petrosanï
5 august 1995

lidy spunea...

Regretabila disparitia Tatianei Stepa
Memorabil cantecul:

Intr-un veac cu noapte mare
Noi aprindem felinare
Ca sa nu fiti tristi, ca sa nu fiti tristi
Voi le stingeti catre ziua
Si noi ne luam adio
Sarmani, artisti, sarmani artisti

mmary spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
criss spunea...

Buna Elena,
nu stiu daca ai mai primit premiul Blog D`oro.....eu ti-l daruiesc cu placere...te asteapta pe blog-ul meu.
Pupik...o zi frumoasa :)

Dumitru Negoita spunea...

Este minunat
in a "trudi",inspre pictura
dragoste si poezie
bucurandu-ne laolalta
de parfum vuind
in "bolta inalta".

ARIPI DE FLUTURE spunea...

va ofer cu mult drag premiul blog d'oro, pentru blogul minunat pe care il aveti

Ao toque do amor spunea...

Olá elena, tudo bem?
vim te oferecer o selo a dona desse blog é show, quer diz\er que voce é demais, é maravilhosa.
Tenha uma tarde abençoada e muito feliz.]
beijos

compadvice spunea...

Atata poezie si voie buna pe blogul dvs.doamna Elena ,incat cred ca va ramane primavara pe tot parcursul anului!Am adugat si eu pe blogul meu vreo doua:D.Dumnezeu sa va binecuvinteze cu toata dragostea!

elena marin-alexe spunea...

carmen - Ma bucura vizita ta draga mea!

elena marin-alexe spunea...

elena gaspar - Sa inteleg ca avem gustul poeziei ...si in conun Esenin! Felicitari!

elena marin-alexe spunea...

kalliope - Da ai dreptate! Bine ai revenit din plimbare....Sarutari Karinei!

elena marin-alexe spunea...

lidy - Iubesc poezia si poetul deopotriva...
Ce bine ne simtim la Tine-n ochi,.....Pot afirma si eu asta in fiecare clipa, draga Lidy!
Multumesc pt. poezia asta superba.Fii binecuvantata!

elena marin-alexe spunea...

lidy - Intr-adevar regretabila. Cel putin pe mine ma doare sufletul.

elena marin-alexe spunea...

criss - Multumesc, draga mea, voi veni cat de repede pot. Inca am probleme cu calculatorul.

elena marin-alexe spunea...

Dumitru Negoita - Multumesc maestre! O seara ferice va doresc.

elena marin-alexe spunea...

ARIPI DE FLUTURE - MULTUMESC PENTRU APRECIERE SI PREMIU. O seara minunata sa -ti dea Dumnezeu.

elena marin-alexe spunea...

Ao toque do amor - Eu enviar todo o amor e graças mele.Te beijando.

elena marin-alexe spunea...

compadvice - Trimit retur bogatia binecuvantarilor Lui. Cu dragoste Elena.