joi, 3 septembrie 2009

Mistretul cu colti de argint.....




Daca e vineri...e poezie pe paine.......cu Stefan Aug. Doinas. O poezie care m-a delectat cu cele mai frumoase clipe de lectura. Va recomand aceasta capodopera a poetului St. Aug. Doinas si sper sa va legene pe aripi de dor.....de poezie buna!




Un prinţ din Levant îndrăgind vânătoarea
prin inimă neagră de codru trecea.
Croindu-şi cu greu prin haţişuri cărarea,
cântă dintr-un flaut de os şi zicea:




- Veniţi să vânăm în păduri nepătrunse
mistreţul cu colţi de argint, fioros
ce zilnic îşi schimbă în scorburi ascunse
copita şi blana şi ochiul sticlos..




- Stăpâne, ziceau servitorii cu goarne
mistreţul acela nu vine pe-aici.
Mai bine s-abatem vânatul cu coarne,
ori vulpile roşii, ori iepurii mici ...




Dar prinţul trecea zâmbitor înainte
privea printre arbori atent la culori,
lăsând în culcuş căprioara cuminte
şi linxul ce râde cu ochi sclipitori.




Sub fagi el dădea buruiana-ntr-o parte:
- Priviţi cum se-nvârte făcându-ne semn
mistreţul cu colţi de argint, nu departe:
veniţi să-l lovim cu săgeată de lemn!...




- Stăpâne, e apa jucând sub copaci,
zicea servitorul privindu-l isteţ.
Dar el răspundea întorcându-se: - Taci...
Şi apa sclipea ca un colţ de mistreţ.




Sub ulmi, el zorea risipite alaiuri:
- Priviţi cum pufneşte şi scurmă stingher,
mistreţul cu colţi de argint, peste plaiuri:
veniţi să-l lovim cu săgeată de fier!...




- Stăpâne, e iarba foşnind sub copaci,
zicea servitorul zâmbind îndrăzneţ.
Dar el răspundea întorcându-se: - Taci...
Şi iarba sclipea ca un colţ de mistreţ.




Sub brazi, el strigă îndemnându-i spre creste:
- Priviţi unde-şi află odihnă şi loc
mistreţul cu colţi de argint, din poveste:
veniţi să-l lovim cu săgeată de foc!...




- Stăpâne, e luna lucind prin copaci,
zicea servitorul râzând cu dispreţ.
Dar el răspunde întorcându-se:
- Taci...Şi luna sclipea ca un colţ de mistreţ.




Dar vai! sub luceferii palizi ai bolţii
cum stă în amurg, la izvor aplecat,
veni un mistreţ uriaş, şi cu colţii
îl trase sălbatic prin colbul roşcat.




- Ce fiară ciudată mă umple de sânge,
oprind vânătoarea mistreţului meu?
Ce pasăre neagră stă-n lună şi plânge?
Ce veştedă frunză mă bate mereu?...




- Stăpâne, mistreţul cu colţi ca argintul,
chiar el te-a cuprins, grohăind, sub copaci.
Ascultă cum latră copoii gonindu-l...
Dar prinţul răspunse-ntorcându-se. - Taci.




Mai bine ia cornul şi sună întruna.
Să suni până mor, către cerul senin...
Atunci asfinţi după creste luna
şi cornul sună, însă foarte puţin.



Stefan.Aug. Doinas

26 de comentarii:

Adrian spunea...

Foarte frumos

compadvice spunea...

Frumoasa si cu invataturi doamna Elena!O seara minunata sa aveti!

Anne spunea...

compadice are dreptate. O seara placuta si din partea mea!

kristina spunea...

Iubesc aceasta poezie.Copiii mei au invatat-o de la varsta de 5 ani.Weekend placut doamna Elena.

nakudo spunea...

este una din poeziile care ma tulbura de fiecare extraordinar de tare...e si o poezie greu de patruns dar cei cu zbuciumari sufletesti ne regasim in ea..va imbratisez cu mult drag si va sun maine...santei tulburata ...o noapte lina cu pace si dragoste si adieri de ingeri

adriana spunea...

sper ca povestea mea sa ii ajute pe toti copiii bolnavi…mi-a trebuit mult curaj sa-mi infrang emotiile si sa o scriu
http://adriana-dardindar.blogspot.com/2009/09/povestea-mea-in-4-minute-am-cronometrat.html

elena marin-alexe spunea...

adrian-
Da...si tulburator!
Multumesc pt. vizita Adriane! O zi frumoasa!

elena marin-alexe spunea...

compadvice -
Ma bucur ca ti-a placut. Sa ai o zi superba si sa stii ca ma gandesc cu placere la intalnirea pe care ai propus-o tu si ma rog Domnului sa se faca voia Sa.

elena marin-alexe spunea...

Anne, Iti multumesc pt. vizita si te mai astept cu mare placere. Fii binecuvantata!

elena marin-alexe spunea...

kristina -
Ascultam aceasta poezie, in cadrul Cenaclului Flacara si ma impresiona de fiecare data...
Iti doresc un sfarsit de saptamana cu multa bucurie in suflet!

elena marin-alexe spunea...

nakudo -
Cred ca atunci cand spui St. Augustin Doinas, spui "Mistretul cu colti de argint" si asta denota ca poezia asta este emblematica pentru lirica lui Doinas.
Astept sa mai vorbim...Fii binecuvantata in veci! Multa bucurie trimit spre inima ta!

elena marin-alexe spunea...

adriana -
Multumesc pentru indemn.Am fost pe la tine si am citit...
Dumnezeu sa te binecuvanteze!

nakudo spunea...

draga doamna elena...mi-ar place sa mai cunoasteti niste adolescenti cu totul deosebiti care au nevoie si de sustinerea dumneavoastra-life,raza de soare,oriana,pe gaby ati cunoscut-o deja si madalin de la cuvintele sufletului...din persepctiva acestor oameni minunati..pentru mine viitorul omenirii poate arata minunat...va imbratisez..n-o sa regretati nici un moment ca i-ati cunoscut

nakudo spunea...

mi s-a descarcat complet telefonul..vorbim dupa ce se incarca

elena marin-alexe spunea...

nakudo -
Pe cativa ii am in lista mea de bloguri...
Multumesc, voi cauta sa-i cunosc mai bine.Te pup!

elena marin-alexe spunea...

nakudo - cred ca furtuna vine spre noi...Doamne ajuta!
Mai vb. draga mea!Noapte frumoasa, caci dupa furtuna, vine iarasi vreme buna! Te las in grija LUI!

nakudo spunea...

tare bine ar fi daca ati fi cu mine permanent..ha-ha...imi santeti mai ceva ca o mama si e tareeeeee bine...trece si furtuna..maine soare..sant mereu in grija Lui...doar eu sant oarba si ma fac uneori ca nu vad dragostea ;
LUI..da sa fie si multumesc pentru gandurile bune trimise spre uncas..se simt...daca vreti recunoasteti daca nu nu...ddar se simt...vorbim dupa nunta sau luni...

elena marin-alexe spunea...

nakudo -
Vorbim oricand vrei tu, caci imi face placere sa vb. cu tine. Pai...sa dormin bineee, caci face bine la ten.

nakudo spunea...

sa nu ne plangem...barbatii nostri ne plac oricum..ha-ha..

elena marin-alexe spunea...

Ai mare dreptate...Stefy nu pot sa te contrazic. Te pup de noapte buna.

Mariana spunea...

Cu adevărat o poezie de excepţie...Foarte bună alegerea! Mulţumim! O duminică plină de pace!

miki spunea...

rascolitor, frumos, inaltator!Sa aveti parte de un sfarst de saptamana frumos!

denisia spunea...

Mi-ai răscolit puţin.. amintiri... frumoase amintiri îmi dau târcoale...

elena marin-alexe spunea...

Mariana-
Am iubit poezia in general, de cand ma stiu, dar asta este una din preferatele mele.
Noapte frumoasa cu senin in suflet!

elena marin-alexe spunea...

miki -
Desi este tarziu, am citit cu interes ce mi-ai scris si ma bucur ca-ti place. Noapte linistita si somn usor sa ai!

elena marin-alexe spunea...

denisia -
Amintiri placute ma rascolesc si pe mine....Iti multumesc pentru vizita si ...hai sa iubim poezia in continuare...
Te mai astept cu mare placere!