sâmbătă, 26 septembrie 2009

Solomon si rugaciunea....


Zilele astea am citit cate ceva din cartea Cronici [ Biblie] si as vrea sa impartasesc cu voi dragii mei prieteni.
Avem tendinta sa ne lamentam si sa cerem in rugaciunile noastre doar sanatate, hrana, succes in diverse situatii dar si alte nastrusnice cereri ca de ex. sa fie pedepsit dusmanul nostru [ sa moara capra vecinului] sa reusim in afaceri etc.
Mai rar insa avem tendinta sa-L rugam pe Domnul nostru sa umble la inima noastra ca sa ne faca mai buni cu cei din jur, dar si mai rar ne rugam sa umble la intelectul nostru, sa capatam mai multa intelepciune [ ASTA PROBABIL SI DIN CAUZA CA NE CONSIDERAM DESTEPTI NEVOIE MARE] ca sa avem rezultate mai bune in viata.
Ei bine mi-a placut tare mult cererea lui Solomon care era deja imparat si avea destula putere sa-si conduca imparatia lasata de tatal sau David. Va redau mai jos ruga pe care Solomon a adus-o Domnului Dumnezeu.


În timpul noptii, Dumnezeu S-a aratat lui Solomon, si i-a zis: "Cere ce vrei sa-ti dau.
"
Solomon a raspuns lui Dumnezeu: "Tu ai aratat o mare bunavointa tatalui meu David, si
m-ai pus sa domnesc în locul lui.

Acum, Doamne Dumnezeule, împlineasca-se fagaduinta Ta, facuta tatalui meu David,
fiindca m-ai pus sa domnesc peste un popor mare la numar ca pulberea pamântului!

Da-mi dar întelepciune si pricepere, ca sa stiu cum sa ma port în fruntea acestui popor!
Caci cine ar putea sa judece pe poporul Tau, pe poporul acesta atât de mare?"

Dumnezeu a zis lui Solomon: "Fiindca dorinta aceasta este în inima ta,
fiindca nu ceri nici bogatii, nici averi, nici slava, nici moartea vrajmasilor tai,
nici chiar o viata lunga, ci ceri pentru tine întelepciune si pricepere ca sa judeci pe poporul Meu,
peste care te-am pus sa domnesti,

Întelepciunea si priceperea îti sunt date. Îti voi da, pe deasupra,
bogatii, averi si slava, cum n-a mai avut niciodata nici un împarat înaintea ta,
si cum nici nu va mai avea dupa tine."
2 Cronici cap. 1: 7 - 12.

Stiti care a fost rezultatul cererii lui Solomon?
Pot sa va spun multe, despre el, dar ma rezum la faptul ca acest om a devenit cel mai intelept om de pe pamant, dar si cel mai bogat, caci lui Dumnezeu i-a placut cererea lui......

27 de comentarii:

Cami -Camila-Witt.... spunea...

Draga mea, egal ce scri imi unge sufletul, ma linisteste, emotioneaza si...si... Multumesc si o duminica placuta! Cami

nakudo spunea...

draga doamna elena..stiu ca ce m-a fascinat este intelepciunea lui solomon..darurile sale de comuniune cu Dumnezeu..si faptul ca in proverbe in nici unul din ele nu te invata sa pretuiesti lucrurile materiale...SOLOMON ESTE PENTRU MINE ACELASI SUFLET,ARTIST,POET,INTELEPT CA SI APOSTOLUL IOAN.CEL PE CARE IL IUBEA IISUS...adica in traducere,..il avea mai aproape de suflet..eu vreau sa am inima in regula si sa-mi recuperez aripile...o seara cu ingeri si invatatura divina..va imbratisez cu mult..mult drag

mmary spunea...

Buna dimineata draga doamna...ce intelepte adieri de suflet m-au intimpinat, cat de minunat se pliaza ele pe inimioara mea care niciodata nu a cerut lucruri materiale...eu vreau doar sa invat sa-L iubesc pe Dumnezeu asa cum doreste sa fie iubit :

cu toata inima, cu tot cugetul , cu tot sufletul, cu toata fiinta si cu toata viata mea...

Va doresc sa petreceti aceasta zi binecuvantata in prezenta Domnului, in pace, bucurie, lumina, puritate si multa, multa iubire...sa zambeasca IUBIREA in inima dumneavoastra...:)

disa spunea...

Solomon este personajul biblic cel mai admirat de mine.
Daca avem intelepciune, le avem pe toate.
"Teama de Domnul este inceputul intelepciunii".
O viata plina de intelepciune iti doresc, draga mea prietena!

nakudo spunea...

toata noaptea m-a macinat un verset care nu stiu cum mi-a iesit din bostanel si tot m-a urmarit...,,la ce-i folosesc unui om toate bogatiile de pe pamant daca-si pierde sufletul.."o duminica minunata

Cristake spunea...

Rugămintea/rugăciunea lui Solomon este de un firesc, de un bun-simţ pe care ni-i greu să îl înţelegem. Mi-a plăcut foarte mult cele spuse de dv. la început: "ne considerăm deştepţi nevoie mare." Aşa cred eu că e! Una din cele mai îngâmfate specii de pe lumea asta. Mai demult aveam eu o vorbă, de băşcălie, e drept, dar care cred că se potriveşte aici: "Când credea şi el că a "cucerit(stăpânit) natura", omul şi-a dat seama că are hemoroizi!"
O duminică plăcută vă doresc!

elena marin-alexe spunea...

Cami Camila Witt -
Sa ai parte de Dragostea lui Dumnezeu!
Eu te pup cu mare drag si te mai astept la plimbare.

elena marin-alexe spunea...

nakudo -
Abia m-am intors de la biserica, si crede-ma ca nu am uitat sa ma rog....si pentru verde.
Te imbratisez cu dragostea Lui care este nepereche.

elena marin-alexe spunea...

mmary -
Multumesc pentru urari si cred ca s-au implinit, caci Iubirea mi-a zambit din nou si a cuprins sufletul meu doritor de nemurire, in pacea Sa.
Inca mai troneaza Duminica, asa ca te las sub "ocrotirea Celui PreaInalt".
Fii binecuvantata draga mea !

ARIPI DE FLUTURE spunea...

:)frumoasa pilda domna elena, uneori alergam atat de mult dupa averi incat uitam de lucrurile esntiale:)o zi rumoasava doresc, va imbratisez

elena marin-alexe spunea...

disa -
Asa este scumpa mea, avem de la inteleptul Solomon un adevarat "tezaur de intelepciune" si ar trebui sa stim sa beneficiem de el.
O Duminica plina de Dragoste, in continuare, iti urez din suflet.

elena marin-alexe spunea...

nakudo -
Versetul citat de tine se afla in Evan.Matei cap.16 :26 si spune asa:
Si ce ar folosi unui om sa castige toata lumea,daca si-ar pierde sufletul? Sau, *ce ar da un om in schimb, pentru sufletul sau?

Intelepte vorbe si pe intelesul tuturor.
M-am rugat si astazi pt. tine, caci mi-esti tare draga!

elena marin-alexe spunea...

Cristake -
Stii de ce specia umana este atat de ingamfata? Pentru-ca este stapanita de pacatul mandriei, care prin excelenta este numit si pacatul caderii, lui Lucifer.
Omul care are un gram se intelepciune, este modest isi recunoaste tarele si face "pace cu Creatorul sau"

Asta ar putea sa-i aduca vindecare si celui cu 'hemoroizi'....vorba ta. Dar... e grele...

elena marin-alexe spunea...

ARIPI DE FLUTURE -
Cum spui si tu draga mea, alegerea ...ne apartine.Deci ar trebui sa fim atenti ce alegem in efemerul acestei vieti...
Te pup cu mare drag!

nakudo spunea...

saru mana postez sinteza si va sun...ma inclin in fata dumneavoastra..chiar nu am putut dormi din cauza acestui verset

orianda spunea...

Bunicul meu a fost un om genial. M-a invatat lucruri deosebite. Imi spusese pe cand aveam vreo 10 ani: " sa-l cauti pe Dumnezeu! Sa-ti doresti sa-l intalnesti in toate lucrurile si intamplarile! Dumnezeu ti le va darui pe toate celelalte, drept cadou, pentru iubirea ta pentru el!"
Cata dreptate avea bunicul! :)

elena marin-alexe spunea...

nakudo -
Am dormit pana acum....sa recuperez lipsa somnului de sambata noaptea cand nu am prea dormit.
Te pup draga mea ...

elena marin-alexe spunea...

Orianda -

Aceleasi sfaturi le-am primit si eu de la tatal meu.

Desigur Dumnezeu are grija sa completeze intelepciune la viata ta daca ii ceri...El nu forteaza nimic...depinde de ochiul tau interior, depinde de ochiul meu interior....
Daca vom cere intelepciune sigur vom primi.
Recunoastem insa ca avem mare nevoie de INTELEPCIUNE?
O seara senina sa -ti dea El!

Adrian spunea...

frumos

kalliope spunea...

avem greşeli foarte mari înaintea lui DUmnezeu, chiar si atunci în rugăciune. Noi nu cautam mai intai imparatia lui Dumnezeu ca toate "aceste" lucruri sa ni se dea pedeasupra... Matei 6:33

kalliope spunea...

pe deasupra*

miki spunea...

am auzit adeseori de cererile nastrujnice ale enoriasior bisericilor, care in biletul de liturghie pe care il dau preotului , cer sa castige la loto,sa afle cine le-a furat rotile de la masina si altele asemanatoare.Eu nu prea am timp sa merg la biserica, dar incerc sa fac precum un calugar care nu a fost daruit de Dumnezeu cu prea multa minte si pricepere.Din aceasta cauza el a fost pus la bucatarie sa spele vasele .Cat timp isi indeplinea sarguincois datoria, acesta se ruga , cerand tot timpul un singur lucru- intelepciune.Si astfel, Dumnezeu l-a indragit atat de tare , incat i-a daruit calugarului destula intelepciune cat sa devina cel mai intelept om din tinut.
Asta cer si eu :sanatate sa-mi pot creste copiii si intelepciune, ca sa-i pot creste frumos.
Sa aveti o seara frumoasa si o viata plina de intelepciune!

elena marin-alexe spunea...

Adrian -
O saptamana frumoasa sa-ti dea Domnul!

elena marin-alexe spunea...

kalliope -
Natura umana ne face sa ne gandim doar la lucruri materiale, efemere care trec, dar sufletul nostru tanjeste dupe lucruri divine....
Iti doresc o saptamana sub ocrotirea Celui Prea Inalt! Cu mult drag, Elena.

elena marin-alexe spunea...

Fiecare om cere de la Dumnezeu, ce simte el ca are nevoie.Asa cum spui oamenii cer in general lucruri materiale si chiar destul de absurde [ chestia cu roata ] dar foarte putini se mai gandesc la dorintele sufletului lor care este prizonier intr-un trup pamantesc si care vrea vesnicia. Sa ne ajute Dumnezeu sa cautam mai intai Imparatia LUI asa cum spunea mai sus putin, kalliope.
Multe imbratisari trimit spre tine cu toata dragostea!

MONICA DANIELA spunea...

Toate bune si frumoase .
Numai ca Solomon s-a lasat in voia patimilor si numeroasele sale concubine l-au adus si pe el la idolatrie.
Sper ca nu ma insel .Parca asa tin minte.

elena marin-alexe spunea...

MONICA DANIELA-
Cine se crede fara pacat sa arunce primul cu piatra.
E vorba de inteleptul Solomon....totusi.