miercuri, 7 octombrie 2009

Parcul lui Pazvante...








Minunui ale omului, aşa cum îl numeşte însuşi Pazvante, un tip foarte controversat, pe numele său adevărat, Vasile Dănăilă .
Un veritabil Colţ de Rai, unde poţi admira: flori de mină, muzeu de mineralogie, trandafiri şi sute de specii, de arbuşti, păsări exotice, veveriţe, broaşte ţestoase şi diverse roci, toate într-o armonie perfectă cu natura din jur, parcă anume ca să încânte ochiul.

Da, aţi ghicit, este vorba de principala atracţie a oraşului Tecuci, din judetul Galaţi, Parcul Central.
Cunoscut tuturor drept "Parcul lui Pazvante, a fost concesionat acestui om
de afaceri, în urmă cu nouă ani, şi de atunci gradina a devenit raiul pe pământ.


"În viaţă am dat şi am luat pumni. E foarte plăcut să primeşti! Sunt «ober-golan»! În lumea străzii, doctoratul se numeşte «oberat»"-  Am plecat dintre şmecheri şi m-am întors printre oameni!" se autoidentifica, Pazvante.
Sute de tecuceni, dar şi locuitori din alte zone, vin să admire zilnic,
"Parcul lui Pazvante?. Cei peste 400 de papagali de mari dimensiuni,
dar şi alte vieţuitoare, atrag anual vizitatori în micul oraşel de provincie.
Omul de afaceri a amenajat parcul pentru a reaminti concetăţenilor săi, ca omenirea are o legătura strânsă cu natura.

Am postat doar câteva imagini, dar frumuseţea de acolo merită văzută pe viu!

elena marin alexe

42 de comentarii:

Cristake spunea...

Superbe imagini... E mai mult decat bine sa vezi ca isi da cineva osteneala, fie el si un Pazvante, pentru momentele de recreere ale "prostimii"(initial am crezut ca e ceva satiric in postare. Multam' de poze!

nakudo spunea...

stiti ca eu ajung la tecuci cu munca..dar pe cuvant ca nu am stiut de acest parc...doamne ce minunat...si cata imaginatie si creatie...o zi calda,frumoasa cu miros de gurui si vant in salcie..va poop...si vin sambata..

Lisandru Cristian spunea...

Ce imagini frumoase... Mi-au adus linişte imediat ce le-am privit... O zi cât mai bună vă doresc...

kis spunea...

Felicitari D-lui Pazvante pentru aceasta realizare (pe care era bine sa o faca primaria).!

mmary spunea...

Cat mi-as dori sa pot petrece cateva ore macar in aceste locuri minunate...Se pare ca inca existe oameni indragostiti de frumos, cu suflete minunate care stiu sa daruiasca...

Dumnezeu sa-i binecuvanteze pe toti cei care daruiesc...si pe ceilalti , poate asa vor invata ca e mult mai mult a darui decat a primi...

Va multumesc ca ne-ati daruit aceste ferestre deschise spre frumusete si ca imbratisez cu mult drag...

Geocer spunea...

Si cand te gandesti ca pe la Bucuresti, cum pune cate un om de afaceri mana pe un parc, cum il transforma in zona rezidentiala sau cartier de afaceri.

criss spunea...

Superbe pozele Elena. :)

Sa mai postezi si altele, cand mai faci :)

Iti urez un week-end frumos si sa ne auzim cu bine.

Pup mult.:X

elena marin-alexe spunea...

Cristake -
Te-a cam derutat numele 'Pazvante', asa-i? Si pe mine cand am auzit de el, dar e un om de treaba si vrednic gospodar asa ca l-am dat exemplu.
O zi inca buna sa ai!

elena marin-alexe spunea...

nakudo -
Trebuie musai sa-l vizitezi , daca ai ocazie.
E un soare si adie putin vantul, cat sa-mi sarute frunzele verzi d salcie....plangatoare...
Te astept cu arome de flori de la Vrancea!

elena marin-alexe spunea...

Lisandru Cristian -
Frumoase tare aceste poze dar parcul in sine e imens si cu multe surprize.
Salutari de la Vrancea si iubitei tale Geanina!
Fiti binecuvantati frumosilor!

elena marin-alexe spunea...

kis -
Primaria are alte treburi mult mai importante...Ha ha ha..
O zi senina sa-ti dea EL!

elena marin-alexe spunea...

mmary -
Tipul este un om indragostit de frumos, putini oameni de afaceri care sa imi daruiasa si mie un strop de frumisete, nu? Cei mai multi se gandesc doar la ei...
Bucurie si binecuvantare de la Vrancea pentru tine draga prietena!

elena marin-alexe spunea...

Geocer -
Asa este, dar uite ca in provincie mai sunt exceptii. Cred ca omul e indragostit de frumos, de natura dar, si de oamenii simpli.
Din pacate exceptiile confirma regula...
O zi buna iti urez de pe la Vrancea!

elena marin-alexe spunea...

criss -
Ce mult ma bucura fiecare aparitie de-a ta aici cu mine La plimbare.
Cu mult drag te pup si iar te pup ...scumpa mea!

Anca...Outlandish being spunea...

V-am descoperit pe blogul "Ingerului tau" si as dori sa spun ca imi place foarte mult blogul dvs., mai ales ca degaja atat de multa spiritualitate crestin-ortodoxa nealterata. Felicitari! Va doresc o zi minunata!

CAZACU GHEORGHE spunea...

Da Frumoasa Postare si chiar , este foarte frumos aici , poposeam de cate ori treceam prin Orasul Tecuci Chiar mergeam , la Un Fost Unchi de al meu , care locuia aici in Tecuci , Apoi el A mers la Cele Vesnice. Dar Vreau sa mai ajung in acest parc cu care ma pasionat mult , de tot. In adevar acum sa mai modernizat Parcul , fata din anii de Urma.

Doamne Ajuta!

Ao toque do Amor spunea...

Olá...no Brasil entramos na estação mais linda e florida- a primavera e por isso vim te oferecer o selo primavera
beijos carinhosos
san

elena marin-alexe spunea...

Anca...Outlandish -

Bine ai venit! Ma bucur ca ai ales sa ma citesti,
si ca iti place continutul de aici....doar ca nu am asa multa spiritualitate ci sunt o mare iubitoare de Dumnezeu, pentru-ca EL m-a iubit mai intaipe mine....si a dat pe singurul Sau Fiu ca oricine crede in El sa nu moara ci sa aiba viata vesnica! [ Ev. Ioan 3:16.]
O seara senina sa ai draga mea!

elena marin-alexe spunea...

CAZACU GHE. -
O seara placuta si binecuvantarea lui Dumnezeu!

elena marin-alexe spunea...

Ao toque do amor -

Menina bonita você é linda! Eu abraço o amor de Jesus! Obrigada.
Gosto de visitar!

miki spunea...

Va multumesc d-na ELENA pentru aceasta"plimbare" intr-o lume atat de minunata.Imi imaginez ce incantata ar fi Andreea, fetita mea cea mare care este indragostita de papagali, daca as duce-o sa vada acele minunatii.Chiar s-ar merita un asemenea efort!
Sa aveti o seara frumoasa!

elena marin-alexe spunea...

miki -
Desigur ca ar merita tot efortul, dar si pentru tine chiar...
Mai ales acum toamna e ceva de vis.
Cu multa dragoste te imbratisez de la Vrancea!

ARIPI DE FLUTURE spunea...

frumos parc:)bun loc de relaxare

Livia spunea...

Foarte fumos parculetul, tare mi-ar fi placut ca acest domn Pazvante sa fi trecut si prin alte orase. Eu am venit sa va invit pe blogul meu pt un premiu pe care il meritati din plin, abia acum am vazut ca deja aveti acest premiu, vi-l mai dau si eu odata cu toata dragostea! Dumnezeu sa va binecuvinteze!

elena marin-alexe spunea...

ARIPI DE FLUTURE -
o zi superba Fluturasule, este urarea mea de la Vrancea!

elena marin-alexe spunea...

Livia -
Acest Pazvante, ar trebui multiplicat la xerox,poate infrumusetam si alte orase din tara, prin ingenioasa lui prezenta....
Livia , draga mea iti multumesc mult ca te-ai gandit si la minecand ai facut lista cu premiatii.Te rog sa consideri ca l-am primit.Un sfarsit de saptamana plin de binecuvantare sa ai!

addi spunea...

eu nu stiu la ce va uitati voi, dar eu cand ma uit la prima poza, nu prea vad armonia cu natura. cei peste 400 de papagali de care pomenesti tu sunt inghesuiti intr-o cusca de 4x4 metri. si nu stiu cate dintre animalele tinute in captivitate acolo au acte de provenienta. iar daca ati trecut iarna asta prin respectivul parc, ati avut ocazia sa vedeti trei specii de pasari rapitoare de zi. legislatia nationala si internationala interzice cu desavarsire detinerea acestor pasari.
exceptand faptul ca tine in captivitate animale protejate, parcul arata foarte bine.

elena marin-alexe spunea...

addi-
Nu cred ca este de competenta noastra, a celor care nici nu ne gandim sa creem un petic de mediu ambient macar,sa criticam ceva ce un om cu suflet mare a facut cu proprii lui bani pentru bucuria altora.
Intotdeauna este loc de mai bine...

addi spunea...

ba chiar este de competenta noastra: sa reparam greselile care le-au facut inaintasii nostri. la fel cum generatiile viitoare vor indrepta greselile pe care le facem noi acum. asta e unul din motivele pentru care am facut facultatea de biologie. daca vrei sa te simti aproape de natura, nimeni nu te opreste sa mergi departe de oras si sa deschizi ochii. si cred ca acel petec de mediu ambient de care vorbesti putea fi facut si fara sa tii animale in captivitate. cat despre sufletul mare al d-lui pazvante, cred ca ar mai trebui sa te informezi. iar despre banii lui, nu stiu ce sa zic. eu cred ca e facut tot din banii platitorilor de taxe. pentru asta ar trebui intrebat bunul primar finkelstein. si nu vorbesc in necunostinta de cauza.
daca intotdeauna este loc de mai bine, nu crezi ca ar fi bine sa lasam deoparte ignoranta asta si sa vedem putin mai departe de "marinimia" lui dumnezeu?
cred ca e cazul sa ignoram acel pasaj din biblie in care se zice ca omul e destinat sa fie stapanul dobitoacelor si sa acceptam faptul ca societatea omeneasca este una din bolile planetei. omul ESTE una din dobitoacele de pe pamant.
dar cred ca-mi bat capul degeaba. am avut destule discutii de genul asta cu persoane ca-l bagau pe dumnezeu la inaintare si tot n-am ajuns la un rezultat.
deci voi tineti-o cu zeitatea voastra inainte, continuati-va viata cu ochii inchisi iar noi o sa continuam sa descoperim medicamente, leacuri si organisme modificate genetic.

sper sa traiesc ziua in care ateismul va fi religie de stat.

elena marin-alexe spunea...

addi-
Mai intai de toate nu inteleg ce cauti aici?
Si apoi tu scrii:. omul ESTE una din dobitoacele de pe pamant. Eu zic altfel ca omul nu este una, ci unul din dobitoace , asa este corect din punct de vedere gramatical 'geniule'.Si nu te pot contrazice daca tu te consideri dobitoc.
Si gata, stii ceva vezi-ti tu de trebusoara ta si nu ma mai deranja aici, caci este ultima oara cand iti mai acord atentie.Am o varsta si ar trebui sa respecti macar asta, mai ales ca din preferintele muzicale am inteles ca esri rocker, iar eu stiu ca rockerii sunt cititi si cu creier la purtator.Rusine!
Oricum Dumnezeu sa te ierte pentru blasfemie.

elena marin-alexe spunea...

addi-
Nu ti-am mai admis comentariul, asa cum ti-am promis.
Dar iti raspund pentru ultima data la cele scrise de tine.Fraza urmatoare este gresita si punct.
...omul ESTE una din dobitoacele de pe pamant.
Fetele mele prin anii 70' au fost rokerite si am afirmat ca rokerii sunt in speta oameni cititi si destepti, asta insemnand cu creier la purtator.
...Daca esti ateu, nu-i treaba mea, dar am dreptul sa te intreb:ce cauti pe blogul unei persoane, care incepe cu binecuvantarea lui Dumnezeu peste vizitatori?
...Cat despre 'esri' orice cititor isi poate da seama ca este o greseala de tastatura, asta avand in vedere ca literele sunt apropiate si dioptriile mele destul de mari.
A...am mai uitat ceva: nu vreau sa mi te adresezi la persoana a doua.Am prieteni mult mai tineri decat tine dragul meu vizitator.
Hai sa punem punct, dar nu inainte de a te atentiona ca daca afirmi ca esti un geniu malefic, asta in nici un caz nu te face un iubitor al creatiei lui Dumnezeu [ caci si pasarile si animalele, sunt parte din creatia Sa], ci dimpotriva un distrugator al ei.
Eu zic sa nu-mi porti pica pentru atentionari, ci daca vrei poti sa aduni doar ce-i bun pentru tine si sa punem punct aici. :)
Dumnezeu sa te ierte si sa te binecuvanteze! :)

addi spunea...

traiasca cenzura!

elena marin-alexe spunea...

addi-
Dumnezeu sa te binecuvantaze!

Anonim spunea...

da e farte frumos dar tigani ne cam deranjeaza

elena marin-alexe spunea...

anonim-
Chiar crezi ca pentru aceasta remarca trebuia sa-ti ascunzi identitatea? E parerea ta.De ce nu ai curajul sa o spui cu adevarata identitate? Stii ca sub anonimat se ascund , in marea majoritate doar lasii?
In fine, cu tigani, fara tigani, acest Parc a lui Pazvante este demn de luat in seama.
Si nu uita ca Dumnezeu i-a creat si pe tigani...si nu numai ca i-a creat, dar ii si iubeste ca pe toti oamenii deopotriva.

Anonim spunea...

8-}

elena marin-alexe spunea...

Anonim-
Nu dau doi bani pe anonimul care nu are curaj sa-si sustina parerea.
:-o :|

Radu spunea...

La o emisiune de pe TVR 2 -"Hobby-Ceiuri " am luat cunostinta astazi de existenta acestui parc , precum si de cel care a stiut sa-si materializeze un vis , facand ceva pentru semenii lui .
Sunt moldovean 50% , asa ca mi-a facut placere sa vad ca mai sunt si oameni gospodari si cu suflet mare in patria mea . Un BRAVO , din inima , domnului Vasile Danaila Pazvante ! Si dumneavoastra pentru acesta impartasire de bine !

elena marin-alexe spunea...

Indiferent de părerile pro sau contra, este un loc superb şi unicat în Moldova...
Mulţumesc de vizită!

Radu spunea...

Da , Elena , parerile sunt impartite . Este adevarat , judecand dupa continutul parcului , am putea spune ca chich-ul este la el acasa , aici . Dar in spatele a ceea ce vedem se afla buna intentie a unui om care a transformat un maidan mizerabil intr-un loc in care oamenii isi incarca bateriile , se bucura de ceea ce au ei nevoie . Cei ce nu au nevoie deasa ceva , il pot ocoli linistiti .

Lăcry spunea...

Doamnă Elena,
La mulţi ani!
Vin cu o veste tristă la început de an. Parcul nostru central, aşa cum l-aţi numit dumneavoastră "al lui Pazvante", a început să dispară încet...încet. În viitorul apropiat va dispărea cu totul, datorită unor neînţelegeri dintre actualul primar şi domnul Pazvante. Am plâns acum mulţi ani, când au început să dispară copacii din parc, pentru a face loc teraselor şi păsărilor. În schimb, mai târziu, am adorat trandafirii. Nu ştiu ce se va alege de parcul nostru...

elena marin-alexe spunea...

Lăcry
Totul se întâmplă din cauza politicului...Îmi pare sincer rău pentru locuitorii oraşului vostru. Păcat că neânţelegerile aduc daune locuitorilor.
La Mulţi Ani scumpa mea!