vineri, 6 noiembrie 2009

"Bun" [foileton]

Aud suieratul vantului, care in furia lui oarba tipa napraznic printre frunzele zdentuite ce par desprinse dintr-o legenda veche cat lumea... si ma trezesc.
Cu toata vremea rea, n-am de ales si aruncand la nimereala un trenci pe umeri, caci aud deja rapaind picuri de apa pe acoperisul de tabla, ies in fuga....
Ploaia ma ajunge repede din urma, dar n-o bag in seama si grabesc pasul.
Azi o am la mine pe nepotica mea si pana se trezeste , va trebui sa ajung inapoi cu "bun". Ce este "bun"? Ei asta-i alta poveste.
Incep sa alerg, luandu-ma la intrecere cu ploaia , care nu se da invinsa.Dar nici eu. Ocolesc in graba cateva masini si ma indrept spre intrarea din market [sic],
cand aud : Fa,... ai gresit usa la dormitor ! Ha ...ha..ha... Ma opresc si privesc socata la grupul de tineri care rad cu gurile pana la urechi..Ce o mai fi si cu astia bombanesc printre dinti si ma grabesc sa intru , sa imi vad mai departe de treaba mea..Vanzatoarea vadit mirata, cu un zambet malitios abia schitat in coltul gurii ma intreaba, daca am gasit ce doream. Da, raspund scurt si inhat de pe raft un Danone si o banana mai ofilita...si fara sa ma mai intorc spre ea, platesc si ...ma reped ca o apucata sa ies pe usa deschisa.
O iau la fuga prin balti si desi simt umezeala pana la piele, nu ma opresc . Si ploaia asta , care nu mai sta....bombanesc nervoasa , strangand la piept sacosa cu "bun".
................................................................................
Intru ca o furtuna in hol si strig: Gata am venit , bobocelule!
Doi ochi impresionant de frumosi ma intampina si manutele se intind spre bratele mele, care se deschid la comanda si inhata povara scumpa.
Bun...bun...mi-ai adus...Miki? Scot din sacosa Danonica si manutele mici, il inhata bucuroase. Ii dau si banana.
Multumita de rezultat, ma indrept spre hol sa asez incaltamintea.Dar, ca o fulgerare, ochii imi aluneca pe lacul oglinzii agatata in perete si o clipa simt ca incremenesc.Nu-mi vine sa cred, ca din oglinda, ma priveste uimita o persoana imbracata in pijama.... si incaltata in sandale cu strasuri.......

Inteleg pe loc apostrofarile din 'market', si ma pravalesc pe fotoliu, in hohote de ras, sub privirea mirata a nepotelei mele, care mi se alatura si rasul inunda incaperea pret de cateva minuta....acompaniat de ropotul ploii.


Acest articol este scris in cadrul concursului,,Asul de romb,,In afara de mine vor mai participa si:
Geocer,
Simion Cristian,
Gamalia,
Rappa_ru,
Elena Marin Alexe
Turisticus.
Daniel Mihai,
Iulia,

Daca va place 'articolul' votati-ma aici: http://spunetitacerea.blogspot.com/
asa voi afla si eu cati prieteni am.


14 comentarii:

ELENA spunea...

Superb foiletonul draga mea
Tiză...să vă trăiască şi să
crească mare şi cuminte...
O dimineată frumoasă precum
vă sunt şi gândurile!
Printre stropi de ploaie
primiţi o îmbrăţişare caldă..!

Mariana spunea...

:)) Chiar aşa s-a întâmplat?!... că eu mai visam uneori că plec la şcoală în cămaşa de noaptă şi fără ghiozdan...
Iar acum, la vârsta asta, după ce ies din casă, mă privesc şi mi-e teamă să nu mă descopră în pijama :))
Mulţumesc mult! Am râs cu poftă! Ai redat cu foarte mult talent! Felicitări!

nakudo spunea...

azi e ziua in care rad eu cu lacrimi..va poop...cu drag fug la vot...imbratisari calde si sotului,nepoatei...pisicii si catelului si salciei...ha..ha

Marius Ola spunea...

Pentru ceva "bun", cum îi cerşeam mamei când eram ţânc, merită orice sacrificiu. Fie el şi de imagine:)

vyky spunea...

incredibil dar ...adevarat;?! si cand te gandesti :totul de dragul nepotilor!si ...Cu bunicul şi bunica
Am fost astăzi la plimbare.
Unde mergem împreună?
S-adunăm un pic de soare!

De ce spui aşa bunico?
Soarele nu se adună!
Doar în ochişorii mei
El nicicând n-o să apună!

Ne plimbăm în parc, căci iată!
Toamna caldă şi-nsorită
Se sfârşeşte şi îndată
Vine iarna zgribulită!

elena marin-alexe spunea...

ELENA -
Multumesc draga mea Tiza si sa-ti daruiasca El o duminica minunata. Pupici pe obrajori ,cu prietenie, Elena.

elena marin-alexe spunea...

Mariama -
Aproape ....asa.
Restul imaginatie.
Imbratisari si salutari din Vrancea, pentru cea de pe Sucevene meleaguri !

elena marin-alexe spunea...

nakudo -
Cum ti-am mai spus, ai o buturuga sub salcie, care te asteapta catand in departare, printre crengutele inca verzi ....si plangatoare.

elena marin-alexe spunea...

Marius Ola -
Asta e lozinca ei de care nu scapa nimeni din familie.
O seara placuta sa ai Marius si mult "bun"!

elena marin-alexe spunea...

vyky -

O DUMINICA PLINA DE BUCURII SI BINECUVANTARI DE PE LA VRANCEA!

ARIPI DE FLUTURE spunea...

superb:)mi-ati inveselit ziua:)va imbratisez cu mare drag

elena marin-alexe spunea...

ARIPI DE FLUTURE -
Imbratisari sincere de la Vrancea cu mare drag!

Rappa_ru' spunea...

Frumoasa povestirea:)...macar rezultatul a meritat:)

elena marin-alexe spunea...

Rappa_ru
Bineanteles! Salutari de la Vrancea, tinere!