marți, 24 noiembrie 2009

Mosteniri ale culturii iudaice in arta plastica

Iosif Iser - Evreu cu carte- Desen colorat. Muzeul National de Arta al Romaniei.
Iosif Iser - Peisaj dobrogean cu turcoaice. Muzeul National de Arta al Romaniei.
Margarete Sterian - Autoportret- ulei pe panza. Muzeul National de arta al Romaniei.
Arthur Segall - Ulita din sat- ulei pe panza. Muzeul National al Romaniei.

Nicolae Gropeano - Femei in gradina pastel. Muzeul National de Arta al Romaniei.


Din bogatia culturala a poporului evreu, am ales cateva personalitati marcante, reprezentative in domeniul artelor frumoase. Sper sa gustati cu placere cateva picaturi de frumos, din opera acestor ilustri slujitori a tot ce este frumos in arta si sa admirati cateva din lucrarile lor care sunt pastrate de Muzeul National de Arta al Romaniei.

22 de comentarii:

ARIPI DE FLUTURE spunea...

superbe doamna elena.va imbratisez

dyanna spunea...

Chiar sant frumoase.Imi place foarte mult,Ulita din sat.Superb.

tasha spunea...

Frumoase lucrarile,vad ca tu te gandesti la toate.Bravo!:)

vyky spunea...

Dacã stii sã-L pui pe Dumnezeu în tot ceea ce faci,
o sã-L regãsesti în tot ceea ce ti se întâmplã.
-noi putem să-l aratam cu adevărat pe Christos fără a-l numi, fără a fi vorba de El, fără a se face nici o aluzie măcar la religie sau Biserică, pentru că El umple toate cuvintele, de îndată ce cuvântul este sincer despre El.

Cristake spunea...

Ca să fur spusele unui personaj de film (am uitat care), eu nu deosebesc un Picasso de un accident de maşină... Şi cum la pictură nu mă pricep, îmi iau repede tălpăşiţa de pe-aci, ca să nu dea cu crucea peste mine... cum să zic... Furia verde.... pe care am s-o invit într-o zi la o expoziţie de tablouri. Electrice, desigur.

PS - Ultimul îmi place cel mai mult, nu samană niţel cu perioada aia a pictorilor francezi... Monet şi restul? Deci nu mă pricep, dar na. Şi Iser, nu cumva a cochetat şi cu caricatura? Am vaga senzaţiune că am văzut de el prin oarece almanahe.

José Ramón spunea...

Multumesc pentru vizita Creativitatea şi imaginaţia Jose Ramon şi fotografii pentru feedback-ul dumneavoastră.
Ai un blog-uri foarte interesant.
Cu respect

nakudo spunea...

am venit,mi-am incarcat bateriile.am zambit si m-am bucurat enorm ca promovati cultura unui popor care noua ne-a facut un dar ales.M-a impresionat,,Peisaj dobrogean cu turcoaice"...saru mana...in primul rand mesajului de dincolo de pictura spus de un evreu.turci,evrei,romani...Frumosul interior uneste oamenii...o zi cu mult galben va doresc...va imbratisez

nakudo spunea...

si am uitat...ca sa va fac sa radeti cu lacrimi,,superba postare"-stiti dumneavoastra;)

elena marin-alexe spunea...

dyanna -
Pline de savoare aceste picturi, mai ales 'ulita din sat'....
O zi frumoasa dyana draga mea!

elena marin-alexe spunea...

ARIPI DE FLUTURE -
Ma bucur ca ti-au atins sufletul, Fluturasule!

elena marin-alexe spunea...

Cristake -
Cat ai putea fugi, tot nu poti scapa de 'furia verde' daca ai calcat pe teritoriu interzis.
Cat despre caricatura lui Iser nu stiu , dar ma multumesc doar cu picturile lui care arata lumii latura si bogatia artistica a unui popor oprimat din cele mai vechi timpuri de oameni, dar iubit de la inceputul lumii de Dumnezeu.

elena marin-alexe spunea...

nakudo -
super postarea?8-} Nu iti plac evreii? Ca mie DA.

elena marin-alexe spunea...

Jose Ramon -
Gracias por vizita.Si Ramón me gusta el blog.

elena marin-alexe spunea...

Nakudo -
Da draga mea ai atins cel mai sensibil punct al existentei umane.Ne place ori nu, din spita neamului iudeu s-a revarsat peste omenire cel mai minunat dar:Isus Hristos.
Multumesc si te pup cu mare , mare, mare drag!

elena marin-alexe spunea...

vyky -
Ai inteles mesajul meu si iti multumesc. Cred ca si eu ti-am inteles mesajul:Dacã stii sã-L pui pe Dumnezeu în tot ceea ce faci,
o sã-L regãsesti în tot ceea ce ti se întâmplã.
Dumnezeu sa te binecuvanteze!

elena marin-alexe spunea...

tasha -
Mi-am propus sa va arat cate ceva din cultura unui popor deosebit de alte popoare, prin obarsia lui si legatura divina cu Creatorul nostru.
O zi buna sa ai tasha, presarata cu sclipiri de bucurii.

ELENA spunea...

Frumoase lucrări..
Îmi amintesc că în 2004 am stat
la un rând(ca să nu spun coadă)
de 5 ore să vad la Galeria de Arta
tablouri de 300-400 de ani şi a meritat.
Vă mulţumesc draga mea Tiză pentru
tot ce ne arătaţi...
O după amiază frumoasă să aveţi!

mmary spunea...

Sunt interesante , emana talent, insa sincer nu sunt pe gustul meu...imi plac mai mult picturile dumneavoastra doamna Elena...

Va imbratisez cu mult drag , cu iubire din Iubirea LUI .

Mariana spunea...

Of, Elena! Iar mi s-a făcut dor să pictez!
Mai voiam într-o zi să fac asta, dar nu aveam cele necesare...
Mulţumesc pentru odihnirea privirii mele peste frumosul din formă şi culoare!

O seară minunată!

elena marin-alexe spunea...

mmary -
Gusturile difera, dar sunt frumoase!
Imbratisari sfinte draga Mmary!

elena marin-alexe spunea...

ELENA -
Arta inca mai pastreaza mistere, pe care trebuie sa le descoperim.Imbratisari calde de la Vrancea!
Tizo draga mea noapte senina sa ai!

elena marin-alexe spunea...

Mariana -
Forma si dansul mirific al culorii ne incanta traiul efemer si ne da aripi de zbor in frumos.
Seara placuta iti doresc !