miercuri, 18 noiembrie 2009

Pastel de toamna

Pe muntele negru de frunza de vara
Te chem cu accent brumariu sa te sperii
Când spicul de toamna da-n spicele verii
Si cade lumina si trage sa moara.

Si sunt întrebari prin natura puzderii
Si sfârâie ploaia dintâi ca o ceara
Si vara ne-nchide în toamna afara
Femeie, barbat sub pecetea tacerii.

Aicea la munte mai poate sa spere
Si cel care moare ca moartea-i departe
Si noi sa fugim si sa scriem o carte
În ea cuprinzând ale toamnei mistere.

Ca suntem în lume pe-acolo prin partea
Pe unde întârzie posta si moartea.

Adrian Paunescu

34 de comentarii:

Zenna spunea...

Sunt unele poezii ale lui care îmi plac foarte mult, sunt deosebite; aceasta este una dintre ele. :)

O zi frumoasă în continuare!

Marius Ola spunea...

Ehe, Adrian Păunescu cântând în pastel omul sihastru de munte şi... toamna, acoperind vara. Frumos:)

ARIPI DE FLUTURE spunea...

foarte frumoasa poezia doamna elena, cu placere descopar lucruri noi pe blogul dumneavoastra.va imbratisez

ELENA spunea...

Frumos...draga mea Tiză
şi iată ca"Pastelul de toamnă"
e aproape pe sfârşite...
O după amiază minunată vă doresc!
Vă puup!

nakudo spunea...

Când spicul de toamna da-n spicele verii
Si cade lumina si trage sa moara.:X...nu cred sa fi citit ceva de Domnul Paunescu si sa nu-mi placut ca intensitate...va intorc toata dragostea posibila...neclonata bineintales...

dyanna spunea...

"Toamna a deliciilor ! Sufletul meu cel mai adanc este cununat cu ea ; daca as fi o pasare , as zbura de-a lungul intregului pamant in cautarea a noi si noi toamne."
George Eliot

tasha spunea...

Imi place Paunescu,si aceasta poezie parca m-a remontat...sunt intradevar acolo unde posta si moartea intarzie! :))

elena marin-alexe spunea...

Zenna -
De acord cu tine Zenna draga. Iti trimit o imbratisare calda din Vrancea!

elena marin-alexe spunea...

Marius Ola -
Doar e traitor al pamantului poetul si simte cu tot sufletul toamna la tara.
O seara albastra iti doresc prietene!

elena marin-alexe spunea...

ARIPI DE FLUTURE -
Incerc sa ma fac inteleasa. Te pup cu mare drag dar cu grija sa nu te strivesc Fluturasule drag!

elena marin-alexe spunea...

ELENA -
CHIAR ASA ...PASTELUL ISI TRAIESTE ULTIMILE CLIPE...O seara frumoasa Tizo!

elena marin-alexe spunea...

Nici nu ai putea sa spui ca nu-ti place , caci te-ai dezice de tine insati...la cum te cunosc eu.
Scumpo te iubesc, crede-ma!

elena marin-alexe spunea...

dyanna -
Parca si sufletul meu, in adancimea lui e cununat cu toate toamnele.....cu frumusetea si bogatia lor cu miresmele si paleta fara seaman a culorilor ce le invesmanta...dandu-le aura romantica.
Imbratisari sincere din Vrancea!

elena marin-alexe spunea...

tasha -
Si eu la fel...dar avem ceva avantaje nu-i asa?
Imbratisari draga mea!

Handesion spunea...

frumoasa poezie ai ales....

elena marin-alexe spunea...

Handension -
Ma bucur ca-ti place! Te mai astept aici!
Seara senina sa ai.

nakudo spunea...

stiu si stiti ca si inversa e valabila.doaratat am avut de spus=))

Mariana spunea...

Un pastel minunat! Dar, poetul Adrian Păunescu, e poetul acela pe care mii de comentarii nu l-ar putea cuprinde...

Cât despre moarte, ne cam sperie uneori...poate că nu ne simţim încă pregătiţi...Dar, oare, vom fi vreodată? Vom reuşi, oare, să Îl surprindem pe Dumnezeu, să spună: Wau! Ce mult s-a sfinţit Mariana! : )
Cred că va conta dorinţa puternică a inimii...şi chiar şi poticnelile pe cale...

elena marin-alexe spunea...

nakudo -
doaratat...nu! :))
DULCE SOMN....SI PUPICI!

elena marin-alexe spunea...

Mariana -
Chiar la asta m-am gandit si eu,oare mai au sau nu rost comentariile la poemele Poetului?
E minunat sa asculti cum plange toamna in versurile sale...si atat.
Noapte buna draga mea.

Lisandru Cristian spunea...

Recunosc că eventualele mistere ale toamnei îmi erau indiferente acum ceva vreme... Percepeam dureros acest anotimp. Dar a venit Geanina în viaţa mea şi am, deja, o cu totul altă viziune... Seară bună vă doresc...

elena marin-alexe spunea...

Lisandru Cristian -
Ce nu stiai ca dragostea si toamna merg brat la brat? Tuturor indragostitilor dar si poetilor le place compania misterioasa a toamnei.
Imbratisari indragostitilor! Bucurie si fericire va doresc.

Cristake spunea...

Un poet important contemporan... din pacate, am auzit si alte cele despre el. Dar ca poet, e mare - si poezia mi-a placut! Multamim, doamna!

elena marin-alexe spunea...

Cristake -
Pe un poet il judec doar dupa versurile sale.De restul se va ocupa istoria.
Noapte buna!

Carmen spunea...

Pentru mine toamna si apusul soarelui sunt pline de misterii si de tristeti.Multumesc pentru versuri!

elena marin-alexe spunea...

Carmen -
Toamna este pe potriva sufletului omenesc: cand trista, cand vesela. Cand plina de gri, cand inflacarata ca focul ruginiului de frunza.
O zi frumoasa draga mea!

miki spunea...

Imi place mult Adrian Paunescu, imi plac versurile sale, vocea sa.
"Aicea la munte mai poate sa spere
Si cel care moare ca moartea-i departe "
Frumos, foarte frumos!
Imbratisari calde de aici , de la munte, doamna Elena Marin-Alexe!

Ao toque do Amor spunea...

Oi,sumida!!!
Saudades!!!
vim, te oferecer o selo semeando e deixar um abraço bem apertadinho
san

elena marin-alexe spunea...

miki -
Poezia lui Paunescu, are harul de a ma incalzi sufleteste prin impletitura metaforica de vis si autentic.
Imbratisari pentru inima ta draga mea! :-*

elena marin-alexe spunea...

Ao toque do Amor-
Olá linda! Obrigado por visitar e amizade. :-*

FleurduMay spunea...

Foarte frumoasa:)
Sa aveti un weekend superb

elena marin-alexe spunea...

FleurduMay-

Iti multumesc de vizita si te mai astept cu drag la plimbare! ;;)

Rappa_ru' spunea...

Frumos:)

elena marin-alexe spunea...

Andrei - Ma bucur ca-ti place Paunescu!