sâmbătă, 21 noiembrie 2009

Spectacolul lumii


....A sta la taifas cu Ioan Grigorescu, inseamna a cutreiera teritorii necunoscute, ciudate si mirifice, pe care le-a strabatut cu aparatul de filmat.
"Spectacolul lumii" este cel mai complex serial al Televiziunii Romane,iar Ioan , unul din cei mai cunoscuti si apreciati, dintre corespondentii de presa romani.
A fost corespondent de presa în Polonia între anii 1956-1958, timp în care a invatat limba poloneza.
Este trimis apoi ca bursier UNESCO la Institutul Superior de Jurnalistica din Strasbourg (1959).
Dar va ramane cunoscut romanilor, indeosebi prin serialul "Spectacolul Lumii"care are peste 400 de episoade, adunate cu dragoste si meticulozitate din peste 50 de tari.
Pentru activitatea sa ca si realizator de filme documentare, a fost distins cu:
"Premiul Academiei Romane pentru arta spectacolului"[2000] "Trofeul Breslei" si"Premiul special" acordat de Uniunea Cineastilor.
Intre anii 1993 si 1998 a avut functia de ambasador extraordinar si plenipotentiar, al Romaniei in Republica Polona.

Imaginile neasemuite, comentariile profunde, rod al miilor de pagini citite,neastamparul de povestitor, seriozitatea usor-patetica a vocii,au captivat interesul publicului, care i-a ramas fidel ani la rand, pana astazi.
A publicat 15 volume de proza si reportaje de calatorie – între care “Zigzag pe Mapamond”, ”Paradisul murdar”, “Dilema americana”, “Al 5-lea punct cardinal”. De asemenea, a scris 20 de scenarii pentru filme artistice de lung-metraj.

Spectacolul lumii continua datorita acestui neobosit artist al a imaginilor.

16 comentarii:

vyky spunea...

felicitari,todtdeauna surprinzi placut,dovada e concludenta prin harul ce DOMNUL ti-l da zi de zi ,continua sa ramai ferma langa EL .
-binecuvantari sfinte pentru tine si casa ta.
- cu respect vyky

tasha spunea...

Doamne cat l-am admirat!imi placea si vocea lui,si tot ce ne prezenta in emisiunea sa...ma bucur ca l-ai postat azi..merita cu prisosinta!:)

nakudo spunea...

felicitari pentru acest articol...si sprea marea mea rusine la seria documentar reportaj m-am uitat dar cartile..ioc...ma duc sa-mi dau palme si sa le caut...o sambata intr-o lume minata in care si dumneavoastra treceti mereu...impartasind apoi cu noi trairile...aveti o usa deschisa prin puterea Dragostei si zborului...va sun cat de repede...tata e gata pentru marea calatorie.va iubesc si imbratisez

ARIPI DE FLUTURE spunea...

un exemplu pe care ar trebui sa-l urmeze toti jurnalistii, caci acum in mass media nu prea mai sunt oameni de valoare.va imbratisez doamna elena

Cristake spunea...

Vazusem ceva episoade din "Spectacolul lumii", dar nu stiam mai nimic despre domnul acesta. Acuma ca am aflat mai multe, gratie dv....
Ma uit la foto si imi zic ca, daca nu as fi stiut cine e, as fi zis ca "ce moaca de membru al Solidaritatea are"!! Ca, altminteri, daca ii ascunzi ochelarii si ii pui o caciula de blana in cap si o sabie incovoiata, zici ca e pan! Parerea mea!

elena marin-alexe spunea...

vyky -
Multumesc pentru gandurile tale care ma incarca.
Fii binecuvantat si sa ai o duminica plina de prezenta LUI!

elena marin-alexe spunea...

tasha -
Asa este , caci are o voce care parca te leagana purtandu-te pe necunoscute meleaguri.
Seara frumoasa iti doresc!

elena marin-alexe spunea...

nakudo -
Nici eu nu i-am citit cartile, dar sper sa o fac in curand.
Imi pare rau de tatal tau. Ce pot sa-ti spun?
Fii tare si Dumnezeu sa te binecuvanteze draga mea prietena!

elena marin-alexe spunea...

ARIPI DE FLUTURE-
Din nefericire valorile romanesti, sunt pe ultima suta de metri, in calatoria lor prin viata.
Seara frumoasa iti doresc de la suflet la suflet!

elena marin-alexe spunea...

Cristake -
Sa stii ca ai mare dreptate. Chiar seamana cu un pan polonez.
Este un om de mare profesionalism. Ca el sunt din ce in ce mai putini...Hai! Sa ai o seara buna!

criss spunea...

Elena, sa ai un week-end plin de soare, cum a fost ziua de zi.Te pup mult.:)

elena marin-alexe spunea...

criss-
Mii de multumiri si o imbratisare de la inima la inima, prietena mea frumoasa!

Paul spunea...

Uitasem de el, uitasem ce plcere imi inunda sufletul privind minunatiile lumii datorita muncii sale, iar timbrul vocii sale te face sa plutesti spre lumi dorite...

ELENA spunea...

Cam tot ce este frumos
se uită prea repede..
Iată ce spunea cu părere de rău
acum doi ani la aniversare,
"Regretul cel mai mare nu este că nu voi mai fi, căci asta se intămplă tuturor... Mi-ar fi plăcut să am, poate, o viaţă mai sedentară, dar eu nu pot fi un călător imobil..."
Ioan Grigorescu
Din tot sufletul vă doresc o duminică
superbă draga mea Tiză!
Vă puup..!

elena marin-alexe spunea...

Paul-
O duminica plina de soare in inima va doresc!

elena marin-alexe spunea...

ELENA -
GANDURI BUNE ALEARGA SPRE TINE TIZA MEA DRAGA!
SA AI O ZI FRUMOASA CA SUFLETUL TAU! :)