vineri, 8 ianuarie 2010

Merele lui satan [tentatii]

Daca e vineri, e poezie pe paine!

Dragii mei cei dintai oameni
Au fost inselati cu-n mar
Sa nu credeti ca-i minciuna
Ci, un mare adevar

Cel rau ager da tarcoale
Laudandu-si a lui mere
Si-mparte la fiecare
De cere sau de nu cere

Parca-l vezi cum se strecoara
Si imbie rand pe rand
Hai veniti sa va dau mere
Striga el mereu zambind

Lumea -n graba navaleste
Se agita ca un roi
Si-n curand satana pleaca
Scuturand desagii goi

Nu exista -n lumea asta
Un mai mare precupet
Care sa vrea sa ofere
Mere bune far-un pret

Cine a mai vazut vreodata
Asa darnic negustor
Care sa-si imparta marfa
Fara bani, in vre-un obor?

Ce-l determina sa dea
Mere dulci, mere gustoase
Cu-atata marinimie
Daca n-ar avea foloase?

Vreti sa stiti ce fel de mere
Are cel rau de-mpartit?
Nu mai stati asa pe ganduri
Ca-i foarte usor de ghicit

Azi o vorba de ocara
Maine-o tuica , sau o bere
Cand si cand cate-o tigara
Toate astea-s a lui mere

Azi o lauda de sine....
Maine-o cearta-ntre vecini
Azi spunand cate-o minciuna
Maine-un idol sa te-n'chini

Mai o noapte de petreceri
A banilor lacomie
Cate-un furt marunt in taina
Ura sau fatarnicie

Azi un strop de rautate
Sau un gand de amagire
Maine o doza de mandrie
Necredinta, gelozie

Nu se satura crestinul
Cu averea ce si-a strans
Diavolul il amageste
Niciodata nu-i de-ajuns

Astea-s merele frumoase
Oferite de satan
Care otravesc pe oameni
Zi de zi si an de an

Sa nu fiti in nestiinta
De planul acelui rau
Care-ar vrea sa va cufunde
In pacate tot mai rau

Si cand isi va-ntinde mana
Sa va dea un mar frumos
Refuzati-l categoric
Ca-i un mare mincinos

Iar daca poftiti la mere
Eu cunosc un mar gustos
Care creste pentru oameni
In gradina lui Hristos.

elena marin alexe. Falticeni 1970.
prelucrare dupa autor necunoscut

36 de comentarii:

Cella spunea...

parca ne-am sfatuit azi :D ;) felicitari dna elena

Cristake spunea...

Sehr schoen lyrische!!! In 1970... Eu nu poci sa comentez mai departe, pen'ca in acel an nu eram "prezent!" la numaratoarea mondiala de oameni.
Poate ca o atare poezie ar trebui inclusa intr-un manual de religie pentru clasele mici - e foarte nimerita pentru asta, zic eu...

compadvice spunea...

Acum nu vine numai cu mere,si-a diversivicat marfa cu asa de multe tentatii!Si anul acesta care se anunta asa de greu o sa-l ajute in lucrarea pe care vrea s-o faca.Dar noi avem biruinta asigurata prin Domnul nostru Isus Hristos!O zi binecuvantata va doresc:)

Jacktels Kochbuch spunea...

Hallo Doamna Elena,

Multumesc mult pentru Vinerea asta frumoasä al Dumneavoasträ pe Blog.
@Cristake
Ja, sehr schöne Lyric trotz Jahrgang !!!!

Cu drag Jacob

Lisandru Cristian spunea...

Poezie - îndemn... Aşa aş numi-o eu. Foarte reuşită, cu mesaj penetrant - gustaţi roadele dulci şi lipsite de pericol care pot fi culese numai din "grădina lui Hristos"... Într-o lume supusă tentaţiilor perverse, acest sfat trebuie luat serios în considerare...

tasha spunea...

Ce frumos ai spus!
"Iar daca poftiti la mere
Eu cunosc un mar gustos
Care creste pentru oameni
In gradina lui Hristos."

ELENA spunea...

Superbă scumpa mea Tiză...
am citi-o şi reciti-o de mai
multe ori..felicitări..
Un sfârşit de săptămână
minunat vă doresc!
Vă puup!

nakudo spunea...

semnal de alarma si in acelasi timp o treapta..na cu uite asa tot omulesteanul ce citeste nu o sa poata zice ca nu a stiut...si sa para necunoscator...si drept sa spun merele astea oferite asa repede si zambaret...tare mi-i ca ulterior iti provoaca indigestie...va imbratisez cu mare drag...

elena marin-alexe spunea...

Cella-
Da? Ma bucur si voi merge la tine sa vad...

elena marin-alexe spunea...

Cristake-
E adevarat ca pare o poezioara satirica cu iz de glumita tocmai buna pentru copii, dar din nefericire, tentatiile descrise in versurile ei sunt pentru maturi....nu pentru cei mici.
Noi cei mari suntem vizati...de negustorul de tentatii.

elena marin-alexe spunea...

compadvice-
Mere , bomboane sau indiferent cum si-ar denumi marfa, sunt tentatii de care nu poti scapa decat privind la Isus si la rasplatile Lui viitoare.
O zi minunata sa ai Florine!

elena marin-alexe spunea...

Jakob-
Ma bucur ca ti-au placut versurile mele "sehr schonen"cum le clasifici tu.

elena marin-alexe spunea...

Lisandru Cristian-
Da, indemn si atentionare pentru fiecare din noi.

elena marin-alexe spunea...

tasha-
Acolo nu poti gusta decat din marul vietii!

elena marin-alexe spunea...

ELENA-
Fii binecuvantata tizo draga mea.Salutari cu bucurie de la Vrancea!

elena marin-alexe spunea...

nakudo-
Cred cu siguranta ca dupa indigestie, urmeaza moartea vesnica.
Sa ne ferim deci de asemenea oferte....

Passion4God spunea...

Frumoasa poezie

ARIPI DE FLUTURE spunea...

superba doamna elena, va imbratisez

Sorin M. spunea...

Ce amintiri frumoase mi-a trezit aceasta poezie.
Am cautat in biblioteca, stiu cao am pe undeva, stiu si autorul...dar nu o gasesc, o sa revin cand o sa o gasesc. Imi amintesc cateva versuri:

"Paharelul cel cu tuica si luleaua cu tabac
sunt din merele frumoase ce vi le imbie un drac..."

miki spunea...

Vai, ce frumos!Si cate invataminte!
Multumesc pentru clipele de liniste pe care le gasesc aici la dv.

elena marin-alexe spunea...

Passion4God-
O seara buna draga mea!

elena marin-alexe spunea...

Fluturas-
Multumesc ....te pup!

elena marin-alexe spunea...

Sorin M.-
M-as bucura sa aflu cine m-a inspirat. Eram foarte tanara cand am auzit aceasta poezie si am retinut doar cateva versuri din ea.
O seara buna sa aveti si va rog daca o afleti postati-o la dv. sa o citesc si eu.

elena marin-alexe spunea...

miki-
O seara plina de bucurie si pace iti doresc !

José Ramón spunea...

Elena Vă mulţumim pentru Salutări comentariul dvs. de distins

elena marin-alexe spunea...

Jose Ramon-
O seara frumoasa Ramon!

Dani spunea...

la subiect si cu riscul de a fi catalogat carcotas... in Biblie scrie altceva, cei dintai oameni NU au fost inselati cu un mar ci cu "rodul pomului".

Nu stiu exact cum s-a ajuns la mar... am citit pe undeva ca mai degraba ar fi fost vorba de o rodie... dar eu cred doar ce scrie in Biblie.

Mariana spunea...

Ce frumos! Şi astfel de mere lasă nu doar ,,nod" în gât ci şi ,,noduri" în inimă, închircind-o, sufocând-o, întunecând cerul din ea...

Mă tot gândesc cât de şiret e satan şi câtă publicitate îşi face, doar doar ne va corupe!

Să fim atenţi la şoaptele viclene!

elena marin-alexe spunea...

Dani-
Poezia nu are pretentia sa redea cu exaccitate numele fructului si consider ca nu are mare importanta, caci daca avea, ar fi fost specificat in biblie.
Poezia mea are ca titlu , tentatii iar merele lui satan este titlul unei poezii vechi de prin 1966, pe care eu am prelucrat actualele versuri.
Multumesc de vizita 'carcotasule' si sper sa mai vii pe aici.:))

elena marin-alexe spunea...

Mariana-
Asa este , tentatiile sunt din ce in ce mai mari si mai asidui, dar le putem contracara prin veghere si rugaciune.
O bucata de mar....poate sa iti curme viata vesnica....
Fii binecuvantata Mariana draga mea sora!

Petru spunea...

Frumos scris. Succes pe mai departe !

elena marin-alexe spunea...

Petru-
Multumesc.

raza de soare spunea...

impresionant de adevarata poezia... mai ales ultima strofa:
"Iar daca poftiti la mere
Eu cunosc un mar gustos
Care creste pentru oameni
In gradina lui Hristos."

cu adevarat doamna Elena...trebuie sa ne ferim de mere otravite:D

elena marin-alexe spunea...

raza de soare-
Daca-l iubim cu adevarat pe EL, vom refuza tentatiile si vom cauta 'merele bune' din gradina lui Isus. O zi frumoasa iti doresc!

Rappa_ru' spunea...

Frumoasa, atat poezia, cat si opera:)...toate cele bune si o duminica frumoasa doamna Elena:)

elena marin-alexe spunea...

Rappa_ru-
Ma bucura vorbele tale Andrei draga. O seara placuta sa ai!