marți, 5 ianuarie 2010

Voi ce ati fi facut?

Azi la stiri am auzit ceva ce m-a pus pe ganduri.
O familie din Alba Iulia a fost foarte aproape sa piarda 40.000 de euro, bani economistiti în ultimii 10 ani. Suma respectiva, ascunsa de sotie într-un bocanc vechi, a fost mutata de sot intr-o cizma veche si ea. Inainte de Craciun sotia facand curat, a aruncat perechea de cizme vechi la gunoi, nestiind ca sotul mutase banii acolo.
O femeie saraca, a gasit cizmele vechi la container si le-a scos la vanzare in piata, dar fara succes.Nimeni nu a vrut sa le cumpere. Intoarsa acasa a rugat-o pe fiica ei care in sfarsit a probat una din cizme si atunci a gasit in interior 40.000 euro. Femeile s-au dus si si-au cumparat o casa de vreo 22000 euro.
Întâmplarea a avut loc înainte de Craciun, iar lipsa banilor a fost remarcata abia în seara zilei de 31 decembrie 2009.
Pagubasii au anuntat politia si au dat de urma femeii care-i gasise si isi cumparase casa.Actele au fost reziliate si banii recuperati aproape in totalitate.

Ce ati fi facut voi in locul femeii care a gasit cizmele la gunoi cu cei 40000 euro in ele?

36 de comentarii:

Danube Daughter spunea...

Raspunsul corect era sa sune la politie si sa anunte gaselnita. Insa dupa o viata de neajunsuri, ca sa cauti lucruri pe la gunoi, cred ca oricine ar fi luat banii, ca si cum l-au prins pe Dumnezeu de un picior, asa cum se spune.

Nu stiu, eu cred ca nu i-as fi cheltuit. As fi asteptat...cineva trebuia sa caute banii aia la un moment dat. Daca nu i-ar fi cautat nimeni, i-as fi pus la banca,poate. As fi asteptat totusi sa ii caute cineva. Ciudat, oricum...

Cristake spunea...

Pai, as fi "imprumutat nerambursabil" niste euroi de-acolo, ca sa imi fac o diorama ca lumea si cu vreo 2 garnituri de tren [epoca 3 sau 4], restul banilor ii fituiam in placeri desarte, iar cizmele le dadeam la sarmani, ca sunt un om bun. Iac-asa!

magdaiv spunea...

Nu trebuie sa te multumesti niciodata cu bunul altuia,sa iti insusesti bani munciti de altcineva....

ARIPI DE FLUTURE spunea...

sincer acum as raspunde din suflet, ca i as returna,niciodata nu mi-a placut sa iau ce nu imi apartine,ce castigi usor, pierzi usor, dar suntem oameni si nu stim cum am reactiona pe moment.va imbratisez doamna elena

raza de soare spunea...

grea intrebare...dar nu stiu ce as fi facut la 20 de ani:)) cert e ca acum, adolescenta de 15 ani, cinstita, as fi anuntat-o pe mama, care tine cu dreptatea si normal ca ar fi anuntat politia...cel putin in satul nostru nu poti sa faci asa ceva fara sa se afle in decurs de 24 de ore sau mai putin:))

tasha spunea...

Hmmm...ma intreb ce sot este acela care reuseste sa puna fara stirea sotiei atatia bani? se mai poate numi familie?...cred ca pe undeva a fost un semn de sus...apoi cum am scris si pe blogul meu pentru ca am preluat ideea de la Lillee si am povestit ce mi s-a intamplat mie cu ani in urma...e infractiune, pentru ca logic e vorba de insusirea unui bun gasit ,cine arunca pe strada atatia bani?...dar amarita aceea care scotocea pe la gunoi,de unde sa stie de acest lucru? eu nevasta de politist si doar trecand peste un fapt asemanator am aflat ce si cum...adica ca tot ce gasesti se duce la politie si ajung la camera de corpuri delicte,(suna ca naiba"delict"...dar ma rog!ca doar l-ai gasit...)oricum bravo politistilor ca au gasit banii!mare lucru!
Si acum sa raspund la intrebare...atatia bani ma ardeau...parca mi-ar fi fost frica sa-i pastrez,i-as fi anuntat la politie,de gasit pe strada mai putini am gasit,am gasit o bratara de aur cum am scris pe blogul meu,am gasit un ceas de barbati Citizen,alte mici obiecte,pe care sincer nu le-am predat la politie,pentru ca logica mea era alta...decat sa se prafuiasca in acea camera,de corpuri delicte...mai bine le gasesc eu o intrebuintare,bratara am vandut-o,ceasul a doua zi dupa ce l-am gasit l-am aratat unui coleg povestindu-i istoria lui,mi-a spus imediat iti dau 25 de mii pe el,mi-l dai?am spus ok...oricum n-am ce face cu el...ceasul costa la magazin atunci 60 de mii.
Daca am gresit procedand asa,sa ma ierte Cel de sus,dar nimic fara El,am considerat eu atunci,deci daca El mi le-a scos in cale...inseamna ca asa a fost sa fie!

Danube Daughter spunea...

Totusi nu inteleg cum au incaput 40 000 euro intr-o cizma...si sa nu se vada! Daca era Cec nu-l putea incasa decat cu semnaura deci e exclus...

Passion4God spunea...

Pfui...sa iti tii banii intr-o cizma:)) parca era criza si se tineau in sosete=))

Eu una cum sunt mai pesimista anuntam autoritatile, desi nu prea am incredere in ele dupa ce am vazut unele lucruri... nu mi-as fi insusit "averea din papuc" ca nu ma puteam bucura de ei si nu as fi avut pace...ar fi fost clipe de euforie pe moment apoi gandind realist o familie ruinata...

ELENA spunea...

În primul rând nu aş avea
ce să caut la gunoi,indiferent
cât de săraca aş fi..!
Şi dacă erau puţin deştepţi
mai aşteptau puţin şi nu se lăfuiau
în bani..şi poate era norocul lor,
iau găsit,nu i-au furat..

Jacktels Kochbuch spunea...

Hallo Doamna Elena,

un An nou plin de Bucurii si Sänätate vä doresc.
Este de la Om la Om diferit cum reactioneazä. Important este de remarcat cä asa o Summe este o Atragere foarte mare.
La noi aicia a gäsit un Turc amärit care curäta Peroanele de Tren intr-o Ladä de Nisip o Pungä cu 4 Millioane de Euro in Banknote mari.
Nici nu s-a gindit deloc si 10 Minute mai tirziu a predat Banii. Omul acesta a dovedit o Curätenie sufleteascä exceptionalä.
Banii probabil au fost cu Patä pentru cä nimeni nu s-a anuntat sä-i ridice.
Firma de Tren a primit dupä un An toti Banii.
Omul a primit o Recompensä de 10.000 de Euro.
Toatä Germania a fost Luni de Zile agitatä de Gestul Omului.S-au fäcut Talk Shows und au visionat peste 16 Millioane de Oameni.
Sondajul de Opinii a fost : 82 % de Spectatori a zis cä Omul este un Idiot.

Eu dau aicia un Exemplu de un Caz care s-a intimplat intro Tarä unde Nivelul de Viatä foarte ridicat este.....
Dupä Lege si in Rominia nu trebuie Gäsitorul de Cisme sä dea Banii inapoi...
Bärbatul care i-a ascuns acolo trebuie sä dovedeascä prima Datä cä au fost ai lui si au fost cistigati cinstit...
Cum se vede si Legile sint un pic pragamatic construite.
Acuma partea Moralä si curätenia Sufleteascä a Omului este cum se zice ca o Negativitate in Zilele noastre väzutä.
Nu vreau sä zic prin asta cä restul Oamenilor sint räi, eu zic cä ceilalti s-au acomodat la Legile nescrise a Vietii si reactioneazä pragmatic.

Nu vreau sä mä prezint aicia cu partea mea de Ciocolatä da eu asi fii ajutat pe Säracii din Imprejurul meu cu Banii.. Fac asta si färä sä am asa multi Bani , da cu Banii äia asi fii putut mai mult face.
Paguba lui unul , Bucuria Amäritilor..


Multä Sänätate vä doresc
Cu drag Jacob

nakudo spunea...

tentatia ar fi fost mare si s-ar fi dat o intreaga lupta omeneste vorbind..dar cu siguranta i-as fi declarat gasiti..pentru ca nu ravnesc la bunurile altuia si banii nu pot cumpara ceea ce te face sa traiesti

dyanna spunea...

Cu siguranta nu i-as fi cheltuit.Banii din acestia picati din cer vin cu necazuri,asa ca mai bine lipsa.

kalliope spunea...

e o intrebare la care nimeni nu poate raspunde cu adevarat. Psihologic vorbind. nu poti depune un raspuns categoric fara sa treci prin ceea ce au trecut acele femei. E o suma enorma. 40000 de mii de euro e o casa sau o masina de lux. acuma majoritatea am spune (pt ca e GOD deasupra) ca ne-am duce la politie, i-am declara, dar cand te-ai vedea cu atatia bani in mana ai fugi direct in DUbai in concediu sau ma rog, pe o insula din pacific, noua zeelanda, etc... eu sincer i-as da la politie:)))

Lisandru Cristian spunea...

Cum poţi să intri imediat la capitolul infracţiuni pentru însuşire de bunuri care nu îţi aparţin, aş fi dus banii la poliţie... Prefer banii munciţi de mine...

Cristake spunea...

Ba da, dna Elena... aveţi ce să căutaţi la gunoi - că ce, nu duceţi gunoiul casnic? :))

elena marin-alexe spunea...

Danube-
Chiar asta au crezut femeile care au gasit cizmele....ca au prins pe Dumnezeu de-un picior...dar n-a fost sa fie.

elena marin-alexe spunea...

Cristake-
Mai draga, ce suflet bun ai! =))

elena marin-alexe spunea...

magdaiv-
Asa cum zici!

elena marin-alexe spunea...

ARIPI DE FLUTURE-
Chiar oare pusi in asa situatie, oare cum am reactiona fiecare din noi?

elena marin-alexe spunea...

raza de soare-
Intr-adevar, grea intrebare.

elena marin-alexe spunea...

tasha-
Ce-i drept multi dintre noi au un CE, in privinta camerei cu corpuri delicte...si cu banii predati la politie, care nu ajung in totalitate la pagubas.

elena marin-alexe spunea...

Danube-
Banii erau asezati in teanc si cizma avea un numar mai mare...si cand fata femeii a vrut sa incerce sa bage piciorul, a dat de bani.

elena marin-alexe spunea...

Passion4God-
Cred ca toti romanii au reticenta in ce priveste 'cinstea politistilor.....

elena marin-alexe spunea...

ELENA-
Erau asa sarace ca au dus cizmele sa le vanda in piata dar nu le-a cumparat nimeni, ca erau prea grele.....stii tipul acela vechi...care moare dar nu se preda.Nefiind cumparate de nimeni femeia a rugat-o pe ficasa sa le probeze si.....
Chestia e ca ele nu vazusera niciodata asemenea bani...

elena marin-alexe spunea...

Jacob-
Ai prezentat doua situatii diferite.Si da, cui sa returneze banii, cand nu aveau nici un act al pagubitului....
Doar ca drept este ca nu te alini cu ce nu-ti apartine.Si in Romania legile sunt aiurea ...fara cap si fara coada.
Bine ai revenit Jacob, ce dor mi-a fost de tine prietene!

elena marin-alexe spunea...

nakudo-
Mare tentatie ...mare.

elena marin-alexe spunea...

dyanna-
Haram gheldi, haram ghelda! O zicere evreiascacare suna in romaneste asa: banii de haram capatati, de haram se duc....

elena marin-alexe spunea...

kalliope-
Acum ce sa zic, esti cam nehotarat.Ori Dubai, ori Noua Zeelanda, ori o insula prin Pacific..... :))
E greu sa dai un raspuns...daca nu treci prin asemenea problema...

elena marin-alexe spunea...

Lisandru Cristian-
Curat infractiune.

elena marin-alexe spunea...

Cristake-
Noi doamnele...in special aruncam gunoiul la buncar, nu cautam in gunoi.....;))

Jacktels Kochbuch spunea...

Da, Doamna Elena,

am vorbit cu Intentei de Situatiile astea diferite unde am vrut sä arät cä Puritatea , Sinceritatea si Altruismul in Zilele noastre un Luxus sint care Majoritatea dintre noi nu si-l recunoaste pentru el sau nu vrea sä si-l permitä.

Multe Salutäri Jacob

kalliope spunea...

vreau sa fac o relatare doamnei "tasha"... nu mi-a placut deloc afirmatile dansei, mai ales atunci cand a spus "Hmmm...ma intreb ce SOŢ este acela care reuseste sa puna fara stirea sotiei atatia bani?" e, a fost vina lui asai?:)) discriminarea asta... mereu noi suntem vinovatii

Mariana spunea...

Sincer, aş fi mers la Poliţie, dar sunt sigură că pe drum mi-ar fi dat târcoale gânduri rele, care însă nu m-ar fi întors din drum...M-a învăţat tata să nu îmi însuşesc nici măcar un capăt de aţă...Of, nu prea arăt mare smerenie aici, dar am răspuns sincer, Elena!
Singurul lucru însuşit necinstit a fost o carte de la biblioteca şcolii, când eram prin clasa treia...I-am spus învăţătoarei că am pierdut-o...Voiam şi eu să am o carte ,,a mea" :)...

elena marin-alexe spunea...

Jakob-
Lumea in care traim a degenerat mult si din cauza asta calitatile virtutii apar ca noncalitati.
Dumnezeu sa ne lumineze pe fiecare, sa nu dorim nimic din ce este al altuia.
O zi frumoasa Jacob!

elena marin-alexe spunea...

kalliope-
Asa se intampla cand cei doi parteneri nu sunt pe aceiasi lungime de unda si nimeni nu a sesizat acest lucru, ca fiind sursa de fapt a intamplarii nedorite.

elena marin-alexe spunea...

Mariana-
Principalii vinovati sunt sotii, cari nu au avut incredere unul in celalalt, acel liant care trebuie sa uneasca o familie....
Cred ca fiecare din noi ar fi procedat in functie de educatia primita in acei 7 ani de acasa, dar si in functie de situatia creata sau in functie de cata incredere mai are romanul in organele de politie......