vineri, 19 februarie 2010

Departe

Hai la plimbarea de vineri........cu poezia de mana!

Vezi luna-n cingătoarea
Aprinsei bolţi albastre,
Argintul ei tiveşte
Şi pragul casei noastre.

Şi uite,-n clipa asta
Eu nu ştiu ce mă-ndeamnă
Să simt întreg amarul
Acestei nopţi de toamnă.

Dar parcă plâng copacii
Din frunzele lor moarte,
Şi parc-aud un cântec
Cum tremură departe.

Aievea simt în suflet
Cum jalea lui m-apasă -
Aş vrea să fiu acuma
În sat la noi, acasă.

S-ascult cântarea blândă
Cum picură domoală,
Şi capul greu de gânduri
Să-l culc la mama-n poală.

Ea, biata, să-mi sărute
Şuviţele pe frunte,
Norocul să mi-l vadă
În firele cărunte.

Încetişor la sânu-i
Obrajii să-mi îngroape,
Şi lacrima nădejdii
Să-i tremure-n pleoape.

Şi lacrima nădejdii
Pe fruntea mea să cadă:
Un picur de văpaie
Pe-un bulgăr de zăpadă.
Octavian Goga

34 de comentarii:

Zenna spunea...

Minunată poezie... îmbrăţişarea mamei este mereu aducătoare de alinare...

Să ne preţuim părinţii cât timp îi avem şi să le arătăm acest lucru, întotdeauna.

ELENA spunea...

"S-ascult cântarea blândă
Cum picură domoală,
Şi capul greu de gânduri
Să-l culc la mama-n poală.

Ea, biata, să-mi sărute
Şuviţele pe frunte,
Norocul să mi-l vadă
În firele cărunte."
Superbă...mi-a plăcut scumpa mea
Tiză...
O zi minunată precum o poezie!
Vă îmbrăţişez cu multă căldură..
a dat soarele în capitală..

Passion4God spunea...

frumoase versuri... "amintiri de acasa"

O zi minunata!

Jacktels Kochbuch spunea...

Hallo Doamna Elena,

Minunat !!! Produce asa un fel de Fluid spiritual !! Foarte frumos..
Sper sä fii inteles totul pentru cä citeva Cuvinte nu le-am inteles.
Un pic asemänätor in Spiritul acesta am scris si eu ceva:

Tu Stea , departe de Pämint


Tu Stea , acolo sus in Cortul ceresc
departe de aceastä Lume
Lumina ta mä insoteste des,
prin Noptile sumbre
De amare Visuri m-ai apärat
Si la Tintä mai adus

Tu Stea mi-ai däruit si Dragoste
intro Noapte de varä caldä
Dragoste, care este acum atât de departe.
departe , departe de aceastä Lume

Stelele asi vrea sä le ating
ca si noi in Noaptea aceia
in Lumina Lunii luminoase

si astäzi incä mä intreb
Vezi Tu aceasi Stea ca si eu ??


O Zi minunatä si plinä de Liniste vä doresc.
Cu drag Jacob

Lisandru Cristian spunea...

Dulce reîntâlnire cu Goga. Asta trebuie să facem cu toţii, să promovăm literatura. Numai astfel reuşim să ne păstrăm sufletele curate... Vă doresc un sfârşit de săptămână cât mai bun!

dyanna spunea...

Foarte frumoasa poezia.

marada spunea...

Mi-e tare dor de mama. Si eu as vrea o mangaiere desi am nepotica! Nu radeti de mine!!

tartoras spunea...

Stimata Doaman,
am simtit ca aceasta poezie a fost postata special pentru sufletul meu plin de dor...
Fiti binecuvantata~!
Va sarut si va imbratisez cu mult drag!

mmary spunea...

Desi e o poezie frumoasa si calda , tandra ca o mangaiere asteptata, eu acum pot spune doar:

"Şi uite,-n clipa asta
Eu nu ştiu ce mă-ndeamnă
Să simt întreg amarul
Acestei nopţi de ..." iarna...

Domnul sfant sa va binecuvanteze cu cele mai pretioase haruri !

Va imbratisez cu drag...

denisia spunea...

O poezie cu gust dulce de amintiri.

elena marin-alexe spunea...

Zenna-
Bine ai spus draga mea.Te pup!

elena marin-alexe spunea...

ELENA-
CANTAREA BLANDA NU SE POATE AUZI DECAT DIN SUFLETUL MAMEI....si uneori ii simtim lipsa indiferent de varsta.Te pup Tizo!

elena marin-alexe spunea...

Passion4God-
Da amintirile.....

elena marin-alexe spunea...

Jakob-
Aceste franturi de versuri albe, sunt diafane si in acelasi timp puternice , rupte din trairea ta interioara, cu toate torentele ei....
Stii ce mult ma ating versurile tale? Imi coplesesc dufletul.
Dumnezeu sa te binecuvanteze!

elena marin-alexe spunea...

Lisandru Cristian-
Nici nu stii cat ne asemanam in anumite puncte de vedere, Cristian.
O seara calma si senina iti doresc din tot sufletul.

elena marin-alexe spunea...

dyanna-
Multumesc draga mea.

elena marin-alexe spunea...

marada-
Da te cred, caci si mie mi-e tare dor.

elena marin-alexe spunea...

tartoras-
Te imbratisez cu mare , mare drag, fetito!

elena marin-alexe spunea...

mmary-
Scumpa mea, incerc sa alung amarul tau cu rugile mele....si cu o imbratisare calda cu iubirea LUI.

elena marin-alexe spunea...

DENISIA-
DA....amintirile frumoasa au un gust tare dulce...

mmary spunea...

Doamna Elena,va multumesc...

monik spunea...

O imbratisare doamna Elena.
In amintirile mele dainuie o umbra de tristete si dor.

Va doresc un sfarsit de saptamana bun.

Romina spunea...

mama mereu o gasesti, mereu e acolo, dar...e ca si cum noi nu vrem sa o vedem, iar atunci cand vrem...poate nu o sa mai fie.

José Ramón spunea...

Elena desde Creatividad e imaginación fotos de José Ramón Gracias por los comentarios
Saludos

elena marin-alexe spunea...

mmary-
Dumnezeu sa te binecuvanteze scumpa mea!

elena marin-alexe spunea...

monik-
Dumnezeu sa va ocroteasca cu pacea Sa.

elena marin-alexe spunea...

Romina-
De cele mai multe ori nu pretuim la timp....bogatiile sufletesti. Bine ati venit "la plimbare"!

elena marin-alexe spunea...

Jose Ramon-
Bien venidoss! Saludos con amor de Deus!

gabi spunea...

scuze de offtopic.
m-am mutat aici :
http://gabitzu.eu/

te pup, o zi senina sa ai !

geaninalisandru spunea...

Pentru prima dată mi s-a întâmplat să vreau să postez poezia de vineri sâmbăta. convinsă fiind că este vineri.

Mi-a plăcut tare mult alegerea ta de vineri.
O zi plină de frumos alături de cei dragi!

elena marin-alexe spunea...

Gabi-
Multumesc draga mea!

elena marin-alexe spunea...

geaninalisandru-
Avand in vedere starea ta, nu ma mir draga Geanina.Pacea Lui sa te inconjoare !O zi senina sa ai!

kalliope spunea...

nu l-am citit in totalitate pe acest om, stiu doar ca a luat viata in acelasi oras ca si marele Emil Cioran si ca a murit in aceiasi zi si aceiasi luna ca si marele Octavian Paler... si a mai fost si nazist:D ca si mine:D

elena marin-alexe spunea...

kalliope-
Hai sa-ti spun ceva draga Marius.Eu cand citesc poezie sau proza...apreciez tare mult partea artistica, talentul, iat restul nu intra in vederile mele.
Sper ca nu esti nazist, ca mor:-o...Hai zi-mi ca glumesti...