joi, 4 martie 2010

168

Am urmarit o stire astazi si cu greu am putut accepta ca asa ceva se poate intampla azi in scolile romanesti.Butonam pe telecomanda la intamplare si am vazut o scena de clasa, din scoala 168 din capitala, in care o eleva, a venit la tabla si pe la spatele profesoatei, a lovit-o pe aceasta cu o carte in cap. Sunt inca sub impresia socului pe care mi l-a provocat aceasta scena. Am urmarit apoi parerea directorului scolii, care abera ceva de genul, ca profesoara nu a reusit sa se impuna elevilor. Pai ne mai miram ca tinerii absolventi pleaca in starainatate sa lucreze? Ce ar putea sa-i mai atraga sa-si imbratiseze cu dragoste meseria de dascal, daca aceste scene dezagreabile se inmultesc pe zi ce trece si uratesc fata si asa sifonata a invatamantului din Romania?
Ce Dumnezeu fac parintii? Unde sunt? In ce fel isi arata dragostea si interesul, fata de viitorul copiilor lor? Parerea mea, este ca au preluat din democratie doar defectele si lasand independenta copiilor lor, acordand usor credibilitate, acestia au sarit calul, cum se spune , iar parintii nu mai dau importanta educatiei copiilor, cum dadeau odinioara parintii nostri. Si  dati-mi voie sa spun ca si noi generatia mea, am acordat o foarte mare atentie in primul rand educatiei copiilor nostri. Personal, nu am avut mari posibilitati sa le ofer telefoane mobile, imbracaminte de firma, calculatoare, masini si zilnic bani de buzunar cam cat i-ar trebui unei familii sa traiasca o saptamana. Nu le-am oferit asta dar, educatie da si  sunt mandra de copii mei .
Cu siguranta ca vina nu apartine tinerilor adolescenti in totalitate ci  si parintilor lor, care nu-si merita numele de parinti.Ar trebui ca massmedia sa faca niste cursuri de reeducare pentru parinti, prin articole si emisiuni concludente  si care sa fie un semnal de alarma, pentru toti parintii care au copii, in toate mediile de invatamant, incepand cu cel gimnazial, pana la cel mediu inclusiv.
Unii ar spune ca profesorii sunt vinovati, deoarece nu au capacitatea sa se impuna elevilor.
Pai daca profesorii care sunt tineri absolventi,  poseda un caracter mai timid, hai sa lasam copiii sa-si impuna parerea si voia cu pumnul, cu cartea, cu bata.......caci, asa poate or sa faca ei ordinea in scoli.
Alo !SO.S.! Unde este educatia de acasa?. Ma aude cineva? Ce fac parintii?
Tot respectul meu pentru profesorii din Romania, care inca sunt pe 'baricade' in lupta cu  lipsa de bun simt si needucatia unor copii lasati in voia sortii, de catre unii care-si zic  parinti, desi nu au nimic in comun cu acest nume.

26 de comentarii:

Octavia spunea...

De ce va mirati? traim vremurile de pe urma...unde democratia face legea...
Parintii sunt la servicii (unul nu e suficient pt a achita darile la stat) sau unii si-au lasat copiii in voia sortii...
Unii copiii sunt foarte inbuibati si se dau "mari".
Scoala??? e ceva de moda veche... ma ingrozesc ce generatii de elevi sunt in ziua de azi, am intalnit unii ce nu stiu sa citeasca dar in schimb sunt "smecheri"...aplica tot ce vad la tv sau pe internet.

Lisandru Cristian spunea...

Cred că acei şapte ani de-acasă au fost uitaţi undeva şi cineva crede că se poate trăi fără ei. Profesorii, în marea lor majoritate, încearcă să completeze câte ceva, pe ici, pe colo. Dar nu le putem cere chiar totul. Cunosc şi eu multe cazuri în care părinţii sunt chiar dezinteresaţi de comportamentul copiilor lor în afara casei, ceea ce mi se pare extrem de trist... De aceea apar situaţii ca aceea menţionată de dumneavoastră... Cu respect, o seară bună vă doresc, din Bucureştii ploioşi...

Cella spunea...

Eram inca studenta si ma pregateam sa devin "dascal" dar la practica am vazut cateva scene cu copii, parinti, bunici ... ii stiam si ... mi-am zis ca nu-i de mine - tot in educatie sunt ... insa daca nu se poarta cum trebuie invata ca usa are doua fete, stie cum arata cand inca era in hol si invata cum arata si pe dinauntru :D
Problema e la parinti, desconsiderare fata de profesori in fata copiilor - de aici pleaca multe, apoi efectiv lipsa lor mare de respect fata de educatie ...
Ma opresc ... ca de fiecare data ma aprind cand se aduce subiectul in discutie :d

kalliope spunea...

dramatic... vina e a copiilor.

Mihaela Petrescu spunea...

Ai pus punctul pe I . Totul incepe din familie. Asa cred si eu.

Cristake spunea...

Insisi profesorii sunt batjocura sistemului de salarizare si a unor chestii adiacente, venite (sau mai bine spus scurse precum mizeria vascoasa) din inaltele sfere ale ministerului educatiei sau cum s-o mai fi chemand.
In plus, se liberalizeaza totul. Toti au drepturi, si cand zic toti ma refer mai ales la cei care calca pe bec. Infractori si alti rahati cu ochi. Doar omul onest are mai putine, omul cinstit este cel ce risca sa discrimineze, sa aduca atingere demnitatii si drepturilor... Hotii, golanii si nesimtitii nu fac de astea, ei sunt potentiale victime, saracii. Tiganul este discriminat, hoata de buzunare gravida este tabu pentru parnaie, hotii din condei nu suporta regimul de detentie din cauza sanatatii, chiar si elevul-golan nu poate fi atins de dascal sau de agentul de paza din scoala etc etc. Un sincer fuck off doctrinei umaniste!!!
PS - cu mare iubire crestina si iertare in suflet spun ca mucoasa respectiva trebuie altoita in plina figura de profesoara, de sa se invarta ca titirezul. Timpurile foarte grele cer solutii pe masura.

ELENA spunea...

Tizo draga mea nu am văzut
scena dar,cred ca vina le aparţine
în totalita părinţilor care nu se
ocupă de copii..le lipsesc cei 7 ani
de acasă..
Un sfârşit de săptămână minunat!
Vă pup şi îmbrăţişez cu drag

elena marin-alexe spunea...

Octavia-
Da , sunt chipurile elevi dar, nu vor sa invete si sa-si insuseasca nimic sau aproape nimic si ies din scoala .....total lipsiti de cunostintele cele mai elementare. Pacat.

elena marin-alexe spunea...

Lisandru Cristian-
Parintii [ unii dintre ei] cred ca daca le ofera totul pe tava odraslelor , si-au facut datoria.Cat despre educatie, despre sufletul copilului, acesta ramane sterp ca un pamant fara apa, din pacate....
Cristian, iti doresc o zi senina, nu ca la noi unde iarna a revenit cu furie.

elena marin-alexe spunea...

Cella-
Asa cred si eu.Nu am asteptat ca dascalii sa-mi faca educatia copiilor mei.Cred ca atunci cand avem copii, devenim raspunzatori de cum se formeaza viata lor.Trebuie sa fim responsabili, sa punem mai mult suflet.....in formarea lor.
Tot respectul pentru dascali.

Delyrics spunea...

Doamnă Elena, aveţi mare dreptate.
De mici în natura noastră se face simţită răutatea şi obrăznicia. Dacă nimeni nu pune limite, reguli, pedepse... e clar ce-o să iasă.
Părinţi au impresia că sunt moderni şi buni psihologi dacă nu-şi pedepsesc copii şi dacă nu se impun... dar de fapt sunt doar iresponsabili. Păcat de astfel de exemple :(

elena marin-alexe spunea...

kalliope-
De ce?

elena marin-alexe spunea...

Mihaela Petrescu-
Ai mare dreptate Mihaela draga.

elena marin-alexe spunea...

Cristake-
Daca aceasta fata ar fi primit minimul de educatie si la capitolul religie, poate i-ar fi fost rusine si nu ar fi atacat pe profa.
Subscriu la multe din cele spuse de tine.O zi faina sa ai si sa te pregatesti ca s-a intors iarna. Sa faci un om de zapada! :))

elena marin-alexe spunea...

ELENA-
De fapt aici este buba. Te imbratisez Tizo draga.S-ar putea sa vin saptamana viitoare la Bucuresti. Te pup cu drag!

Orry spunea...

e dezamagitor tot ce se intampla! Dar parca nimic nu ma mai mira! Asa sta treaba si prin spitale! un exemplu bun: ora vizitei! Mama - lata in pat. Copilul plange! Medicul insista ca consulte! Mama - lata exact ca si in urma cu 2 minute! nepasatoare vb la telefon!
Unde e respectul?! interesul fata de sanatatea copilului?!
Se umbla pe coridoarele spitalului ca pe bulevard! un dute-vino nesfarsit! Nu tu buna ziua! Nu tu dute draqu! .......

Democratia ne-a facut mai impocriti ca niciodata!

elena marin-alexe spunea...

Delyrics-
Pacatul se tine de natura umana si de copil[ spune biblia] DAR parintele are responsabilitate, deplina in educatia copiilor lui.Frica de Domnul este inceputul intelepciunii.
Imbratisari din tot sufletul, draga mea sora!

elena marin-alexe spunea...

Orry-
Cred ca parintii au uitat de responsabilitatile lor, in goana dupa alte interese.Educatia ramane ceva....neimportant, pentru cei mai multi parinti.
O seara binecuvantata deraga Orry!

Cella spunea...

Parintii nu isi stiu responsabilitatile sau daca stiu fug ca dracul de tamaie ...
Nu pot pricepe cum pot sa spuna: "nu stiu ce sa ii mai fac"
Copiii nu stiu ce e aia pedeapsa, ce e ala respect ... acu vreo luna am vazut o copila de sase ani cum o plesnea pe maica-sa peste gura sa taca ... iar maica-sa ... zambea ...

elena marin-alexe spunea...

Cella-
Pai daca mama nu foloseste nuielusa pentru copil, foloseste copilul palma pentru mama....

kalliope spunea...

eu m-am educat singur, daca m-as fi luat dupa parintii mei, eram de mult in groapa. Ei nu au capacitatea de a se dezvolta si nici nu vor. Nu am masina momentan si circul cu mijloacele de transport in comun, ma crucesc ce vad si ce aud... manele, cuvinte vulgare, lipsa de respect... etc.

ARIPI DE FLUTURE spunea...

din pacate parintii nu isi mai invata copiii ce este respectul, in ziua de azi "daca esti tupeist, esti cool", din pacate lucrurile nu stau asa, de aceea se bat elevii intre ei, de aceea lovesc profesorii si invers, pentru ca la randul lor acesti copii pot deveni profesori :(

elena marin-alexe spunea...

kalliope-
Te cred, caci si eu sunt bulversata de nerusinarea copiilor de azi. Ce mai faceti ? Va iubesc pe amandoi si va imbratisez cu iubire din IUBIRE!

elena marin-alexe spunea...

ARIPI DE FLUTURE-
Cool pentru ei inseamna independenta maxima,obraznicie, exagerare in imbracaminte si machiaj, intr-un cuvant tot ce poate soca pe cei din jur....O seara buna Fluturasule!

Kalliope spunea...

suntem bine, ne gandim la un viitor impreuna... ma rog la Dumnezeu pentru noi, ma rog sa nu existe ispite si sa-mi dea taria sa o iubesc cu tot sufletul meu si cu toata puterea inimii mele

elena marin-alexe spunea...

kalliope-
Mare bucurie mi-ai dat! Va port si eu in rugile mele scumpii mei si va imbratisez cu mare dragoste. Sarut-o din partea mea pe KARIN!