duminică, 7 martie 2010

Dor ....de 8 martie

George Cosbuc  -  Mama

În vaduri ape repezi curg
Si vuiet dau în cale,
Iar plopi în umedul amurg
Doinesc eterna jale.
Pe malul apei se-mpletesc
Carari ce duc la moara -
Acolo, mama, te zaresc
Pe tine-ntr-o cascioara.

Tu torci. Pe vatra veche ard,
Pocnind din vreme-n vreme,
Trei vreascuri rupte dintr-un gard.
Iar flacara lor geme:
Clipeste-abia din când în când
Cu stingerea-n bataie,
Lumini cu umbre-amestecând
Prin colturi de odaie.

Cu tine doua fete stau
Si torc în rând cu tine;
Sunt înca mici si tata n-au
Si George nu mai vine.
Un basm cu pajuri si cu zmei
Începe-acum o fata,
Tu taci s-asculti povestea ei
Si stai îngândurata.

Si firul tau se rupe des,
Caci gânduri te framânta.
Spui soapte fara de-nteles,
Si ochii tai stau tânta.
Scapi fusul jos; nimic nu zici
Când fusul se desfira...
Te uiti la el si nu-l ridici,
Si fetele se mira.

...O, nu! Nu-i drept sa te-ndoiesti!
La geam tu sari deodata,
Prin noapte-afara lung privesti -
- "Ce vezi?î întreab-o fata.
- "Nimic... Mi s-a parut asa!
Si jalea te rapune,
Si fiecare vorba-a ta
E plâns de-ngropaciune.

Într-un târziu, neridicând
De jos a ta privire:
- "Eu simt ca voi muri-n curând,
Ca nu-mi mai sunt în fire...
Mai stiu si eu la ce gândeam?
Aveti si voi un frate...
Mi s-a parut c-aud la geam
Cu degetul cum bate.

Dar n-a fost el!... Sa-l vad venind,
As mai trai o viata.
E dus, si voi muri dorind
Sa-l vad o data-n fata.
Asa vrea poate Dumnezeu,
Asa mi-e datul sortii,
Sa n-am eu pe baiatul meu
La cap, în ceasul mortii!

Afara-i vânt si e-nnorat,
Si noaptea e târzie;
Copilele ti s-au culcat -
Tu, inima pustie,
Stai tot la vatra-ncet plângând:
E dus si nu mai vine!
S-adormi târziu cu mine-n gând
Ca sa visezi de mine!


Nu as mai vrea nici un adaos, decat  doar o invitatie la iubire si daca  undeva in vre-un colt de lume aveti o firava radacina materna, nu uitati sa-i zambiti astazi, de ziua ei.Cum sa-i zambiti? 
Desigur asta stie fiecare din voi.Dupa posibilitati si dupa focul din interior.Iar daca focul aproape s-a stins, nu va ingrijorati, ci intindeti-va mainile spre IUBIRE  si veti lua atat cat va trebuie, sa inseninati un chip pe care dorul de voi a lasat urme......si nu uitati: timpul trece!

35 de comentarii:

Kalliope spunea...

minunata, o poezie de vis care te atinge in cele mai sensibile corzi ale inimii, ale sufletului...

Lisandru Cristian spunea...

Of, ce poezie frumoasă. Chiar ieri am fost pe la mama, împreună cu Geanina, cu Nadia - sora mea, am sărbătorit-o în avans, pe 11 e ziua ei de naştere - şi cu Leo, cumnatul meu. Ca de fiecare dată când ne vede împreună, mama plânge un pic. Apoi nu-şi mai ia ochii de la noi până plecăm şi nu ştie ce să facă pentru a ne simţi cât mai bine... Datorăm totul mamelor noastre, începând cu viaţa...

Gânduri bune!

ARIPI DE FLUTURE spunea...

frumoasa poezia, la multi ani tuturor mamicilor.sa fie sanatoase si iubite

Hălăţel spunea...

O primavara minunata!

ELENA spunea...

"Într-un târziu, neridicând
De jos a ta privire:
- "Eu simt ca voi muri-n curând,
Ca nu-mi mai sunt în fire...
Mai stiu si eu la ce gândeam?
Aveti si voi un frate...
Mi s-a parut c-aud la geam
Cu degetul cum bate.

Dar n-a fost el!... Sa-l vad venind,
As mai trai o viata.
E dus, si voi muri dorind
Sa-l vad o data-n fata.
Asa vrea poate Dumnezeu,
Asa mi-e datul sortii,
Sa n-am eu pe baiatul meu
La cap, în ceasul mortii!"
Superbă....cu câteva ore în urmă
am recitit-o şi eu draga mea Tiză..
O după amiază frumoasă!
Vă pup!
http://www.youtube.com/watch?v=KDy8BpFrBtk

... spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Rodica Botan spunea...

De ce de cite ori citesc poezia asta are aceeasi putere asupra mea?

O zi minunata iti doresc; esti o femeie atit de deosebita si de talentata. Sa fii mereu o binecuvintare...

denisia spunea...

La mulţi ani! o zi de excepţie, multe flori şi multe bucurii.
Te îmbrăţişez.

Orry spunea...

Doamne ce dor imi fusese de poezia asta! :)
A fost preferata mea in timpul gimnaziului! Imi aduc aminte ca o recitam mamei ori de cate ori aveam ocazia si mai mult, am invatat-o si pe sora mea ce mergea pe vremea aia la gradi! :)
Acum - dupa multi ani - ne amintim amandoua de Cosbun si cu zambetul pe buze si inima cat un ghem de ata, rostim vers cu vers!
O minunatie!
La multi ani, Femeie!

... spunea...

Cu ocazia zilei de 8 Martie,fie ca toate implinirile frumoase, sanatatea si spiritul acestei zile sa va insoteasca pretutindeni,iar primavara iubirii sa va inunde sufletul cu bucurie si cu parfumul tuturor florilor sale!
Pentru ca sunteti cele care insenineaza zilele barbatilor - desi ei se plang ,dar numai pentru ca asa s-au obisnuit ; pentru ca sunteti cele care numai cand priviti catre copiii vostri, dati lumii mai multa frumusete; pentru ca sunteti cele care gasesc in fiecare zi timp pentru orice problema si orice nevoie a celor dragi; pentru ca, desi va mai plangeti cateodata, o luati de la capat in fiecare zi, mai puternice si mai hotarate; pentru ca sufletul vostru stie ce e iubirea, cum se daruieste si cum se primeste ea... si pentru tot ceea ce reprezentati... pentru voi timpul se opreste putin in loc la fiecare inceput de primavara, sa va aduca un omagiu ...
La multi ani!

geaninalisandru spunea...

Ascunde-n sufletul gingaş un univers plin de comori,
Din ochii mari poţi să culegi priviri prinse-n buchet de flori,
Cu multă linişte şi calm pe buze grafiaz-un zâmbet,
Iar glasul său armonizează blând vibraţiile unui cântec.
La tâmplele fierbinţi ea poartă doar amintiri din flori de gânduri,
Cu mâna fragedă le-aşează într-un album cu foi prinse în riduri,
La gâtul diafan cristalele de rouă stau prinse-n colier,
Pe umerii rotunzi timpul aşterne poveste de iubire şi mister.
Îmbracă astăzi rochie din verde crud de iarbă,
Privire de bărbat puţin iscoditoare trece şi se întreabă,
Cine-i această lume discretă , virtute-ncântătoare?
Este FEMEIA,MAMA, IUBITA ce azi e-n sărbătoare.
Gânduri sublime îţi trimit pictate-n fluturi diafani,
Să fii iubită, să-nfloreşti şi un suav, LA MULŢI ANI!

lidy spunea...

Multi si frumosi ani inainte, draga Miki! As vrea sa las o amprenta mica din ceea ce simt pentru tine aici.. As vrea ca acest mesaj sa fie perceput ca o asigurare de iubire. Nu am trecut pe aici, doar pentru ca astazi este 8 martie. As vrea sa stii ca eu aniversez ziua ta, Miki, ori de cate ori ma gandesc la tine, ori de cate ori povestim despre una sau alta, ori de cate ori citesc o poezie scrisa de tine, atunci cand te amintesc in rugaciunile mele, si as putea continua... Sunt multi cei care uita insa de "lumanarile din cuib de cuc", si-atunci, e bine ca exista un 8 martie oficial.. pentru a le aminti de voi - mamicile... Parafrazandu-l oarecum pe Adrian Paunestu, vreau sa te informez pe cale oficiala ca, pentru mine, tu nu o sa-ti “termini nicicand rostul”, “nu o sa te stingi si n-o sa mori niciodata”, “vei ramane mereu tanara si vei fi mereu prezenta”. Te iubesc si iti multumesc pentru tot ceea ce mi-ai daruit din tine mereu. Sunt mandra ca esti mama mea!


Ce-mi doresc pentru tine? Multe, foarte multe, frumoase si bune... Domnul sa-ti inghete ploile de dor din privire si sa-ti aseze in suflet doar bucurii luminoase si stari de bine… Sa te umple de senin si de frumos, si-n taina la El sa gasesti mereu alin si-adapost! Doresc ca-n toate El sa-ti fie aproape, si-n zorii zilei si-n miez de noapte…
Să rămâi veselă şi senină, şi să laşi o amprentă de binecuvântare pe oriunde treci! La multi ani binecuvantati!

Zenna spunea...

La mulţi ani, doamnă minunată, să aveţi parte astăzi de multe flori şi bucurii. Vă pup cu drag!

April spunea...

La multi ani! O primavara plina de bucurii si impliniri.

elena marin-alexe spunea...

kalliope-
LA MULTI ANI PENTRU FRUMOASA TA IUBITICA!

elena marin-alexe spunea...

Fluturas-
Multumesc pentru urari!

elena marin-alexe spunea...

Lisandru Cristian-
Cuvintele tale m-au emotionat si inca o data te felicit, ca esti un om deosebit, caci nu ti-ai uitat mama, cum au unii tinerii prostul obicei.....
Sanatate mamei tale si Geaninei si multe binecuvantari!

elena marin-alexe spunea...

Halatel-
Multam frumoaso! Fii binecuvantata toata viata ta!Multe bucurii acum de 8 Martie!Te pup cu mare drag!

elena marin-alexe spunea...

Tizo-
Toate urarile mele bune pleaca degraba in capitala. Multe ganduri bune si binecuvantare de la Dumnezeu, inimii tale.

elena marin-alexe spunea...

Rodica Botan-
Ai spus tocmai ce voiam sa spun eu despre tine.Esti o femeie puternica deosebita, care pui suflet in tot ce atingi....Gasesc intaritor la tine draa mea draga! Har si binecuvantare din belsug sa ai!

nakudo spunea...

omplexitatea emoţională a femeii face ca orice demers mistic să aibă un bun corespondent în această catifelare feminină a oricărei interiorizări, dacă impulsul de a cuceri exteriorul este oarecum masculin, impulsul de a lua cu asalt viaţa lăuntrică, de a surprinde nuanţele inimii noastre, vine dintr-o esenţă a purului feminin ce creează acele spaţii interioare pline de lumină; orice mistică este, în principiu, feminină,la multi ani!

Cami spunea...

La postul nou, nu este spatiul pt. comentarii..;)
Draga mea poeta, iti doresc toate cele bune de pe pamintul asta! O zi minunata. Cami

FleurduMay spunea...

Foarte frumoasa poezia si cuvintele dvs. La multi ani Doamna Elena, sa fiti vesnic iubita. Va imbratisez cu toata dragostea!

elena marin-alexe spunea...

denisia-
Multe raze de soare, flori si binecuvantari iti trimit din Vrancea!

elena marin-alexe spunea...

Orry-
Coplesitoare intr-adevar poezia lui Cosbuc, te rascoleste in frumosul din tine si scoate la iveala lacrima sclipirii din inima de mama.
La multi ani si buni si tie Femeie si prietena draga!

Romina spunea...

la multi ani o data cu 8 martie.!
nu a mers sa dau comentariu la postarea de azi, de asta spun aici.

o zi buna!

elena marin-alexe spunea...

...
Chiar daca este ziua cea mai speciala pentru femei, eu cred ca este un prilej bun pentru barbati sa-si scoata la iveala sensibilitatea ascunsa sub haina barbatiei. Caci macar o data pe an barbatul oricat de macio ar fi, se regaseste intr-un copil care se vrea mangaiat de mana mamei....
Intr-adevar timpul se opreste in loc pret de o rasuflere, pentru a omagia taina Femeii.
Te mai astept cu placere!

elena marin-alexe spunea...

geaninalisandru-
Bogatie metaforica, ce danseaza libera si plina de sensibilitate.Asta este ce simt eu, oridecateori imi plec ochii si inima, peste soptitoare ganduri in vers si proza, manuite cu multa dragoste de tine frumoasa si talentata Femeie.
Dumnezeu sa te binecuvanteze Geanina draga!

elena marin-alexe spunea...

Lidy-
Daca as fi in prejma ta ti-as sorbi stelutele sclipitoare din frumosii ochisori. Ce pot sa spun cand amintesti franturi din Paunescu, care stii tu cum ating inima de parinte? Lumanari in cuib de cuc....
Ma bucur ca ai mei copii nu m-au uitat si sufletul meu este mangaiat de voi desi toti sunteti departe de mine.....
Multumesc pentru urari si fie ca ele sa se intoarca la tine in timpul potrivit.
Da Dumnezeu este aleanul sufletului meu si-L rog sa ma faca o binecuvantare peunde trec.
Te imbratisez scumpa mea fetita cu iubire din IUBIREA LUI!

elena marin-alexe spunea...

Zenna-
Toate urarile de bine si aromele florilor de primavara ti le daruiesc azi.Fii binecuvantata draga mea!

elena marin-alexe spunea...

April-
LA MULTI ANI! Cu brate de flori te cuprind si te sarut de ziua femeii.

elena marin-alexe spunea...

Stefy-
Se simte adierea primaverii pe care fiecare o pastram ascunsa prin tainice colturi de suflet, ce ostenit de inghetul albului hamesit, tanjeste dupa o raza de bucurie scapata ca din greseala...din aura soarelui...si el destul de reticent, in aceste vremuri de criza totala as putea zice.....
Frumosul si gingasia esentei feminine sa iti aduca pe tava, bucurii impletite in ramurile pururi verzi ale binecuvantarii lui Dumnezeu.

elena marin-alexe spunea...

Cami-
Speranta, bucurie, sanatate, implinire sa-ti dea Domnul, scumpa mea! LA MULTI ANI! Cu mult drag, Elena...

elena marin-alexe spunea...

FleurduMay-
Tot binele din lume iti doresc Floare de mai!La multi ani!

elena marin-alexe spunea...

Romina-
LA MULTI ANI si tie scumpa mea!