miercuri, 3 martie 2010

Mainile mele

Se spune ca, este perioada cand ne primenim sufletul prin post si rugaciune, caci am intrat in Postul Pastelui.
Pentru mine Postul Pastelui, este nu doar o anumita mancare ci o anumita atitudine a inimii fata de Isus Hristos, Salvatorul si Mantuitorul meu.Scriu aceste lucruri, deoarece sunt uimita de diverse atitudini care nu au nimic in comun cu postul.Sa fiu mai concisa.Stiti ce inseamna post? Iata ce stiu eu:
Postul este o curatire a inimii si cugetului nostru in principal. Biblia aminteste de acest lucru in Isaia 58, cu titlul :.Adevaratul post.
Nu consider a posti, faptul ca mananc o farfurie cu fasole batuta si cu castraveti murati, dupa care mai servesc si un paharel de vin. Oare asa a postit Domnul nostru? Nu . El nu a mancat nimic si nu a baut nimic iar rugaciunea i-a smuls suspine negraite si lacrimi si sudori de sange.Va dati seama cat zbucium interior a avut Domnul in timpul rugaciunii sale? Cu ce m-as asemana eu Lui, daca mananc fara carne, dar pe saturate? Pot sa mananc asa si o luna de zile sau mai mult , daca nu am banii necesari unei alimentatii mai bogate in proteine, cu oua, lapte si carne, dar asta nu inseamna ca postesc.
Ca sa nu mai spun de faptul ca, acum in aceasta perioada, oamenii se cearta in disperare, se blestema reciproc, isi fac rau unii altora, se barfesc, se ucid, violeaza, inseala, se mint unii pe altii,  fura si toate acestea  chiar in timpul Postului de Paste si cu un suras fals pe chip, ca deh, este crestin.
Dumnezeu spune: Fiule da-mi inima ta  si sa gaseasca inima ta placere in legile Mele! Nu un anumit fel de mancare ne poate apropia de Dumnezeu ci un anumit fel de traire, dupa voia Lui cea sfanta.
Ei, ce bine ar fi sa intelegem toti ca El isi gaseste placerea intr-o inima curata, doritoare de pace, adevar, bunatate, facere de bine, blandete, iertare si toate si inca altele cuprinse in Dragostea divina.
Sa ne controlam deci mainile noastre si daca le avem curate prin sangele Sau, atunci sa ridicam maini curate cum zice Domnul si sa  ne apropiem in postul adevarat si cu rugaciuni sfinte, nu doar in baza unor obiceiuri, ci din dorinta sincera de curatie si  apropiere fata de marea sarbatoare crestina a Invierii Domnului! Hai sa fim sinceri cu noi insine!

22 de comentarii:

Octavia spunea...

Frumos si adevarat!

lisandrulisandru spunea...

Din păcate, mulţi oameni uită de oameni, chiar într-o astfel de perioadă. Poate că toată această conjunctură actuală lamentabilă sapă şi la temelia valorilor interioare. Eu sper că nimic nu este pierdut, cu toate că văd în diecare zi cum dansează ipocrizia sub reflectoare sau în culise. Şi îmi place să cred că nu este nimic pierdut. Totuşi...

ARIPI DE FLUTURE spunea...

aveti dreptate doamna elena, sunt persoane care postesc, dar au sufletul plin de rautate si nici macar in aceste momente nu inceteaza cu barfa, jignirile, si falsitatea.va imbratisez si va pup

tasha spunea...

Asa este,in post trebuie sa ne ferim de orice tentatii,macar acum sa fim mai buni si mai ingaduitori...sa ne curatim sufletele de ura si rautate.Sa fim mai smeriti!

ANCA spunea...

Elena ,ce adevarat e ce ai scris ...nui nici usor sa te afli in post ca vin atatea ispite si trebuie sa ne intarim credinta su ajutorul lui D-zeu ....
Eu iti doresc multa pace si Un inceut de primavara plin de bucurii.pace si binecuvantari
(nu ai mai venit pe la mine demult;)....te mai astept si numai bine

geaninalisandru spunea...

Curățenie nu numai pe mâini ci și în suflet, în gânduri.
Mâncarea nu reflectă niciodată atitudinea față de ceea ce înseamnă post, nici gând.

Gânduri bune din suflet!

valy spunea...

Odata cu primavara sper ca sufletul sa-ti infloreasca ca un ghiocel... sa radieze ca un soare... sa ofere caldura si iubire... si, nu in ultimul rand, sa ramana mereu tanar. Un martisor mic si dulce pentru o fiinta deosebita!

kis spunea...

multa lume confunda traditia si obiceiurile cu religia;Biblia este una singura ,iar noi santem crestini adica urmasi ai lui Hristos!

elena marin-alexe spunea...

Octavia-
Multumesc draga mea!

elena marin-alexe spunea...

lisandrulisandru-
Da nu-i inca totul pierdut cata vreme inca ne mai purtam pasii pe Terra.Inca ne putem schimba in bine.
Salutari sincere Cristian!

elena marin-alexe spunea...

Fluturas-
Poate ca o introspectie nu ar strica nimanui, mai ales in aceste zile premergatoare maretei sarbatori...

elena marin-alexe spunea...

tasha-
Chestia asta cu ...smerenia,nu este binevenita pentru crestinii zilelor noastre.Din nefericire.

elena marin-alexe spunea...

Anca-
Draga mea iarta-ma te rog, dar promit ca ma voi revansa.Te imbratisez cu dragoste din Dragostea divina!

elena marin-alexe spunea...

Curatenia sufletului nostru se reflecta bine in curatia mainilor care se ridica in rugaciune.Toate gandurile mele bune le trimit spre tine draga Geanina!

elena marin-alexe spunea...

valy-
Multumesc pentru martisor si frumoasele urari!

elena marin-alexe spunea...

kis-
Asa este si ce-i mai grav este ca aceasta confuzie le poate aduce moartea.

dyanna spunea...

Nu prea ma pot mandri cu faptul ca tin post.Dar eu cred ca ca nu e vorba numai de mancare...Ar trebui sa putem fi un pic mai buni,sa sa incercam sa nu mai scoatem pe gura asa multe prostii.

Cella spunea...

am citit de ieri articolul si ... m-am tot uitat la maini ... si azi ... ma uitam la maini si ... m-am intrebat ce am, dar ami-am amintit de articol ... de maini curate spre cer ..
mersi frumos dna Elena

elena marin-alexe spunea...

dyanna-
Postul este necesar pentru trup si sufletdar nu ca un simplu obicei ci, ca o curatire in adevaratul sens al cuvantului post. Sa postim deci cu toata inima...

elena marin-alexe spunea...

Cella-
Ma bucur ca ai inteles sensul si chiar ma asteptam sa-l intelegi.Te imbratisez cu iubire din IUBIRE!

Orry spunea...

Doamne ce suflet curat, doamna Elena! Dumnezeu va iubeste cu siguranta, pentru mainile alea doua sunt curate!! Asa spun si asa cred!
Postul nu se rezuma la mancare .... ci la trairile noastre interioare!
In perioada de post nu mintim, nu furam, nu jignim, dar, iubim mult, iertam mult si daruim din dragostea noastra si mai mult!
Asa postim cu-adevarat!

Excelenta postarea!!!

elena marin-alexe spunea...

Orry-
Draga mea, ma straduiesc sa-mi pastrez mainile curate si in fiecare rugaciune ma rog Domnului sa-si puna sangele Lui peste mine si sa ma curateasca.
O seara minunata sa ai draga mea!