sâmbătă, 3 aprilie 2010

Talharul

[Fragment]     Costache Ioanid


Si tarziu, cand Paradisul s-a inchis cu-n vuet lin,
printre stele, catre poarta, vine-ncet un biet strain.
Ochii lui sunt plini de frica. Paru-n frunte. Fata supta.
Peste trupul plin de sange, poarta o camasa rupta.
- Ce vrei tu?Ii spuse unul dintre ingerii strajeri.
Cine esti? Il mai intreaba, iscodind cu ochi severi.
-Eu?...raspunse-ncet strainul coplesit de un oftat,
Sunt un ticalos din lume...Nu stiu sa fi fost pacat,
sa nu-l fi facut in viata. Am ucis. Am jefuit.
De copil m-a prins o vraja de pacat si de cutit.
Ma tineam ascuns in pesteri si pandeam pe cei bogati.
Sangele curgea ca apa. Apoi galbenii pradati,
mi-i luau toti carciumarii si femeile pierdute.
Si cadeam in zori pe-o vale intre brusturi si cucute.
La altare n-am dus jertfa nici o mierla de cand sunt.
N-am stiut de rugaciune. N-am avut nimica sfant.
O putere, un balaur, imi da branci sa beau  sa prad...
-Vai, destul...vorbi strajerul. Locul tau e-acolo-n iad.
Si cu mina lui intinsa, i-arata in jos sub cer,
intr-o gura de-ntuneric, flacari vii intr-un crater.

Se uita-ngrozit strainul.Iar apoi incet sopti:
- Da ...acolo. Dar asculta. Inainte de-a muri,
osandit fiind la moartea , cea mai grea, mai blestemata,
tintuit pe lemnul crucii, am vazut, hulit de gloata,
Un profet murind alaturi. Ba... mai mult  ca un profet!
Nu era un om din lume.Ci sub fruntea de namet,
Ii plutea in ochi o pace...si-o dumnezeire-n grai.
El mi-a spus privindu-mi fata: Azi vei fi cu mine-n Rai!
Si acum ...o intrebare...un cuvant mai am de spus:
Daca tot ce vad e raiul, nu-i pe-aici acel Isus?...
- O! Isus? E aici, in slava...tot ce vezi Ii apartine.
Dar de ce-ti acoperi fata hohotind? Sau plangi straine
-Rogu-te, o vorba numai...Nu stiu cum sa-mi spun amarul...

Daca e Isus aicea...spune-I c-a venit talharul.
-Vino!...Poarta e deschisa...Domnul Ii vorbeste-n prag.
Il priveste lung talharul. Pasii inapoi se trag...
E Isus acest arhanghel in vesminte sclipitoare?
Parul...Nu-i al Lui. Nici braul. Nici camasa de ninsoare.
Dar...privirea blanda...Ochii. El e! Si-a cazut gramada.
Cum? Dar cine il ridica? Ochii lui nu pot sa creada.
-Doamne, sunt murdar,,,,si0n zdrente, Sunt...
si-si franse vorba-ndinti.
-Eu...in haine de lumina? Eu, talharul printre sfinti?

Si luandu-l bland cu Sine stralucitul Voievod,
langa tron ducandu-l zise; " El Mi-a fost intaiul rod!"


                             *

Si acum sa stie-orcine : Unde a intrat talharul,
nu-i pe lume om sa creada si sa nu-I primeasca Harul!
Nu-i pacat pe care Domnul nu si-a pus fagaduinta.
Unul singur nu se iarta niciodata: Necredinta!


Aceasta capodopera a poetului Ioanid, este dedicatie din partea mea pentru toti cititorii mei din virtual.Nu am postat-o pe toata caci e foarte lunga, dar merita  sa cititi acest fragment, credeti-ma.
ISUS e Viu!... si asteapta sa credem in jertfa Lui de ispasire, asa cum a crezut si unul din talharii cu care a impartit supliciul pe Golgota si a ajuns sa mosteneasca Raiul.

Hristos a inviat! E viu in veci de veci!

54 de comentarii:

dyanna spunea...

Bucuria vine din lucruri marunte. Linistea vine din suflet. Lumina vine din inima fiecaruia. Paste Fericit

Cella spunea...

:-0 :-0 asa a facut talharul cand a ajuns in rai ....
:-t asa le-ar face celor ce il refuza pe Hristos: treziti-va dragilor!

monik spunea...

O dedicatie de suflet, multumesc din inima! Trebuie sa admit ca nu cunosc aceasta capodopera si sincer spun ca m-a emotionat profund.

Va doresc un Paste fericit! Da! este viu in veci de veci!
Un zambet de lumina.
monik

Delyrics spunea...

Absolut superbă într-adevăr. Încă o poezie care te înfiorează, ilustrând diferenţa dintre sfineţia şi frumuseţea lui Dumnezeu şi mizeria noastră. Slăvit fie EL pentru sângele ce-a curs pentru spălarea şi transformarea noastră!
Cristos a înviat!

ELENA spunea...

Sărbătoarea Sfântă a învierii Domnului să reverse asupra ta sănătate, belsug şi bucurii, iar Lumina din Noaptea Sfântă să îţi ridice sufletul spre noi trepte spirituale şi să îţi însoţească paşii pe drumul vieţii.
Paşte Fericit,scumpa mea Tiză!

mmary spunea...

Doamna Elena:

Hristos a Inviat !... Bucurati-va !

Va doresc sarbatori fericite si binecuvantate! :)

Rodica Botan spunea...

Hristos a inviat! Si se vede cum il porti viu in inima ta...ca de acolo izvorasc versurile tale...
O zi minunata iti doresc.

compadvice spunea...

Superba!adevarat e viu in veci Domnul nostru!Sarbatori pline de dragoste,pace si bucurie alaturi de cei dragi!

Zenna spunea...

Vă transmit gândurile mele de bine, să aveţi parte de multă sănătate, linişte sufletească şi bucurii alături de familie. Paşte fericit!

kis spunea...

Doresc ca in acest an Hristos sa invie in inimile si viata voastra...Sa va de-a pace, bucurie ca sa spune-ti si altora ca HRISTOS A INVIAT !!!

CeCiLe spunea...

Adevarat spus, Doamna Elena...
Hristos a inviat si e Viu in veci de veci!



iar poezia... este superba.

'Ci sub fruntea de namet,
Ii plutea in ochi o pace...si-o dumnezeire-n grai...'


Am plans cand am citit-o...
Doamna Elena, sa aveti sufletul plin de Lumina!

Cami spunea...

Draga mea poeta,
Sfintele Sarbatori Pascale sa iti aduca pace in suflet, iubire in inimi, bucurie in casa si bunastare pe masa!
PS: la intrebarea ta-am fost 14 zile in spital ,am trecut prin clipe grele cu embolie si pneumonie la plamin pe linga o tromboza. Aproape am vazut ingerii.
Te tzuc dulce
Cami

Sorin M. spunea...

... Este noapte încă... cerul e senin şi plin de stele,
Petru, undeva, mai plânge amărât, cu lacrimi grele,
la mormânt glumesc soldaţii,
luna scapătă spre mare,

Dar deodată-un fulger cade,
flăcări tot văzduhul pare
şi,-mbrăcat în foc şi raze,
un arhanghel se coboară,
sar peceţile-ntr-o parte,
piatra-n altă parte zboară,
ca trăzniţi cad păzitorii, tremurând pierduţi de frică,
– CU IISUS BIRUITORUL VIAŢA NOUĂ SE RIDICĂ!

E mormântul GOL, căci Domnul înviat-a cu mărire,
NE-A SCHIMBAT ÎNTUNECIMEA PE VECIE-N STRĂLUCIRE,
A-nviat Mântuitorul, pus alăturea cu furii,
s-a-mplinit în clipa asta Taina scriselor Scripturii.

Fost-a judecat de lume,
Cruce grea I-au dat să poarte,
cuie I-au bătut în palme,
răsplătitu-L-au cu moarte,
pus-au lespede deasupra, pusu-I-au peceţi în cale,
ÎNSĂ N-AU PUTUT S-OPREASCĂ SLAVA ÎNVIERII SALE!

CÂŢI nu s-au luptat de-atuncea
să-L îngroape sub vreo glie
şi peceţile să-I pună iar deasupra, pe vecie!
– Însă CHIAR DE-A FOST pe Cruce
şi-apoi pus sub piatră rece,
chiar de-au început călăii plini de fală a-şi petrece,
– CÂND EI NICI GÂNDEAU,
ATUNCEA au rămas cu toţi de-ocară:
DE SUB LESPEZI RĂSTIGNITUL TOTDEAUNA IESE-AFARĂ!

Au fost mulţi şi fi-vor încă cei ce să-L omoare cată,
dar, închis să-L ţină, NIMENI n-o să poată NICIODATĂ,
că nu-i om
şi nici putere să-L îngroape PE VECIE,
El, IISUS BIRUITORUL,
BIRUIE MEREU ŞI-NVIE!

autor Traian Dorz

Fie ca lumina Învierii să ne aducă în suflet bucuria mântuirii!

disa spunea...

Fie ca Hristos sa fie pentru totdeauna in sufletul nostru!
Paste fericit, draga mea!

Ana Thomas spunea...

Doamna mea,
ma pregatesc si eu, sa merg, cu sufletul deschis sa primesc LUMINA BINECUVANTATA!
Versurile au ajuns acolo unde trebuia, in adancul sufletului!Multumesc!


Sarbatorile Pascale sa va gaseasca sanatoasa, bucuroasa alaturi de toti cei dragi dvs.


ADEVARAT A INVIAT!
PASTE FERICIT!

Cu mult drag si pretuire,

denisia spunea...

HRISTOS A ÎNVIAT!

tasha spunea...

Un Paste binecuvantat!

Dumitru Negoita spunea...

Dupa emotionanta dedicatie ... Iata ! A venit INVIEREA ... Sarbatori fericite si ... Ploi de bucurii.

marada spunea...

HRISTOS A INVIAT!

Mihaela Petrescu spunea...

Adevarat a inviat!

elena marin-alexe spunea...

dyanna-
Da ,din lucruri marunte , dar nu lipsite de mare importanta.Te pup draga mea draga!
Isus e viu!

elena marin-alexe spunea...

Cella-
Trebuie sa-l credem pe EL si atunci vom fi acolo sus, asa: :D caci Isus e viu!

elena marin-alexe spunea...

Delyrics-
Ne vom minuna cu totii cand vom ajunge langa El si vom vedea ce ne-a fost pregatit....
Isus e viu!

elena marin-alexe spunea...

Monik-
Ma bucur . Sa ai un Paste fericit.Isus e viu!

elena marin-alexe spunea...

Elena-
Multa sanatate si bucurii sa ai Tiza mea draga.
Isus e viu!

elena marin-alexe spunea...

mmary-
Da! Isus e viu si noi suntem roadele jertfei Lui!
Ploi de bucurii sa ai draga mea !

elena marin-alexe spunea...

Rodica Botan-
Sa ne bucuram sabatem din palme, caci Isus e viu!
Harurile Lui sa te imbrace pe veci draga mea!

elena marin-alexe spunea...

compadvice-
Multa pace si bucurie deplina sa aveti in El.
Isus e viu!

Danube Daughter spunea...

Hristos a Inviat doamna draga, va imbratisez cu sufletul si cu gandul!
Sa aveti parte de o lumina minunata in suflet si in familie, si sa va tina Dumnezeu la fel ca si pana acum, asa cum sunteti, sunteti minunata!
Draga imi sunteti, si tare mi-ar placea candva sa bem o cafea impreuna. Sau ceai, cum va place mai mult...

elena marin-alexe spunea...

Zenna-
Draga mea e minunat caci: Isus e viu! Si nu uita ca te iubeste mult![ si eu :X ]

Danube Daughter spunea...

p.s. Nu ma mai aveti in lista dvs de bloggeri, v-ati suparat pe mine? :(

elena marin-alexe spunea...

kis-
Isus este viu in veci de veci! Salutari sfinte.

elena marin-alexe spunea...

CeCiLe-
Dragostea Lui Isus sa-ti incarce inima si sa iti infloreasca noi zambete pe frumosul obrajor. :X
Isus e viu!

elena marin-alexe spunea...

Cami-
Frumoaso cu ochi verzi si parul vapaie, ma bucur ca esti din nou bine si ii multumesc Lui ca mi-a ascultat rugile.Te imbratisez multttttt.
Isus e viu! :D

elena marin-alexe spunea...

Sorin M.-
Au fost mulţi şi fi-vor încă cei ce să-L omoare cată,
dar, închis să-L ţină, NIMENI n-o să poată NICIODATĂ,
că nu-i om
şi nici putere să-L îngroape PE VECIE,
El, IISUS BIRUITORUL,
BIRUIE MEREU ŞI-NVIE!

Nu as vrea sa mai spun nimic dupa ce am parcurs aceste versuri minunate, doar sa-ti multumesc as vrea. Fii binecuvantat si fericit.
Isus e viu!

elena marin-alexe spunea...

disa-
Amin draga mea.Sa fim incredintate ca vom mosteni cerul caci: Isus e viu! :D

elena marin-alexe spunea...

Ana Thomas-
Multi de bucurii sa-ti improspateze inima scumpa mea!
Isus e viu!

elena marin-alexe spunea...

Denisia-
Da! Isus e viu! :D

elena marin-alexe spunea...

tasha-
Sa fie si la tine draga mea.
Isus e viu! Sa ne bucuram. :D

elena marin-alexe spunea...

Dumitru Negoita-
Sa stiti ca ploile de bucurii au ajuns la Focsani....Isus e viu!Fiti binecuvantat!

elena marin-alexe spunea...

marada-
Fii fericita draga mea. Isus e viu!

elena marin-alexe spunea...

Mihaela Petrescu-
Scumpa mea Mihaela, sa ne bucuram caci avem motive.Suntem mult iubiti de Dumnezeu, care si-a dat fiul ca dar pentru noi. Si....Isus e viu!

elena marin-alexe spunea...

Danube Daughter-
As bea cu mare placere o cafea cu tine ,oricand si sper sa avem ocazia. Multe bucurii sa ai.
Isus e viu!

elena marin-alexe spunea...

Danube-
Ba te am in lista blogului Alb de mireasa. Te iubesc si te admir mult!

Elena Toma spunea...

Hristos a inviat! O tiza atat de daruita in a exprima iubirea pentru Isus! Mi-ai facut o mare bucurie cu acest text de care nu aveam habar. Iti multumesc de vizita si de cuvinte!

Rodica Botan spunea...

Nu ma satur niciodata sa aud sau sa citesc poezia asta...si o stiu de atita amar de vreme...

geaninalisandru spunea...

Hristos a înviat!

Să fii înconjurată permanent de dragostea şi respectul celor ce te preţuiesc.

Te îmbrăţişez cu mare drag!

tasha spunea...

Sa ai o zi buna Elena!>:D<

ARIPI DE FLUTURE spunea...

frumoasa postare.va imbratisez cu drag

elena marin-alexe spunea...

Elena Toma-
Sincere imbratisari draga Tizo! Te mai astept cu placere, la plimbare.

elena marin-alexe spunea...

elena marin-alexe spunea...

Rodica Botan-
La fel si eu.De cate ori o ascult sau o recitesc sau chiar cand o recit la biserica, ma cutremur pana la lacrimi!

elena marin-alexe spunea...

geanina lisandru-
Multa bucurie si pace iti doresc scumpa prietena si Cristos a inviat!

elena marin-alexe spunea...

tasha-
Pace si o zi fericita iti doresc!

elena marin-alexe spunea...

ARIPI DE FLUTURE-
Pupici si multa bucurie sa ai, Fluturas!