vineri, 25 iunie 2010

Leagan pentru toata copilaria

Daca este vineri, "hai la plimbare" la brat cu  A.Paunescu!


Pune-ţi, copile, capul pe pernă,
Te-asteaptă vise, prunc adormit,
În vise viaţa este eternă,
Cu ceruri blânde şi fără sfârşit.

Ce ştii tu-n lume câte se-ntâmplă,
Nici nu e bine tu să le şti,
Lumea-ngenunche la a ta tâmplă,
Şi, lângă tine suflet, cor de copii.

Astăzi, copile, eu îţi dau pâine,
Tu pâinea asta o muşti firesc,
Ce-ţi dau eu astăzi tu-mi vei da mâine,
Eu, legănându-te, îmbătrânesc.

Trupul tau fraged ca un mesteacăn
Să se îndoaie galeş în somn,
Ca să creşti mare, plâng şi te leagan,
Copile dulce, prea tinere domn.

La geam lumina lunii ţi-o scapăr
Luminii tale să-i dau ecou,
Dormi, fericitule, că eu te apăr,
Că eu în tine mă nasc din nou.

Capull pe perna pune-l, copile,
Totul e bine, ai tai sunt vii
Şi mai au viaţă şi mai au zile,
Să crezi că pururea ei vor trăi.

Mama şi tata ţie-ţi vor face
Leagam de stele şi de ninsori,
Să-ţi fie bine, să dormi în pace,
Să ai lumina la ursitori.

Pune-ţi, copile, capul pe pernă,
Dormi şi viseaza bunul tău vis,
Că-n vise viaţa este eternă,
Visul e lumea ce eu ţi-am promis.

Pat de rachită mirositoare,
Leagăn albastru şi-ncondeiat,
Pentru copilul care răsare
Şi-ai cărui ochi ritmul lumii îl bat.

Mama te leagană, veghează tata,
Somnul ţi-l apară ochi părinteşti,
Dormi şi visează că lumea-i gata
Şi te asteaptă numai să creşti.

Mie-mi trec anii, ţie-ţi vin anii,
Poate că mâine îţi va fi greu,
S-accepti ca astăzi eu ţi-am spus nani,
Dar nani-nani, frumosul meu.

32 de comentarii:

Ionel Mesaros spunea...

Va multumesc pentru aceasta poezie deosebita a lui Adrian Paunescu.
Intamplator sau nu,cu cateva ore in urma am postat un videoclip cu "Repetabila povara",parca pregatindu-mi sufletul si cugetul pentru un drum spre universul doamnei Elenei Marin-Alexe si atunci mi-am zis:"hai la plimbare",fiind convins ca,daca e vineri,acolo voi afla ceva care sa-mi mangaie sufletul.
Ajungand aici,am fost uluit sa gasesc un lucru atat de frumos,la care ma gandisem si eu inaintea postarii videoclipului .Atunci mi-am zis:"Gand la gand cu bucurie;Nimic nu e intampator sub soare!"
Va doresc un sfarsit de saptamana plin de bucurii!

denisia spunea...

Ati ales versuri deosebite. Va imbratisez cu mare drag.

ELENA spunea...

"
Capull pe perna pune-l, copile,
Totul e bine, ai tai sunt vii
Şi mai au viaţă şi mai au zile,
Să crezi că pururea ei vor trăi.

Mama şi tata ţie-ţi vor face
Leagam de stele şi de ninsori,
Să-ţi fie bine, să dormi în pace,
Să ai lumina la ursitori."
Superbă scumpa mea Tiză...
Un sfârşit de săptămână minunat vă doresc!
Vă pup..!

miki spunea...

Dulcea lume a copilariei!Frumoase versuri!

FleurduMay spunea...

O picatura de divin pentru sufletul meu de copil.Multumesc!

Cella spunea...

uite acu ma duc la somn.... eu il ascult pe Paunescu cand zice sa trecem la somn ;)))
vise placuteeeee;))

kis spunea...

este trist ce se intampla cu maestrul Paunescu!
noi romanii avem prostul obicei sa apreciem oamenii valorosi doar dupa ce nu mai sant printre noi.
Dumnezeu sa va binecuvinteze!

Danube Daughter spunea...

Minunat poem!!!

Doamna draga, sper din suflet sa va intalnesc la anul daca veniti in vizita la fiica dvs! Oricand si la orice ora, voi dori cu placere sa beau un ceai cu dvs! Mi-e inima mare zilele astea, caci am luat o asemenea hotarare, parca nici nu-mi mai incap in ganduri si in suflet, imi vine sa explodez de entuziasm si fericire si sper ca toate celelalte lucruri din viata mea sa se intareasca desi imi va fi greu sa fiu departe. Dumnezeu ma ajuta, ma priveste, ma iubeste! De mult nu am mai simtit asta cu adevarat! Insa ce frumoasa e asteptarea in situatiile astea...

O zi minunata!

elena marin-alexe spunea...

IONEL MESAROS-
Multumiri..pentru frumoasele cuvinte si chiar ma bucur ca am fost in acelasi gand vis a vis de Poetul nostru drag.O duminica plina de mult har si binecuvantare sa aveti toata fam. Mesaros!

elena marin-alexe spunea...

denisia-
Nu le caut special, ci doar lecturez si daca se prind de suflet, atunci simt ca pot sa le daruiesc si altora.Imbratisari...vorbind "in alb"!

elena marin-alexe spunea...

ELENA-
O duminica cu multa lumina din adevarata Lumina iti doresc!

elena marin-alexe spunea...

miki-
Cred ca toti avem restante in lumea copilariei!Te pup draga Miki!

elena marin-alexe spunea...

FleurduMay-
Cred ca sufletul tau de artist va fi pururi ancorat in copilarie..

elena marin-alexe spunea...

Cella-
Te imbratisez cu mare drag!

elena marin-alexe spunea...

kis-
Nici nu stii cara dreptate ai! Sper sa ne mai autoeducam...ca trece timpul peste noi.
Multa binecuvantare de la Vrancea!

corina spunea...

Ce poezie de suflet. Foarte frumoasa!O duminica placuta!

Gabriela Elena spunea...

Si prietena noastra, Geanina, l-a ales pe Paunescu pentru versurile zilei.

O duminica plina de bucurii si prieteni adevarati, cat mai multi iti doresc! :)

mmary spunea...

Versuri frumoase si delicate, induiosator de frumoase...

Domnul sa va binecuvanteze cu imbratisarea Sa plina de iubire!

ARIPI DE FLUTURE spunea...

superbe, frumoase, va imbratisez cu drag

marada spunea...

Un poet in adevaratul sens al cuvantului! Imi pare rau pentru necazul lui. Sa-l ajute Dumnezeu!

Toate cele bune!

Geanina Lisandru spunea...

De mai bine de un an postez poemele Maestrului la poezia de vineri.

Lăcrimez în clipa aceasta fiindcă citesc versurile aşternute aici, de tine, cu dragoste şi sensibilitate. Oamenii au uitat să iubească frumosul, pe cei ce-l generează. Oamenii fac în suflet mult prea mult loc pentru ură şi dispreţ.

Ştiu că de fiecare dată voi găsi aici rânduri ce-mi bucură sufletul pansându-l cu frumos.

Te îmbrăţişez cu mare drag, draga mea dragă!

raza de soare spunea...

"Eu, legănându-te, îmbătrânesc." Fiecare generatie o perpetueaza pe cea care trece, citeam un fragment dintr-un roman cu o situatie asemenea, un tata in culmea fericirii ca s-a nascut fiul mult dorit dar trist ca simtea ca timpul sau a trecut...insa sa nu ne intristam, sa ne bucuram ca vom trai prin urmasii nostri...

Carl spunea...

Hi agin Elena,
The peaceful dreams of a child and a mother's love...how pure..how wonderful it is.

elena marin-alexe spunea...

corina-
O zi frumoasa iti doresc Cori!

elena marin-alexe spunea...

Gabriele Elena-
Fii binecuvantata scumpa mea, multumesc de vizita!

elena marin-alexe spunea...

mmary-
Aceiasi sfanta imbratisare sa fie si peste inima ta Mmary draga!

elena marin-alexe spunea...

Fluturas-
Te pup cu mare drag!

elena marin-alexe spunea...

marada-
Sa ne rugam pentru Poet! O zi cu mult senin sa ai draga mea!

elena marin-alexe spunea...

Geanina Lisandru-
Doar oamenii cu sufletul sarac poarta dispretul in inima lor..Oamenii cu suflet mare iubesc!
Ai dragostea mea frumoaso!

elena marin-alexe spunea...

raza de soare-
Ca bine zici tu! Te pupic!

elena marin-alexe spunea...

Carl-
Good day friend!

elena marin-alexe spunea...

Danube-
Cu toara dragostea si sper sa traim si sa ne vedem fata in fata. Sa ai harul lui Dumnezeu peste tine draga mea draga!