luni, 13 septembrie 2010

Cu pălărie



Pălăria a devenit indispensabilă multora dintre noi, atât femeilor cât şi bărbaţilor, mai ales acum când toamna şi-a făcut apariţia fără să ne anunţe in prealabil. Fie că ne place fie că nu, trebuie să ne adaptăm repede din mers..Dar eu ca o iubitoare a frumuseţilor toamnei, vă propun să vă găndiţi că acest superb anotimp[ cât o mai fi] aduce cu el şi o bogăţie specifică : ciuperca de pădure.
Vă invit să vă puneţi pălăria şi să mergem la cules ciuperci.



Am o reteta de la bunica mea pe care v-o daruiesc.

I kg. aprox. ghebe [sau alte ciuperci] se spala  si se pun la fiert. Se scot si se toaca marunt sau felioare mici si de pun intr-o tigaie cu doua cepe tocate marunt sa se rumeneasca putin in ulei. Se adauga marar si partunjel cat doriti[ bine tocat] , si o canita cu apa si se lasa cam 3-4 min pe foc.
Intr-un castronel se pune mujdeiul de la o capatana de usturoi, peste care adaugam un pahar de smantina amestecand usor pana se omogenizeaza. Sare dupa gust. Se toarna compozitia peste ciuperci si se mai lasa 2 min. Se presara pe deasupra cateva frunzulite de partunjel ca ornament.
Mnnea, ..mnnea, ce bunatate!

Aşa-i că vă place toamna?

26 de comentarii:

April spunea...

Ce pofta mi-ai facut de ciupercute, yamii. Gustoase ale tale, mujdeiul e misterul ;)

Ana Maria spunea...

Palaria este o chestie foarte chic, un accesoriu care da eleganta si rafinament femeii si nu numai, pacat ca in ultima vreme o intalnim din ce in ce mai rar... femeile au uitat sa isi faca prezenta de "neuitat" iar barbatii sa fie domni! ;)

corina spunea...

Elena multumim de invitatie.Te onorez cu prezenta.
Ana-Maria cata dreptate ai....

Geocer spunea...

Cred ca sunt delicioase!

Aris spunea...

Parca cu cat trec anii iubesc si mai mult toamna, dulce Elena... Cat despre palarie... ce frumos ar fi sa revina moda cand femeile erau atat de sofisticate si feminine, iar purtatul palariei o adevarata arta...
Cred ca suntem totusi pe ultima suta de metri cu romantismul...
Cat despre bunatatea de ciulama a carei reteta tocmai ne-ai dezvaluit-o, am si inceput s-o prepar!
cu drag...

Cristake spunea...

Ba nu. Nu palarie. Ci batic si sapca tip "vizita de lucru". Sau basca, pentru omul de la sat. Palaria e pentru alta mentalitate, pardon frumos, ea e "haine nemtesti". Noi ramanem cu baticul si basca.

kis spunea...

ciupercile sant delicatese dar eu sant mai sigur pe cele din comert.
multumim!

elena marin-alexe spunea...

April-
Da, bineanteles ca usturoiul si smintana dau savoare.

elena marin-alexe spunea...

Ana Maria-
Asa este .Femeile nu mai sunt feminine..Boala din comunism.

elena marin-alexe spunea...

corina-
O seara frumoasa draga mea!

elena marin-alexe spunea...

Geocer-
Foarte! :}

elena marin-alexe spunea...

Aris-
Ai atins un punct sensibil.Da, purtatul palariei este uneori o arta.
Imbratisari sincere!

elena marin-alexe spunea...

Cristake-
Vezi ce rau esti?
Noi vrem palarie nu sapca de comuniste! :}

elena marin-alexe spunea...

kis-
Daca ai o calauza buna si priceputa cu tine, esti in siguranta...

Danube Daughter spunea...

Si eu sunt o mare iubitoare de epoci vechi, cu mister si feminitate cat cuprinde, deci si palarii... am cateva, insa de fiecare data cand ies cu ea, se uita lumea ciudat, de parca sunt din alta lume... acum e la moda capul dezgolit, si vara si iarna. In asemenea circumstante, eu zic sa uitam de moda!...

Cristian Lisandru spunea...

Chiar ar fi bună o astfel de ieşire în natură... O seară plăcută să aveţi!

ARIPI DE FLUTURE spunea...

ador ciupercile, va multumesc pt reteta abia astept sa o incerc

ELENA spunea...

Vă mulţumesc pentru
reţetă draga mea Tiză,
mi-a lăsat gura apă...
Şi mie îţi plac ghebele şi
mai ştieam că se fac şi cu oţet.
Să aveţi o dimineaţă frumoasă!
Mii de pupicei din capitală!

dream spunea...

yam yam yam imi lasa gura apa,cu siguranta o sa incerc aceasta reteta.
Toamna,cel mai frumos anotimp.
O seara cat mai placuta va doresc!

elena marin-alexe spunea...

Danube-
Putin imi pasa de lume.Eu port cu mare placere si cu eleganta palaria.Te pup soprana mea draga!

elena marin-alexe spunea...

Cristian Lisandru-
Da, o plimbare cu folos..dar cu o calauza priceputa in ale ciupercilor taine. O seara buna Cristian!

elena marin-alexe spunea...

ARIPI DE FLUTURE-
Ma bucur FLUTURASULE!

elena marin-alexe spunea...

ELENA-
Tizo draga mea, ador ciupercile.Le asez inaintea carnii.Pupici si imbratisari!

elena marin-alexe spunea...

dream-
Asa este! Toamna e cel mai frumos anotimp!:}

Rodica Botan spunea...

http://rodicabotan.blogspot.com/2010/09/elena-mi-spus-sa-mi-pun-palaria.html

Sa nu zici ca nu te-am ascultat...

Cella spunea...

De ceva vreme, visez sa imi iau o palarie ... de aia fitoasa cu boruri largi ...
oooof, mi-ai adus aminte ... si ca is scumpe tare de tot ...