vineri, 3 septembrie 2010

Poemul V


Pictura-Claude Monet


Dacă e vineri, atunci "Hai la plimbare" la braţ cu poezia!



Ca tu sa mă auzi,
cuvintele mele
se îngustează câteodată
precum urmele pescaruşilor pe plaje.

Colier, clopot ameţit
pentru mâinile tale gingaşe ca strugurii.
Şi îmi privesc cuvintele din departare.
Ele găsesc un adăpost mai cald în tine decât în mine.
Ca iedera se înalţă pe vechile-mi dureri.

La fel suie ziduri ceţoase.
Tu eşti vinovată pentru o astfel de trudă.
Ele zboară din bârlogul meu întunecat.
Totul se umple de tine, şi tu umpli totul.

Înaintea ta, au populat golul pe care tu l-ai cucerit,

şi îmi sunt mai vecine în tristeţe decât tine.

Acum vreau ca ele sa spună ce-am vrut eu sa-ţi spun 

şi sa te facă să auzi aşa cum eu aş vrea să mă auzi.

Vânturile obidei încă le mai mângâie, ca întotdeauna.
Câteodată, uraganele viselor le zdrobeste.
Poţi asculta şi alte voci în vocea mea îndurerată.

Bocetul bătrânelor guri, sângele vechilor rugi.
Iubeşte-mă, pereche. Nu mă abandona. Urmează-mă.
Urmează-mă, pereche, pe acest val de obidire.
Şi cuvintele mele prind culoare în iubirea ta.
Totul se umple de tine, şi tu umpli totul.

Voi preface cuvintele într-un colier infinit
pentru mâna ta alba, gingasă ca strugurii.

poezie de Pablo Neruda din Douazeci de poeme

20 de comentarii:

Cristian Lisandru spunea...

"
Vânturile obidei încă le mai mângâie, ca întotdeauna.
Câteodată, uraganele viselor le zdrobeste.
Poţi asculta şi alte voci în vocea mea îndurerată"

Excelentă alegere pentru o zi de vineri.
Vă doresc şi vă dorim un final de săptămână cât mai bun! Gânduri bune...

elena marin-alexe spunea...

Cristian Lisandru-
Multumesc pentru lecturare si ganduri bune!Un sfarsit de saptamana binecuvantat sa ai!

nakudo spunea...

recitesc de 2 ore ,poemul.ce pot sa va zic?
La fel suie ziduri ceţoase.
Tu eşti vinovată pentru o astfel de trudă.
Ele zboară din bârlogul meu întunecat.
Totul se umple de tine, şi tu umpli totul.
minunat sfarsit de saptamana,va imbratisez cu mult drag si dumneavoastra o sambata si duminica calda in suflet

Aris spunea...

Foarte buna ideea cu o zi de poezie, Elena!
Inainte de a-ti descoperi blogul m-am gandit si eu la asta, dar tu esti mult mai potrivita sa alegi poezii minunate, scrise de poeti mai putin cunoscuti...
Asa ca in fiecare zi de vineri, sunt la tine!
Cu drag...

Aris spunea...

Plimbandu-ma prin padurea ta minunata de ganduri, observ ca si tu scrii versuri minunate... deci, cred ca voi fi un musafir constant...
Sper, sa nu te deranjez?

marada spunea...

Ca de obicei, stii sa aduci liniste sufleteasca si mangaiere!

Iti urez, cu intarziere ( am fost plecata si nu am avut acces la calculator) sa fii sanatoasa si sa-ti da Domnul tot ce crede el ca e mai bun!

mmary spunea...

"Ca tu sa mă auzi,
cuvintele mele
se îngustează câteodată
precum urmele pescaruşilor pe plaje...

...Şi îmi privesc cuvintele din departare.
Ele găsesc un adăpost mai cald în tine decât în mine.
Ca iedera se înalţă pe vechile-mi dureri...

Totul se umple de tine, şi tu umpli totul.

Şi cuvintele mele prind culoare în iubirea ta.
Totul se umple de tine, şi tu umpli totul..."

Aceste versuri s-au contopit cu sufletul meu care vibreaza ,impreuna cu ele, pe acelasi portativ, in aceeasi melodie...

Va imbratisez cu brate pline de binecuvantari !

tu26dor spunea...

ca deobicei vinerea e poezie la dumneavoastra pe blog. ca de fiecare data un poem impresionant.
un premiu simbolic va asteapta la mine pe blog.
un sfarsit de saptamana minunat!

elena marin-alexe spunea...

nakudo-
Hei draga mea! CE FACI? Mereu dau in urma ta pe mess..Te pup si o duminica frumoasa iti doresc!

elena marin-alexe spunea...

Aris-
Am primit si eu acest pont cu poezia de vineride acum doi ani si imi place. Poti sa o preiei si tu.
Te astept nu numai vineri...Imbratisari !

elena marin-alexe spunea...

Aris-
Nu ma detanjezi, bineanteles.Ma bucur ca-ti place poezia!
Fii binecuvantata! Cu drag , Elena!

elena marin-alexe spunea...

marada-
Multumesc pentru urari.
Niciodata nu este tarziu pentru vorbe frumoase draga mea.

elena marin-alexe spunea...

mmary-
Draga mea draga iti doresc o duminica plina de bucurii.Le meriti!
Cu mare drag te imbratisez!

elena marin-alexe spunea...

tu26dor-
Multumesc mult pentru premiu! O duminica binecuvantata iti doresc prietene!

Monica spunea...

F frumoasa pictura , dar si versurile incarcate profund:)

Duminica frumoasa sa aveti:)

Danube Daughter spunea...

Imi place la nebunie Pablo Neruda, si si acest poem! O minune de suflet, asta aveti dumneavoastra!

elena marin-alexe spunea...

Monica-
Multumesc pentru trecere si urme frumoase de gand curat!

elena marin-alexe spunea...

Danube-
Soprana mea draga, sufletul meu vibreaza la FRUMOS! Te imbratisez cu iubire din IUBIREA LUI!

ARIPI DE FLUTURE spunea...

frumoase versuri ati ales.
va imbratisez

elena marin-alexe spunea...

ARIPI DE FLUTURE-
IMBRATISARI SINCERE!