marți, 18 ianuarie 2011

Părerea mea ..despre "Prietenie"

Prietenia nu este un simplu cuvânt, ci  un sentiment căruia nu întotdeauna îi dăm adevărata valoare. În primul rând prietenia este ceva reciproc, în care sunt implicate, două, sau mai multe persoane, cu aceleaşi năzuinţe şi multe aptitudini, sau gusturi artistice comune. Dar şi aşa, tot este greu să defineşti o prietenie deoarece, prietenia este un dar şi acest dar nu se cere ci se câştigă printr-o anumită atitudine bazată pe respect, adevar şi compatibilitate.

Şi în virtual, ca şi în viaţa reală, prietenia poate fi adevărată sau nu.
Eu am fost şi sunt binecuvântată cu prieteni buni şi de mare valoare. Însă nu cred că am făcut eforturi mari spre a-i avea. Cred că sentimentul acesta a venit încet încet, zi de zi şi la un moment dat după ce ne-am cunoscut cât de cât şi am văzut că avem câte ceva în comun, s-au consolidat relaţii de care mă simt foarte onorată.

Nu sunt de acord cu lipsa de bun simţ şi cu tupeul. Admir deopotrivă persoane din diverse religii. Dacă cineva este Hindus, e ok, este alegerea sa şi îl respect. Dacă cineva este Yoghin, ok, este alegerea sa şi îl respect şi pe el.
Nu pot însă, da undă verde spre prietenie, unor persoane care fac un amestec ciudat între credinţa creştina bazată pe Sf.Treime şi diverşi prooroci sau lideri spirituali ca: Dalai Lama, Vhişnu , Rama etc. Am respect pentru asiaticii care se nasc şi trăiesc în religia islamică de exemplu. Dar să fii român, să fii ortodox, catolic, sau protestant şi să afirmi că îl iubeşti pe Dumnezeu şi pe Isus Hristos, pe Duhul Sfânt şi pe Maria mama Domnului, dar în acelaşi timp să adaugi la credinţa ta creştină pe Vhişnu alături de Isus, sau să introduci printre versetele bibliei anumite scrieri yoghine, sau mayaşe, făcând cu bună ştiinţă un talmeş-balmeş şi împietând suveranitatea lui Dumnezeu cu scrierile lui Lorbert, ei bine, cu asta nu mă pot împăca. Când aceste persoane vor încearca să intre forţat în viaţa mea căutând nu prietenia sinceră, ci doar o sursă de scandal, sau un aflux de persoane care să le viziteze şi să le citească aberaţiile exacerbate, vor găsi bariera pusă, dar fără duşmănie. De multe ori rudele le primim la pachet, că ne place sau nu. Dar cred că fiecare are dreptul să-şi aleagă prietenii.


Păstrez cu mare dragoste, un sentiment curat, tuturor prietenilor mei, ortodocşi, catolici, reformaţi, protestanţi şi neoprotestanţi, sau de alte religii. Mă bucur şi mă simt onorată de prezenţa voastră, întotdeauna, căci în orice prietenie, sinceritatea contează!

elena marin alexe

32 de comentarii:

nakudo spunea...

e atata sinceritate in tot ce ati zis...ma inclin in fata dumneavoastra si multumesc ca am o pritena ca dumneavoastra...pe care nu am cautat-o dar Dumnezeu m-a binecuvantayt,,un om in care pot avea incredere,care amana iubire,inteligenta,cultura...etc...asa este..eu zic iubirea sincera o simti idiferent de cult sau religie si atunci oamenii se gasesc,impartasesc,se sustin...asa cum simtim si minciuna si falsa iubire..nu?de asta am prieteni reali de calitate...pe de alta parte nu-mi plac amesytecaturile...si zic iar oamenii realii demonstreaza prin viata lor...ce traiesc...va imbratisez cu dragoste....maxima..si pe sot...l-am necajit azi pe telefon fiind in consiliu...deci iertare

Ana Maria spunea...

Frumos spus. Seara placura! ;)

Anikó spunea...

Ii multumesc Domnului,ca in tine am cunoscut o sora sincera,iubitoare,care nu numai pe Dumnezeu ci si pe oameni la fel le iubeste.Citind blogul tau asa te-am cunoscut,si ma rog pentru tine ca Domnul sa te binecuvinteze in continuare cu familia ta.

Cristian Lisandru spunea...

Iar noi apreciem la justa valoare prietenia dumneavoastră care ne onorează. Sunt prietenii şi "prietenii" în viaţă. Primele ne fac sufletul plin, ni-l umplu cu bucurii. Celelalte ne dezamăgesc, ne întristează şi ne obligă să fim din ce în ce mai atenţi atunci când ne alegem prietenii.
Îmi place foarte mult un citat din I. Conrad, şi am să-mi permit să-l las aici:

"Prietenia este exprimarea sinceră şi fără rezerve a gândurilor şi simţirilor tale în faţa unei alte făpturi omeneşti, sinceritate totală şi dezinteresată în viaţa lăuntrică cea mai intimă, ca o încercare de retrăire în profunda simpatie a unei alte fiinţe omeneşti."

Eu şi Geanina ne bucurăm pentru că viaţa ne-a oferit plăcerea de a vă cunoaşte şi vă asigurăm de tot respectul nostru.
O noapte liniştită să aveţi!

teonegura spunea...

E o parere onesta si asternuta cu suflet pe hartie, te felicit. Apropo de prietenie, cred ca in spatele fiecarei iubiri adevarate, sau la baza ei, sta tot o mare, mare prietenie...

Aris spunea...

Parca simt eu ca cineva te-a dezamagit!
Oricum ar fi, postarea aceasta ma face sa ma intreb daca nu cumva gasim prieteni mai buni in virtual decat in viata reala?
Dupa umila mea parere prietenia e importanta atunci cand cel care il consideri prieten, are curajul sa-ti spuna adevarul privindu-te in ochi!
Din negura zilei de azi, numai ganduri bune, cu drag...

... spunea...

Prietenia dumneavoastra ma onoreaza!
Articolul despre prietenie pe care l-ati postat este o lectie de intelepciune pe care ne-o oferiti adeseori.
Va multumesc pentru aceasta pledoarie "Pro prietenie adevarata"!
Va doresc o zi frumoasa!

elena marin-alexe spunea...

nakudo
Mi-am adus aminte cum ne-am cunoscut noi si cum a avoluat prietenia noastra, pana a ajuns la stadiul actual.
Cred ca Cineva a impletit drumurile noastre...
Fara grija, sa stii, ca tu nu deranjezi niciodata draga mea.

elena marin-alexe spunea...

Ana Maria
Poate ca nu am reusit sa spun tot ce simt, dar sper ca prietenii au inteles esenta mesajului meu.
O seara buna draga mea!

elena marin-alexe spunea...

Anikó
Draga mea si eu multumesc pentru prietenia ta scumpa mea sora in Isus!

elena marin-alexe spunea...

Cristian Lisandru
Citatul din I.Conrad descrie perfect prietenia.
Am marele har sa va fi cunoscut dragii mei si sunt mandra de prietenia voastra.
Respectul este reciproc dragii mei dragi.

elena marin-alexe spunea...

teonegura
Intr-aadevar, fara iubire nici ca poate fi prietenie. De multe ori prietenii s-au jertfit pentru prietenii lor.
Multumesc Teo!

elena marin-alexe spunea...

Aris
Da draga mea, cineva incearca sa ma irite.Este o persoana care nu are scrupule dar are mult tupeu si este din virtual..
Sper ca va intelege din acest coment cum stau lucrurile cu prietenia.
Te imbratisez Aris!

elena marin-alexe spunea...

...
Te consider prieten Ionel Mesaros si te admir pentru caracterul frumos pe care il ai.
Ganduri bune intregii familii![ frumoasa familie ai!]

ELENA spunea...

Foarte frumos spus scumpa mea Tiză,
mă bucur enorm că vă cunosc și nu mi-am
pierdut speranța că intr-o zi ne vom
cunoaște și real.
Vă doresc o seară minunată!
Vă pup și îmbrățișez cu mare drag!

kis spunea...

o postare la care subscriu si eu!
salutari din ardeal!

ARIPI DE FLUTURE spunea...

va imbratisez doamna elena
din pacate in ziua de azi putini mai triesc sentimentul prieteniei...care este confundat cu falsitatea

elena marin-alexe spunea...

ELENA
Cu siguranta va veni si acea zi Tizo draga si ne vom cunoaste privindu-ne in fata.Numai bine iti doresc!

elena marin-alexe spunea...

kis
Multumesc pentru sustinere si prietenie! Fii binecuvantat!

elena marin-alexe spunea...

ARIPI DE FLUTURE
Sinceritatea este ca o comoara in zilele noastre, deci greu de gasit.Te pup Fluturasule!

disa spunea...

Ma bucur ca ma numar printre prietenii tai, Elena.
De multe ori, "prietenii" ne dezamagesc, dar asta e... cand suntem dezamagiti de cineva, putem aprecia mai mult prietenii adevarati.

elena marin-alexe spunea...

disa
Adevarata prietenie e greu de gasit, dar can dai de ea trebuie s-o ocrotesti cu toate puterile.
Multumesc pentru prietenie Disa! Te pup.

compadvice spunea...

Prietenia, un cuvant frumos, spun cuvant pentru ca asta a ajuns in ziua de astazi,,un cuvant,,Superficialitate,interes,intriga lucruri care nici nu ar trebui gandite intr-o relatie de prietenie,dar care din pacate au ajuns sa fie motivul principal intre ,,prieteni,,Un prieten adevarat pentru mine este ca un frate, pentru ca atunci cand el plange,plang impreuna cu el si cand rade rad din toata inima alaturi de el,ma bucur de reusitele lui si el de ale mele.Nu trebuie sa-mi spuna cand are nevoie de ajutor pentru ca citesc in ochii lui asta.Putini oamneni mai sunt care stiu sa pretuiasca cu adevarat un prieten si sa stie sa fie la randul lui prieten.Prietenul adevarat este oglinda in care ma vad eu,si prin care pot sa-mi modelez caracterul.Ca sa ai prieteni adevarati, trebuie mai intai tu insati sa dovedesti ca esti unul dintre ei.Ar fi multe de spus dar ma rezum aici:)Domnul sa va binecuvinteze doamna draga cu prieteni adevarati!Va salut cu caldura de aici din Atena:)

elena marin-alexe spunea...

compadvice
Florine! MULTUMESC pentru definitia aproape completa a prieteniei. Sunt cu gandul si rugaciunile langa voi acolo la Atena!

geaninalisandru spunea...

Aş scrie, fără să mă mai opresc vreodată, despre subiectul abordat de tine în această postare.

Sunt sigură că ai reuşit să mă cunoşti într-o oarecare măsură în aceşti doi ani de când ne scriem în virtual.

Numele blogului meu spune destul despre mine, despre ceea ce sunt, ceea ce gândesc şi fac.

Vreau să spun doar atât, îmi eşti tare dragă, ne eşti tare dragă, fiindcă spui lucrurilor pe nume, nu eziţi să oferi"mâna de ajutor" atunci când cineva are nevoie de ea ca de aer, nu-ţi plac cârcotelile, ai personalitate şi eşti cât se poate de naturală.

Te apreciem şi te respectăm, draga noastră dragă!

Geanina şi Cristian Lisandru

dyanna spunea...

Prietenia este firul de aur care leagă inima întregii lumi.
Frumoasa postare.....o zi buna

elena marin-alexe spunea...

geaninalisandru
Prietenia adevarata atrage dupa sine fidelitatea.

Este scris in Biblie: Proverbe 17:17. “Prietenul adevarat iubeste oricand si in nenorocire ajunge ca un frate.”
Asta e si crezul meu in ce priveste prietenia. Aprecierea voastra si prietenia voastra sunt o comoara de pret pentru mine.
Cred ca daca oamenii ar intelege sensul prieteniei, lumea noastra ar fi mai frumoasa.

elena marin-alexe spunea...

dyanna
Ai mare dreptate in ce spui Dyanna!O seara buna draga mea.

Lavi H. spunea...

sunt de acord cu ceea ce ai scris, ai foarte mare dreptate!

elena marin-alexe spunea...

Lavi H.
O seara frumoasa Lavi!

Rappa_ru' spunea...

Prietenia adevarata este fara indoiala una din cele mai frumoase realizari pe care o persoana le poate avea alaturi de familie, iubire si sinceritate:)...toste cele bune doamna Elena:)

elena marin-alexe spunea...

Rappa_ru'
La fel iti doresc si tie Andrei, cu tot sufletul!