vineri, 20 mai 2011

Poemul de vineri

Dacă e vineri, Hai la plimbare ,la braţ cu poezia lui Marin Sorescu



Doctore, simt ceva mortal
Aici, in regiunea fiinţei mele
Mă dor toate organele,
Ziua mă doare soarele
Iar noaptea luna şi stelele.

Mi s-a pus un junghi în norul de pe cer
Pe care până atunci nici nu-l observasem
Şi mă trezesc în fiecare dimineaţă
Cu o senzaţie de iarnă.

Degeaba am luat tot felul de medicamente
Am urât şi am iubit, am învăţat să citesc
Şi chiar am citit nişte carţi
Am vorbit cu oamenii şi m-am gândit,
Am fost bun şi-am fost frumos...

Toate acestera n-au avut nici un efect, doctore
Şi-am cheltuit pe ele o groază de ani.
Cred că m-am îmbolnăvit de moarte
Într-o zi
Când m-am născut.

14 comentarii:

Mircea Florescu spunea...

Frumoasa poezia

ELENA spunea...

Doctore, simt ceva mortal
Aici, in regiunea fiinţei mele
Mă dor toate organele,
Ziua mă doare soarele
Iar noaptea luna şi stelele.
Superbă..
LA MULȚI ANI,TIZO!
Un weekend excelent!
Vă pup...

Lisandru Cristian spunea...

L-am citit pe Marin Sorescu din scoarţă în scoarţă, aş spune, cu o plăcere nebună. Aşa cum se întâmplă şi în cazul lui Barbu sau Preda sau Petru Popescu. Această poezie mi s-a lipit la suflet de prima oară, nu mai ţin minte când am citit-o pentru prima dată, dar este extraordinară. Frumoasă alegere, scumpă doamnă. Gândurile noastre bune, la sfârşit de săptămână, vă îmbrăţişăm cu mare drag!

ღAzucenaღ spunea...

Are multe poezii care imi plac ,iar aceasta e una dintre ele .

elena marin-alexe spunea...

Mircea Florescu
Mă bucur de vizită!

elena marin-alexe spunea...

ELENA
Cred că era o melodie pe care o cânta Bogardo. Imbrăţisare de la Vrancea Tizo dragă!

elena marin-alexe spunea...

Lisandru Cristian
Mi s-a facut dor de Sorescu şi am recitit câte ceva scris de el. Imi place mult!
Numai binecuvântare să aveţiCristian!

elena marin-alexe spunea...

ღAzucenaღ
Si mie îmi place mult Sorescu! Numai senin şi bucurii să ai Azucena dragă!

... spunea...

Din nou,aţi făcut o alegere deosebită!Imi place acest poem al lui Sorescu,în mod deosebit,finalul:
"Cred că m-am îmbolnăvit de moarte
Într-o zi
Când m-am născut."
Fiindcă mâine e ziua dumneavoastră onomastică ,ţin să vă adresez să aveţi parte de sănătate şi ,zi de zi ,să vă întâlniţi cu fericirea!
La mulţi ani!

gabryellehelen spunea...

Mirela Pete mi-a făcut cinstea ca pentru Povestea parfumată între bloggeri, pentru această sâmbătă, adică pentru mâine, să propun eu tema.

Ce spuneţi de POVESTEA PARFUMATĂ A INIMII?
Vrei sa scrii si tu un articol? :)

elena marin-alexe spunea...

...
Ador Sorescu! A scris cu inima. Multumesc pentru urari!Seara buna de la Vrancea!

elena marin-alexe spunea...

gabryellehelen
Multumesc pentru propunere.Sper sa am timpul necesar sa pot participa.O seara binecuvantata draga mea!

taio spunea...

frumoasa poezie

elena marin-alexe spunea...

taio
Da. Marin Sorescu mare poet al neamului nostru!