vineri, 22 iulie 2011

Aroganţă la catafalc

Daca e vineri...Hai la plimbare la braţ cu poezia!

Vă propun azi o poezie de Radu Luca Dupeş

Eu nu te plâng, nu am de ce, poete…
Nu am fost rude, nu te-am cunoscut,
Dar vreau să şterg novembre cu-n burete,
Din calendarul binecunoscut.

Sunt zile-amare pentru naţiune,
 
Aşa cum ţie îţi plăcea să zici,
Tu ai luat o ambarcaţiune,
Lui Avram Iancu să îi ţii un speech.

Ce fericiţi te-aşteaptă la o ţuică,
 
Nichita, Eminescu şi Marin,
Sper c-ai luat stiloul şi-o fiţuică,
Ai grijă să nu o pătezi cu vin!

Să le transmiţi ce jale e în ţară
 
Şi bucuroşi să fiţi că aţi scăpat,
Iar moartea, strictă taxă forfetară,
Să o cinstiţi c-o vorbă de… rahat.

Nu plâng deloc, n-am lacrimi pentru tine,
 
Destrăbălat ai plâns în locul meu,
Şi mă mai mir că nu-ţi este ruşine,
Cum ne-ai lăsat pe toţi când ne e greu.

Ţi-a fost uşor să pleci spre libertate,
 
Te-ai săturat povara să ne-o duci,
Nu ţi se pare o absurditate
Să ne reciţi poeme dintre cruci?

M-ai enervat teribil cu tupeul
 
De a ne părăsi premeditat,
Ai vrut tu să răsune Ateneul
În noapte. Şi ziceai că eşti bărbat...

Mă străduiam să-ţi fur din vitamine,
 
Ca tine aş fi vrut, poet, să fiu,
Am copiat doar bolile din tine,
Sunt mort aici, tu eşti acolo viu.

10 comentarii:

*ELENA* spunea...

Interesantă poezie draga mea Tiză!
Să aveți un weekend plăcut!
Vă pup cu mare drag!

Aris spunea...

Talentatul Radu! E frumos ca in vinerea poeziei ai adus la tine pe blog poemul domniei sale.

Lisandru Cristian spunea...

Frumoasă alegere, scumpă doamnă... Am recitit cu plăcere poezia aceasta şi mă bucur că suntem colegi cu Radu, pe Amprente Literare, de atâta vreme. Gânduri bune la final de săptămână!

... spunea...

Vă mulţumesc pentru acest poem superb!
Vă mărturisesc că aceste sunt primele versuri ale poetului Radu Luca Dupeş pe care le-am citit şi sunt plăcut impresionat atât de formă,dar mai ales de conţinut!
Vă urez un sfârşit de săptămână plin de bucurii!

elena marin-alexe spunea...

*ELENA
Multumesc de vizita Tizo! O seara buna!

elena marin-alexe spunea...

Aris
Talentat intr-adevar colega:)

elena marin-alexe spunea...

Lisandru Cristian
Mie mi-a placut tare tare poezia lui Radu.Le-am citit-o si unor prieteni si le-a placut si lor.

elena marin-alexe spunea...

Ionel
Poetul Radu Dupes imi este coleg pe cenaclul Amprente Literare. Nultumesc pentru coment.

£avinia εїз spunea...

frumoase versuri, si eu as vrea putina libertate.

elena marin-alexe spunea...

£avinia εїз
Ma bucura trecerea ta pe aici Lavi draga!