miercuri, 30 noiembrie 2011

Gânduri pentru România

La rându-mi mi-am pus şi eu întrebarea: Iubesc Romania? De ce? Răspunsul mi-a luat ceva timp...
Păi, iată de ce îmi iubesc ţara :
Munţii Carpaţi, Limba româna, Ciprian Porumbescu, Vajanovski, Eminescu, Mina Minovici, Lacu Rosu, Petre Ţuţea, Dumbrava Minunata, Doina Zaiţ, Marin Constantin, Grigore Birlic, Capra cu trei iezi, albastrul de Voroneţ, Ferdinand I, Ianău, Coandă, Marea Neagră, N.Paulescu, borşul moldovenesc, Parhon, Castelul Bran, A.Păunescu, padurea de liliac, Robert-Lidia-Simona, Peştera Scărişoara, Dorin Teodorescu, doinele, Eliade, gradinile, Herlea, iile româneşti, Ion Voicu, Caragiale,Grigorescu, Anca Perghel, Luchian, trandafirul galben, Hagi, ghioceii, Dunarea, Nadia, Amprente Literare, Florin Piersic, Tănase, Brâncoveanu, Ion Alexandru, crizantemele, Luca Novac, Atârgoviţoaie, sărmăluţe, Nada Florilor, Ion Dacian, Busuioc, Biserica Trei Ierarhi, E.Ionescu, Rapsodia Româna, Dan Eugen, prietenii, Gelu Marin, Angela Gheorghiu, Iris, Dugulescu, Bacovia, Stefan cel Mare, Andrei Pleşu, Nichifor Crainic, Ţopescu, Toma Caragiu, I.Irimescu, Celibidache, Johny Răducanu, Iosif Ţon, Mihalea, T. Aman, Lucescu, hora unirii, Nicoleta Voica, A.Pann, Milcovul, Fălticeni , Cebza, Al.I.Cuza, Pesamosca, Dobrin, Ana Aslan, Mutu, Amza Pellea, St.Aug.Doinaş, Mihai I, Brâncuşi, Vicoveanca şi cred că oricât m-aş strădui lista va rămâne incompletă din motive de timp...caci nu aş mai termina niciodată enumerarea.
M-am născut pe cele mai frumoase meleaguri, am descifrat buchiile în româneşte, am cântat , am iubit, am simţit toată lacrima acestui popor, dar i-am simţit si mândria, bucuria, nădejdea... Pot afirma, că:  MULŢUMESC lui Dumnezeu pentru alegerea făcută, de a mă naşte aici pe acest pământ binecuvântat de El.
Cât despre "umbrele" acestui neam, nu voi aminti acum şi deasemenea nu voi aminti nici depre cei ce se dezic de patria lor, caci mi-e tare milă de ei, bieţi dezrădăcinaţi, caci nu se merită a ştirbi din lumina sărbătorii de 1 Decembrie.

La Mulţi Ani, România!
Dumnezeu să binecuvânteze ţara mea frumoasă, România şi pe toţi compatrioţii mei!




26 de comentarii:

corina spunea...

Draga Elena te acompaniez in gand,desi pot sa spun ca pe undeva sunt o "dezertoare" dar inca ma tin de radacina!
La multi ani ROMANIA!

Ionel Mesaroş spunea...

Primul pas spre demnitate naţionala ar trebui să treacă mai întâi prin respectul faţă de însemnele noastre şi prin cultivarea iubirii faţă de tot ceea ce defineşte fiinţa naţionala,cinstind ,în primul rînd,memoria celor care ne-au oferit ocazia să vedem lumina zilei aici,pe pământ românesc.
Îmi iubesc ţara,cu bune şi rele.Faptul acesta este un pas spre demnitate.
Consider că nu se cuvine să nu-ţi iubeşti leagănul copilăriei,oricât de vitrege ni se par condiţiile existenţiale de astăzi!Cu ajutorul lui Dumnezeu, vom avea parte şi de vremuri mai bune!
Închei cu un citat din Eminescu:"Era un popor brav acela care a impus tribut superbei împărătese de marmură a lumii - Roma. Era un popor nobil acela a cărui cădere te împle de lacrimi, iar nu de disperare, iar a fi descendentul unui popor de eroi, plin de nobleţe, de amor de patrie şi libertate, a fi descendentul unui asemenea popor n-a fost şi nu va fi ruşine niciodată."
La Multi Ani ,România!Dumnezeu să Binecuvânteze România şi pe toţi compatrioţii mei!

Aris spunea...

Cine spune ca nu iubeste Romania, este un biet copil care incearca sa si renege mama. Ori asta nu e cu putinta! Nu putem pune pe umerii tarii lipsa de responsabilitate a oamenilor ei.

Iubesc Romania pentru fiecare bucurie si fiecare tristete pe care am trait o in bucatica mea de viata! Iubesc Romania si asta imi va fi crez indiferent in ce colt de lume ma voi afla!

Monna Tabita Novacescu spunea...

La multi ani tuturor Romanilor !
Elena,sa ai parte de un weekend minunat in aceasta tara frumoasa !

adriana spunea...

La multi ani!

lisandrulisandru spunea...

LA MULŢI ANI, ROMÂNIA, LA MULŢI ANI şi să ai parte de binele pe care reuşeşti să-l obţii întotdeauna atât de greu.
LA MULŢI ANI tuturor românilor, oriunde s-ar afla.
Vă îmbrăţişăm, scumpă doamnă!

tasha spunea...

Foarte bine motivata! felicitari pentru articol!

marada spunea...

Pentru ceea ce e rau in viata noastra nu e vinovata tara, ci noi suntem!

Si urarea mea este LA MULTI ANI, TARA FRUMOASA!

Mariana spunea...

Gânduri frumoase, Elena!
Te-mbrăţişez cu drag, din suflet românesc!

elena marin-alexe spunea...

corina
E important sa ramai prinsa de radacina draga mea.La Multi Ani!

elena marin-alexe spunea...

Ionel Mesaroş
Pledoaria ta m-a emotionat mult Ionel! DA, a fi descendentul unui asemenea popor n-a fost şi nu va fi ruşine niciodată."

elena marin-alexe spunea...

Aris
Ai sufletul nobil, Aris draga mea si inteleg mai lesne acum, de unde ai bogatia de trairi, pe care le asterni pe hartie.

elena marin-alexe spunea...

Monna Tabita Novacescu
Multumesc de urari scumpa Monna! La fel iti doresc si tie.

elena marin-alexe spunea...

adriana
Ganduri bune de la Vrancea Adriana draga!

elena marin-alexe spunea...

lisandrulisandru
Sa aiba parte de bine, asta ii dorim tarii noastre dragi Cristian!
Si voua dragilor mei dragi,va doresc un sfarsit de saptamana fericit!

elena marin-alexe spunea...

tasha
Draga mea cand iubesti mult, gasesti si motivatii.
Multumesc!

elena marin-alexe spunea...

marada
Asa este Marada. LA MULTI ANI TUTUROR!

elena marin-alexe spunea...

Mariana
SA-TI TRAIASCA PURURI, SUFLETUL ROMANESC DRAGA MEA!

iri spunea...

Frumos Elena!Cam asa simt si eu!

elena marin-alexe spunea...

iri
Daca ne-am nascut aici si am crescut pe aceste plaiuri,cred ca trebuie sa iubim locul unde ne-a sadit EL. FII BINECUVANTATA IRI DRAGA!

Anna. spunea...

la multi ani,Romania!patria-mama e una singura si trebuie sa tinem cont de asta!salutari!:)

elena marin-alexe spunea...

Anna.
Multi ani draga mea!

poezieromaneasca spunea...

La mulţi ani, spun şi eu, Elena!
România merită toată atenţia.

O zi frumoasă!

elena marin-alexe spunea...

poezieromaneasca
Merita atentia si toata dragostea noastra draga Otilia!
O zi buna!

Ao toque do Amor spunea...

Olá...vim, te visitar, te oferecer o cartão de Natal do Toque e deixar um beijinho-
san

elena marin-alexe spunea...

Ao toque do Amor
Obrigada amiga mia!