sâmbătă, 30 mai 2015

Candela inimii




Candela
încă mai pâlpâie

şi îndeamnă la ruga

de seară.

Ochii obosiţi

trag storurile, chemând liniştea

în sălaşul adânc,
al inimii prinse de tumult.

Clocotul

se aude până departe,

la al treilea cer.

Îngerii amuţesc, uimiţi

de tristeţea care

urcă în valuri,

treaptă cu treaptă,

implorând bucuria.

Tăcerea strigă.

Cerul uimit

îngenunchează şi el

în solemnă aşteptare.

Încetul cu încetul,
zbuciumul se stinge,
ochii se deschid larg,
inima îşi domoleşte suspinul,
timpul o ia din loc,
iar sufletul zâmbitor
dă mâna cu pacea.
Candela
încă mai pâlpâie,
ruga urcă,
dar timpul nu se mai opreşte

până la al treilea cer.


14 comentarii:

lisandrulisandru spunea...

Frumos, frumos, frumos, am recitit poemul cu mare plăcere, după ce l-am parcurs pentru prima oară, cu aceeaşi plăcere, şi pe Amprente Literare. Poemele fără rimă au farmecul lor, transmit foarte mult în foarte puţine cuvinte şi trimit la meditaţie permanentă.

Gândurile noastre bune, scumpă doamnă, la mai multe!

maranata spunea...

candela să-ţi fie plină,
haina să-ţi fie curată.
inima de doruri plină
căci, Mirele o să vină!

elena marin-alexe spunea...

lisandrulisandru
Mulţumirile mele din suflet, pentru-că rupi o fărâmă din timpul tău preţios spre a mă vizita.
Cristian, eşti un om de mare caracter!
Vă îmbrăţişez cu tot sufletul pe amândoi, dragii mei dragi!

elena marin-alexe spunea...

maranata
Nu pot să adaug decât un mare AMIN!

Mariana spunea...

Rugăciune, fuior de dor alb şi curat, fir de lumină întins până la al treilea cer şi dincolo de el...

iri spunea...

Frumos!Multe imbratisari!

elena marin-alexe spunea...

Mariana
As putea spune: firul meu rosu, draga Mariana!
Te imbratisez scumpo, cu binecuvantarile Lui!

Ionel Mesaroş spunea...

Un poem frumos,în ton cu zilele ce preced sfânta sărbătoare a Naşterii Mântuitorului.
Vă doresc o zi frumoasă!

smalldot spunea...

f frumos

Anikó spunea...

Minunata-e!Te imbratisez cu mult drag.Scuze pentru ca de un timp nu prea m-am plimbat cu tine,dar fiica mea a fost operata cu apenticita,si a fost nevoie acolo de mine,la nepotelul nostru.

elena marin-alexe spunea...

iri
Multe brate incarcate cu binecuvantare, pentru tine draga Iri!

elena marin-alexe spunea...

Ionel Mesaroş
Ma bucur ca iti place Ionel!Numai bine de la Vrancea!

elena marin-alexe spunea...

smalldot
Multumiri!

elena marin-alexe spunea...

Anikó
Bine ai revenit Aniko draga! Multa pace si bucurie sa ai!