luni, 19 decembrie 2011

Poem de Crăciun


Osana, sus în locuri preaînalte!
Şi azi se cântă-n cinstea lui Isus,
întreg pământul freamătă acuma,
răsună cor de îngeri colo sus.

Pe-un colţ de cer, de unde nemurirea
a coborât în chip de copilaş,
născându-se alăturea de vite,
în Beetleeam,în umilit sălaş.

Cât a iubit Dumnezeu astă lume
atât de mult pe cruce-a suferit,
pe mine sau pe tine, pe mulţi alţii,
pentru noi toţi din slavă a venit.

El, Prinţul vieţii, coborât din astre,
un dar ales, copilul nepătat,
din infinit, călcând printre luceferi
să mântuiască lumea de păcat.

Dar nimenea nu L-a primit în casă
şi nicăieri un loc nu s-a găsit,
pe Domnul Domnilor, al lumii rege,
nevrednici pământeni L-au umilit.

Într-un târziu găsit-a Iosif locul,
un grajd umil, pe-un braţ de paie seci,
acolo-ai vrut şi Te-ai născut, Iubire,
căldură să aduci în inimi reci.

Indiferenţa lumii încă doare,
deşi Te-ai ridicat demult la cer,
tot mai priveşti spre pământeni cu milă,
cuprinzi în ochi tărâmul efemer.

Mai cauţi încă loc de găzduire,
smerit, implori cu suferinţă-n glas,
un colţ să-Ţi dăruim la noi în suflet
şi-n inima un loc pentru popas.

Iar Te cobori din noaptea asta sfântă
în lumea urii plină de tumult,
doar vei găsi locaş pentru odihnă,
căci nu mai vezi nici ieslea de demult.

Păstorii dorm şi nu mai sunt nici magii,
iar cerul este-n nor acoperit.
Isuse, eu n-am aur, smirnă sau tămâie
azi plâng, căci n-am nimic de oferit.

Ţi-ai scris în ochi poeme de iubire,
Mesia, din cetatea lui David,
Tu vrei să mântuieşti întreaga lume,
până ce porţile de har se-nchid.

E seara de Crăciun şi se aude:
Marire–n ceruri, Pace pe pamânt!
iar eu, privesc spre bolta înstelată
şi văd, Isuse, ochi de legământ.

Ah, simt cum inima se frânge-n mine,
cum se preface-n pulbere arzând,
abia de pot sopti printre suspine:
- Eu Te iubesc şi în genunchi căzând,

Te rog să intri-n casa mea sărmană,
e cald si văd o masă pregătită,
căci tot ce am îţi dăruiesc, Isuse,
dac-ai veni, aş fi azi fericită

Să Te primesc, cum n-am crezut vreodată,
că aş putea primi pe cineva,
azi vreau să intri, să Te naşti, Isuse,
şi să rămâi cu mine pururea.

E seara de Crăciun când se aude:
Slavă în cer şi Pace pe pământ!
m-alătur la colind, în zbor spre stele,
să Te ador Copilule Preasfânt.


elena marin elexe

40 de comentarii:

£avi H. spunea...

frumoase poezie de Craciun :)

José Ramón spunea...

Elena interesante entrada
te deseo Feliz Navidad
Un Cordial Saludo desde Creatividad e imaginación fotos de José Ramón

tu26dor spunea...

La Piatra Neamt a nins toata noaptea. Zapada e de doua palme. Cred ca era singurul lucru care lipsea. Sarbatorile se anunta acum mirifice:)
Sa auzim numai de bine, Doamna Elena!

elena marin-alexe spunea...

£avi H.
Multumesc mult de apreciere, Lavi draga mea!

elena marin-alexe spunea...

José Ramón
Gracias Jose!
Sarbatori Fericite si tie, de la Vrancea!

elena marin-alexe spunea...

tu26dor
Cred ca peisajul de sub Pietricica este splendid acum :)Asteptam si la Vrancea...
Numai bine Tudore!

lisandrulisandru spunea...

O lectură încântătoare, scumpă doamnă. Pătrunşi de spiritul acestor sărbători, aşa cum se întâmplă în fiecare an, deschidem sufletele şi ne mângâiem cu versuri calde. Vă îmbrăţişăm cu mare drag! Gândurile noastre bune!

elena marin-alexe spunea...

lisandrulisandru
Pluteste in aer sarbatoarea incununata de bucurie.
Si eu va port in gandurile mele si va multumesc pentru prietenie.

Aris spunea...

Tare frumos poemul tau, Elena! Ai pus atata suflet in versuri si atata recunostinta cum numai sufletul tau de poet putea sa o faca.

Craciun luminat si multa bucurie pentru tine si familia ta!

£avi H. spunea...

Fie ca magia acestei sarbatori, a nasterii Mantuitorului sa va aduca multa pace, caldura sufleteasca si bucurie. Hristos s-a nascut! Sarbatori fericite alaturi de cei dragi!

gabryellehelen spunea...

O marturie frumoasa despre ceea ce inseamna cu adevarat, aceasta Sarbatoare.

Nu a fost primit atunci, Isus, dar oare acum cati isi deschid casa inimii pentru El?

Ma bucur ca tu L-ai primit cu drag si sufletu-ti canta de bucurie! :)

Monna Tabita Novacescu spunea...

Elena.....superbe versuri..superbe ganduri..si o rugaciune din toata inima.Cu permisiunea ta am s-o recit in seara de craciun...daca imi dai voie.Te imbratisez !

maranata spunea...

spre apus pe acest pământ
durere,lacrimi se -nteţesc
dar Stânca vieţii e Isus!
tu stai în lacrima durerii
tăcând mai rabdă în iubire.
caci în curând noua viaţă
va spulbera pe veci acest lut-

elena marin-alexe spunea...

Aris
Este dorul meu de ceruri legat, draga mea ARIS!

elena marin-alexe spunea...

£avi H.
La fel îţi urez şi eu draga mea prietenă.Pace şi har din belşug!

elena marin-alexe spunea...

gabryellehelen
Chiar îmi cântă sufletul, dar şi al tău, căci aud asta..draga mea .Pace si bucurie!

elena marin-alexe spunea...

Monna Tabita Novacescu
Dacă îi place sufletului tau, chiar te rog s-o reciţi draga mea dragă!

elena marin-alexe spunea...

maranata
Ca întotdeauna aduci cu tine sprijin sufletesc.
Mulţumesc mult.Binecuvântări sfinte să ai de sărbători!

kis spunea...

va doresc sarbatori binecuvantate!

elena marin-alexe spunea...

kis
Multumesc mult Sami! Sarbatori binecuvantate iti trimet si eu de la Vrancea!

Ionel Mesaroş spunea...

Superb poem!
Lumina sfântă a Naşterii Domnului nostru Isus Hristos să vă aducă în inimi pace şi bucurii!

Crăciun Fericit şi un An Nou binecuvântat!
Fam.Mesaroş din Satu Mare

elena marin-alexe spunea...

Ionel Mesaroş
Numai pace, bucurie si binecuvantari sa ai Ionel Mesaros, tu si intreaga familie!

lisandrulisandru spunea...

Crăciun Fericit alături de cei dragi, scumpă doamnă, vă îmbrăţişăm cu mare drag şi vă asigurăm de tot respectul nostru! Să vă fie sufletele pline de bucurie!

Cristi şi Geanina

elena marin-alexe spunea...

lisandrulisandru
E o seara deosebita pentru crestini asa ca va doresc multa pace , bucurie si Dragoste, dragii mei prieteni dragi!

Ana Maria spunea...

Craciun fericit draga mea! Sanatate si bucurii!

*ELENA* spunea...

Superbă poezie!
Sărbători Fericite!
Crăciun Fericit draga mea Tiză!
LA MULȚI ANI!
http://www.youtube.com/watch?v=pMzxIC84n1g

Sara spunea...

Mă alătur și eu celor ce v-au colindat și las la portița inimii dumneavoastră un colind sfânt..
Crăciun binecuvântat să aveți! :)

Costea spunea...

Crăciun fericit!

adriana spunea...

La multi ani in Dragostea Domnului!

Mariana spunea...

Sărbători cu pace şi binecuvântare, cu suflet plin de dor de Sus!

Speranta spunea...

E seara de Crăciun când se aude:
Slavă în cer şi Pace pe pământ!

Foarte frumoasa poezie...

Iti doresc un Craciun fericit ... cu multe bucurii in Domnul!

elena marin-alexe spunea...

Ana Maria
Multumesc la fel si tie draga mea!

elena marin-alexe spunea...

*ELENA*
Multumesc scumpa mea Tiza! Te pup.

elena marin-alexe spunea...

Sara
Frumos colindul tau:) draga mea Sara! Multumesc.

elena marin-alexe spunea...

Costea
Multumesc, la fel sa ai !

elena marin-alexe spunea...

adriana
Multa bucurie sa ai draga mea!

elena marin-alexe spunea...

Mariana
Multumesc draga mea! Fii binecuvantata.

elena marin-alexe spunea...

Speranta
Multumesc mult! Bucurii sfinte si tie!

geaninalisandru spunea...

Îmi sunt gândurile îndreptate către tine şi cei dragi sufletului tău. Vă doresc tot binele din lume, vă urez cu tot sufletul să fiţi sănătoşi, să aveţi ochii luminaţi de fericire, iubirea să vă inunde mereu sufletele, să fiţi permanent fericiţi fiindcă vă aveţi unul pe celălalt.

CRĂCIUN FERICIT, OAMENI FRUMOŞI!

GEANINA ŞI CRISTIAN

elena marin-alexe spunea...

geaninalisandru
Atitudinea ta si cuvintele tale sunt ca o mangaiere de zefir si nu pot decat sa-ti multumesc din inima draga mea Geanina. Sa va dea Domnul buchet de bucurii, in anul ce sta sa vina.
Imbratisarile mele de suflet dragilor!