joi, 29 noiembrie 2012

Te iubesc, România!

De ziua ţării noastre dragi, urez tuturor românilor, La Mulţi Ani, sănătate, pace şi bucurii!

Doamne ocroteşte-i pe români

1.Noi in cel dintai razboi am ajuns prin moarte eroi
Doamne ocroteste-i pe romani
Am dat sange si sudoare pentru Romania mare
Doamne ocroteste-i pe romani

2.Am dat viata si soldati pentru o patrie de frati
Doamne ocroteste-i pe romani
Am dat pata, am dat zisa de la Nistru pan’ la Tisa
Doamne ocroteste-i pe romani   

3.Dar pe urma 40 anul mari fardelegi
Doamne ocroteste-i pe romani
Doua fiare ne-au muscat: ultimatum si dictat
Doamne ocroteste-i pe romani

4.Biata lume nu stia ca intr-o zi la Moscova
Doamne ocroteste-i pe romani
Au semnat un pact neghiob Molotov si Ribbentrop
Doamne ocroteste-i pe romani

5.Iar fascismul mondial ne-a luat parte din Ardeal
Doamne ocroteste-i pe romani
Si lui Horthy i l-au dat fie-i numele spurcat
Doamne ocroteste-i pe romani

6.Stalin cu teroarea sa ne-a luat Basarabia
Doamne ocroteste-i pe romani
Si cu Hitler in acord Bucovina de la nord
Doamne ocroteste-i pe romani

7.Ai mai mari talhari ne-au frant,
ne-au luat tara si pamant
Doamne ocroteste-i pe romani
Nimenea n-a auzit plansul nostru rastignit
Doamne ocroteste-i pe romani

8.Astfel am intrat si noi in al doilea razboi
Doamne ocroteste-i pe romani
Haideti dom’le Maresal in Moldova si Ardeal
Doamne ocroteste-i pe romani

9.Noi de dor de noi luptam
pentru tara,pentru neam
Doamne ocroteste-i pe romani
Pentru vechile hotare, pentru Romania mare
Doamne ocroteste-i pe romani


10.Si-am pierdut si-am fost rapusi
si-am fost ocupati de rusi
Doamne ocroteste-i pe romani
Aliati au tacut Stalin a facut ce-a vrut
Doamne ocroteste-i pe romani

11.Si-am murit de mii de ori s-avem iarasi trei culori
Doamne ocroteste-i pe romani
Si-am platit cat nu se poate sfanta noastra libertate
Doamne ocroteste-i pe romani
   
12.Tara-i mica, vremea grea, ce-o mai fi om mai vedea
Doamne ocroteste-i pe romani
De uitat nu vom uita tara noastra cum e ea
Doamne ocroteste-i pe romani

13.Cat o fi roman raman, pruncul va primi la san
Doamne ocroteste-i pe romani
Adevarul adevarat despre tot ce s-a intamplat
Doamne ocroteste-i pe romani

14.Tine minte fiul meu ca exista Dumnezeu
Doamne ocroteste-i pe romani
Si un juramant te leaga: tara noastra nu-i intreaga
Insa asta doar pana intr-o zi


Adrian Păunescu

8 comentarii:

Cristian Lisandru spunea...

La mulţi ani, România, la mulţi ani tuturor românilor! Cu bucurie, cu speranţă, cu dorinţa de mai bine. Cu dorinţa de linişte, înainte de toate.

Mulţumesc pentru faptul că mi-aţi oferit prilejul de a recit acestă poezie, scumpă doamnă. Toate gândurile noastre bune!

arina. spunea...

Se vede că Adrian Păunescu vă este poetul preferat.
La mulţi ani şi dumneavoastră şi familiei şi vă mulţumesc pentru timpul acordat blogului meu! ^^

elena marin-alexe spunea...

Cristian Lisandru
Asa sa fie, Crstian.Frumoase si de suflet urarile tale.
Sarbatori frumoase cu bucurie in suflet, va doresc, dragilor!

elena marin-alexe spunea...

arina.
M-am hranit anii tineretii din bucuria Cenaclului Flacara..
Multumesc pentru comentariu. Te mai astept!

*ELENA* spunea...

La mulți ani,România!
La mulți ani tuturor românilor
de pretutindeni!
Superbă poezia Lui Adrian P.!
Un weekend cât mai frumos vă doresc!
Vă îmbrățișez!

elena marin-alexe spunea...

*ELENA*
Să ne dea Domnul sănătate şi multă pace în suflet, dragă Tizo!
Cu mare drag te îmbrăţişez!

Ana Maria spunea...

La multi ani Romania! Tot inainte spre un destin implinit!

elena marin-alexe spunea...

Ana Maria
Să dea Domnul! La Mulţi Ani!