vineri, 8 februarie 2013

Agresarea profesorilor în România


Mircea Ianchievici, în vârstă de 63 de ani, este unul dintre cei mai bine pregătiţi şi apreciaţi profesori de muzică din Focşani. Acesta a fost snopit în bătaie şi umilit luni seara, în sala de curs a Şcolii Nr. 7, în faţa elevilor, în timp ce preda la oră.Pe scurt istoricul ar fi:
Doi  fraţi, deranjează ora angrenând clasa, folosind o revistă,  (nu ştim ce conţinea acea revistă), iar când profesorul i-a invitat afară din clasă, aceştia doi cu tupeu au refuzat să iasă, strigându-i  profesorului : - Eşti un prost şi un cerşetor! 
Indignat,  profesorul i-a dat forţat afară din clasă.fugarindu-i .

Cei doi fraţi au fugit acasă, unde au povestit cele întâmplate, iar părinţii nervoşi, nevoie mare, s-au grăbit să le facă dreptate odraslelor. Au intrat în şcoală, pentru că şcoala nu are un paznic, astfel că  au invadat clasa unde profesorul îşi ţinea ora.
Aici profesorul a fost bătut , chiar sub ochii elevilor săi. Agresorul, nimeni altul decât fratele elevilor, se apără şi spune fără remuşcări că a reacţionat aşa din cauză a fost sfidat de profesor...(?)

 Agresorul profesorului explică:
„Am intrat la oră, am întrebat profesorul de ce mi-a bătut fraţii, dar s-a întors cu spatele la noi. Pur şi simplu i-am dat o palmă. Atât şi a fugit”, a spus Florin Vasilescu, bătăuşul profesorului Ianchievici. O ambulanţă l-a dus pe profesor l-a spital, acolo unde a primit îngrijiri medicale pentru arcada spartă.
Inspectoratul Vrancea spune că va lua măsuri.
Oare profesorul îşi va pierde serviciul?

Finalizarea anchetei, ne va arăta de partea cui este dreptatea. Până una alta sindicatele din învăţământ, vor lua apărarea profesorului  şi critică atitudinea şefei de la inspectoratul şcolar Vrancea, d-na Vasilica Zaharia.

Profesorii din Focşani, dar şi oamenii din diverse domenii de activitate, părinţi şi elevi chiar, ,  vor participa astăzi la ora 12.00 la un miting de susţinere  a profesorului agresat.

PS. Părerea mea este că nu ar trebui să ne mai mirăm, că nivelul copiilor care nu trec bacul creşte de la an la an. În curând, datorită lipsei de educaţie a părinţilor în principal, apoi al elevilor, ne vom confrunta cu o avalanşă de delincvenţi, care ne vor agresa în public oriunde, fără jenă, fără scrupule, nemaiţinând cont de nimic. Ştim cu toţii, că aceşti rataţi ai societăţii noastre nu au habar, nu au teamă de lege. Care lege? 
Sunt mamă a trei copii, la rândul lor părinţi şi întotdeauna am semănat în inima copiilor mei respect profund pentru dascălii lor. Ba mai mult chiar, mergeam în clasa lor şi spuneam cu voce tare că dau libertate deplină profesorilor, ca atunci când copilul meu greşeşte să fie pedepsit în faţa clasei.
Nu m-am supărat dacă s-a întâmplat să fie admonestaţi cu trasul de ureche, sau  de ciuf, sau chiar cu o linie la palmă. Mă mândresc cu educaţia primită de copiii mei la scoală şi acasă, căci au devenit oameni de valoare în societate. Îmi pare rău pentru părinţii din noua generaţie care fac rabat de la educaţie. Nu spune nimeni că trebuie dată libertate profesorilor să bată copiii, dar cred că o admonestare nu face rău ci din contră. Nici ei ca părinţi nu-şi găsesc timp, nu-i educă, ba mai mult doresc să facă şi legea în instituţiile de învăţământ, fără să înţeleagă că o fac în detrimentul propriilor odrasle, care vor deveni delincvenţii anilor viitori.

Dumnezeu a spus prin gura înţeleptului Solomon astfel:
Cine cruţă nuiaua, urăşte pe fiul său, dar cine-l iubeşte, îl pedepseşte îndată. (Proverbele lui Solomon 13:24

10 comentarii:

dr MAG spunea...

Dar nu inteleg ceva...eu nu sunt profesor si nici parinte...caci daca asa fi as face o petitie in care sa se ceara , cu semnaturi, din partea poporului reinfiintarea scolilor de corectie si o lege clara in privinta copiilor care folosesc violenta.copii violenti nu mai sunt copii, ci pericol public ca si un adult violent.

elena marin-alexe spunea...

dr MAG
Aşa este. Violenţa rămâne violenţă, indiferent de vârstă. Eu nu pe copii îi consider vinovaţi ci pe părinţii comozi care nu au timp să-şi educe proprii copii.

Cristake spunea...

Aş fi vrut să scriu alte cele, dar mi-e jenă să tot fac polologhii pe blogurile oamenilor, aşa că spun mai scurt: dacă ar fi după mine, l-aş băga în spital cu bătaia pe scârnăvia aia de l-a agresat pe profesor. Apoi, puşcărie sau şcoală de corecţie - care, apropos, probabil că ar încălca toate rahaturile astea cu drepturile omului, cu drepturile copilului (aici sunt şi chestii bune, totuşi) etc - mare găselniţă a umaniştilor, naiba să-i pieptene.
Dar când în guvern ai nişte hoţi dovediţi, nu poţi să te aştepţi la altceva în şcoli.
Toate cele bune,
Cristake

corina spunea...

Infricosator...responsabili sunt parintii dar si societatea in care cresc. In ziua de azi copiii au o alta mentalitate iar multi parinti sunt disperati...Am impresia ca societatea isi lasa mult mai tare amprenta asupra copilului decat parintii...inca din fragezie copilul se poarta violent cu parintele...ce sa mai vorbim cand ajunge la adolescenta...
Cum va spuneam infricosator...

elena marin-alexe spunea...

Cristake
Într<o lume nebună...ar trebui revăzute drepturile copilului...Una este să-ţi pedepseşti odrasla cu o nuia...să-l înveţi de frica lui Dumnezeu şi ruşine de oameni şi alta este să-l baţi sa-l schilodeşti.Diferenţa lipseşte din lege, dar nici interesul părinţilor nu se vede.

elena marin-alexe spunea...

corina
Fundamentul unui copil se construieşte în cei şapte ani şi chiar mai mulţi ...de acasă. Dacă eu îl cresc în teamă şi dragoste de Dumnezeu şi cu respect faţă de oameni înseamnă că i-am clădit o temelie trainică odraslei mele.

marada spunea...

"Maria -Sa Elevul" prea protejat de parinti si societate nu-si va gasi locul in lumea de maine. Nimeni nu va angaja un obraznic,un tupeist, un neispravit!
Cand parintii care se prevaleaza azi de "drepturile" copilului vor realiza ca au gresit, va fi prea tarziu. Ei vor fi primii care vor fi pusi la colt de odraslele care le vor lua si ultimul banut pentru ca e..."dreptul"lor...nu-i asa?

elena marin-alexe spunea...

marada
Da, aşa este. Părinţii îşi vor primi primii porţia de insolenţă şi batjocură de la odraslele needucate la timp, iar durerea le va fi mare.

disa spunea...

Am mai spus-o şi cu altă ocazie... Vor rămâne şcolile fără profesori...

elena marin-alexe spunea...

disa
Şi eu cred acelaşi lucru, Mia. Cât vor mai putea suporta şi ei, nesimţirea,tupeul şi indiferenţa elevilor şi al părinţilor deopotrivă?