luni, 15 august 2011

Penitenţa o soluţie ?


Am urmărit ştirile tv. ale ultimilor zile si imaginile incă mă mai urmăresc...
Multi "pelerini" merg la mănăstiri îm speranţa curaţirii inimilor,spre a se închina, dar dincolo de spiritualul călătoriei, îşi cară cu ei lumescul, care devine grotesc, la un pas de mănăstire. Maşini scumpe, manele ascultate la maaxim, grătare încinse, ţipete, înjurături ţi îmbrânceli...urâte straie, de care "credincioţii" nu vor să se dezbare, nici pentru o zi măcar.
M-a frapat cel mai mult, dorinţa unora de penitenţă ad-hoc...Şi am văzut oameni bătrâni chinuindu-se pe coate şi genunchi, să înconjoare biserica, spre a le fi iertate păcatele, aşa cum declarau reporterilor.
Oare aceştia nu au auzit că : Domnul Isus Hristos, a murit în chinuri de nedescris, pentru păcatele întregii omeniri?
Jertfa Mântuitorului nu mai este suficientă?

- Atunci de ce a mai răbdat atât de mult şi de ce a trebuit să moară Domnul Domnilor Isus Hristos, când ar fi fost suficient să înconjurăm biserica de 3 ori, pe coate şi genunchi şi să ne ispaşim singuri pacatele?
De ce trebuie să aruncăm în derizoriu măretul har şi să dispreţuim dragostea lui Dumnezeu, care şi-a jertfit unicul Fiu, pentru-ca noi, doar crezând, sa avem viaţă veşnică?


adevarul.ro
Foto: adevarul.ro


24 de comentarii:

Zenna spunea...

Sunt 100% de aceeaşi părere cu dvs.

marada spunea...

Am inceput sa transformam zilele sfinte in prilej de imbuibare si desfrau. Mai cinstit era, zic eu, sa le fi sarbatorit prin munca, daca prin rugaciune ne e prea greu.
Sa ne ierte Dumnezeu!

José Ramón spunea...

Pocăinţa trebuie să fie efectuată în interior nu de mult pentru a arăta off şi apoi este goale decât un flux fără apă
Ceea ce priveşte ...
Textul rezumatului şi reflecţie.

geaninalisandru spunea...

Mă urmăreşte, imaginea descrisă de tine, de aproape douăzeci de ani. Am văzut, fiecare dintre noi, rândurile acestea, în multe locuri din ţara asta. Ipocrizia este un tărâm spre care se îndreaptă tot mai mulţi. Este mai uşor de atins.

Te îmbrăţişăm, draga noastră dragă!

Cristi şi Geanina

Lisandru Cristian spunea...

Eu rămân la părerea că mulţi oameni nu reuşesc să tragă concluzii viabile din sacrificiul cuiva, în general vorbind. În lumea de azi, mă întreb câţi oameni ar mai fi în stare să se sacrifice pentru o idee...
Gânduri bune, scumpă doamnă...

Anikó spunea...

Da, din pacate multi cred ca daca odata sau nu stiu de cite ori merg la manastire sa se roage,e de ajuns,apoi pot trai pe placul lor.E trist ca nu numai preoti care le invata acesta,sint pe calea pierzari,dar le indruma si pe turma lor.Domnul sa le lumineze vietile lor,ca sa vada fiecare ca un singur drum este la Dumnezeu,numai prin fiul sau Isus Cristos.

Rodica Botan spunea...

Nu jertfe vrea Dumnezeu- ci ascultare. Si tocmai asta nu vrem sa-I dam...ne tirim in coate si-n genunchi si ne invirtim in loc...si facem matanii...cind El vrea inima noastra si nu genunchii nostrii jupuiti...

compadvice spunea...

In zilele din urma vrenurile vor fi ca in timpul Sodomei si Gomorei....Aceleasi forme de religie,aceleasi alergari ,oamnei alergang la oameni ca sa se salveze.Adevarata salvare este doar in Isus Hristos Domnul!A Lui sa fie slava in veci!Calde salutari de la Atena doamna draga!Domnul sa va binecuvinteze!

maria dudici spunea...

Nu judecati ca sa nu fiti judecati...aruncam cu pietre cand noi santem patati ..poate se tarau si inainte cu peste doua decenii dar nu -i vedeam filmati ..daca am judeca mai putin pe altii si mai mult pe noi insine ,multe ar fi altfel in Tara Romaneasca ..

elena marin-alexe spunea...

Zenna
Multam de trecere draga mea!

elena marin-alexe spunea...

marada
Chiar bine zici draga Marada! E timpul din urma, cand oamenii vor sa amestece lumina cu intunericul....

elena marin-alexe spunea...

José Ramón
Da, ai dreptate Jose! Doar ca e mai usor sa stergi e dinafara decat pe dinauntru, in inimă!

elena marin-alexe spunea...

geaninalisandru
Da Geanina, ipocrizia cu prostia îşi dau mâna şi distrug relaţia om -Dumnezeu.
Cu drag te îmbrăţişez!

elena marin-alexe spunea...

Lisandru Cristian
Dar ce, tu crezi că ar mai vrea cineva să se sacrifice, dacă nu are eventual de câştigat ceva?

elena marin-alexe spunea...

Anikó
Sper să-i ierte Dumnezeu, draga Aniko!

elena marin-alexe spunea...

Rodica Botan
Intr-adevăr aşa este Rodica, Dumnezeu vrea inima nu jertfele noastre...

elena marin-alexe spunea...

compadvice
Frumos şi adevărat ai vorbit Florine! Fii binecuvântat.

elena marin-alexe spunea...

maria dudici
Mi-am expus doar opinia mea. Detest ipocrizia ...sub orice forma ar fi ea. Si cred că ai ceva dinti...împotriva mea, dacă ţi-ai facut cont doar ca să ma apostrofezi...:)
Detest ipocriţii, mincinoşii şi laşii......

Tzzumbi spunea...

Hristos S-a jertfit pentru intreaga omenire, pentru a o rascumpara de pe drumul mortii pe care aceasta s-a inscris. Cu toate acestea, jertfa lui Hristos nu este suficienta. Liberul arbitru este respectat de Dumnezeu, din dragoste pentru noi, inca de la inceputul lumii si pana la sfarsitul ei. Hristos ne-a scos din moartea vesnica, dar daca noi vrem, prin ceea ce facem, sa mergem in continuare in acea directie, suntem liberi sa o facem. De aceea, o foarte mare valoare, o au faptele noastre ... In cazul in care faptele noastre nu ar avea nici o valoare, pe motiv ca ajunge jertfa hristica, atunci am putea sa facem crime si alte cele ... ori nu e deloc asa! Hristos cere de nenumarate ori, mila, dragoste unul fata de altul, ori mila si iubirea nu se pot concretiza decat prin fapte... de aceea, indraznesc sa spun, ca faptele noastre cantaresc mult!

elena marin-alexe spunea...

Te rog sa citesti la Epistola Efeseni cap 2:8 si 9.
8. Caci prin har ati fost mantuiti, prin credinta. Si aceasta nu vine de la voi; ci este darul lui Dumnezeu.

9. Nu prin fapte, ca sa nu se laude nimeni.
Tu spui asa:
. Cu toate acestea, jertfa lui Hristos nu este suficienta.
Eu ma tem de Dumnezeu sa-L contrazic.
Credinta fara fapte, da este zadarnica, deoarece si dracii cred si se infioara, dar nu fac voia Lui, insa faptele nostre se implinesc prin credinta in dragoste fata de Domnul nostru.Dar nu pentru a ne fi iertate pacatele trebuie sa facem noi diverse eforturi...ci daca facem fapte bune, este pentru ca il iubim pe El si nu putem face fapte rele... Ce am redat eu mai sus, nu are nici o legatura cu dragostea lui Dumnezeu, deoarece acesti oameni au fost intervievati si ei insisi afirma ca fac aceste ingenunchieri....si ocolesc biserica, CA SA LE FIE IERTATE PACATELE, ceea ce este o blasfemie la adresa Mantuitorului.
Nicaieri pe paginile Scripturii, nu exista vreun pasaj in care Domnul Isus sa fi spus vreunui pacatos iertat de el asa:
- du-te si fa 50 de matanii ca sa fii iertat!
Ci,El in nenumarate randuri a zis: Credinta ta te-a mantuit, sau faca-se dupa credinta ta.
O zi binecuvantata sa ai dragul meu!

Tzzumbi spunea...

Nu am facut referire nici o clipa la ceea ce ati spus dumneavoastra despre ingenuncheri atunci cand am vorbit despre fapte.
Ceea ce am vrut sa scot in evidenta este ca nu putem sta cu mainile in san, nefacand nimic, pe principiul ca jertfa Mantuitorului Hristos ar fi indeajuns ca sa ne mantuim.
Dealtfel, chiar El spune: "Lucrati cat este ziua caci vine noaptea cand nu poate sa lucreze nimeni" (Ioan 9, 4).
Sunt foarte multe exemple in care Iisus le cere fapte oamenilor. Ii trimite sa se arate preotilor, le cere sa nu mai greseasca, altora le cere sa il urmeze, fapte, peste fapte.
Frumos spunea si Sfantul Apostol Iacov: "Ce folos, fraţii mei, dacă zice cineva că are credinţă, iar fapte nu are? Oare credinţa poate să-l mântuiască?" (Iacov 2, 14) ... sau "Aşa şi cu credinţa: dacă nu are fapte, e moartă în ea însăşi" (Iacov 2, 16)
... cat despre acei oameni . eu unul, nu sunt deacord cu gestul lor atunci cand acesta este habotnicie. Poate ca ar fi mai de folos sa se faca acest gest departe de vazul lumii. Poate ca printre acei oameni sunt unii care chiar si astfel isi manifesta dragostea fata de Dumnezeu!
Sa aveti si dumneavoastra o zi binecuvantata!

elena marin-alexe spunea...

Tzzumbi
Stii si tu si stim toti ca o anumita parte din populatie cred cu tarie ca doar facand asta se pot mantui de pacate.Poate nu stiu indeajuns despre minunata jertfa a Domnului. Unii calca peste ea constienti, prin neascultare, altii prin ignoranta.
Multumesc pentru binecuvantari si ma bucur ca ne+am lamurit.
O seara cu pace si bucurii sa ai!

Nicu spunea...

@Maria
Va cred, sa nu va fi simtit bine ca cineva a intrat aici- o insulita a oceanului virtual- pentru a nu fi de acord cu felul in care ati interpretat comportarea unor credinciosi de la M. Nicula.
Eu as fi cautat mai intai sa vad, printre acele cuvinte scrise de @maria dudici, daca exista un sambure de adevar.
Faptul ca si-a dechis un cont numai pentru a face acel comentariu, inseamna ca citindu-va, o coarda a inimii ei nu a rezonat pe aceeasi frecventa cu a gandurilor dvs. materializate in acele cuvinte.
E mult mai confortabil pentru suflet sa fii depreciat, sa nu-ti fie recunoscute meritele si faptele bune, decat sa fii laudat (Parintele Iona)
Sunt si eu un pacatos, Doamne!

elena marin-alexe spunea...

Nicu
Vorbind despre "maria dudici" - Nu faptul ca nu afost deacord cu mine m-a deranjat, ci faptul ca si-a ascuns identitatea.Asta nu-mi place , deoarece detest anonimii...
Daca ai ceva de spus declina-ti identitatea!
Si la urma urmei cred ca este posibil ca si m.d. sa fi fost printre cei care au inconjurat biserica in genunchi si mai apoi s-au imbulzit la sarmale printre imbranceli si injuraturi.
Asta nu poate fi adevarata piosenie!
Va multumesc de vizita.