joi, 8 ianuarie 2015

FANATISMUL UCIDE



 Libertatea mea de exprimare trebuie sa se opreasca acolo unde atinge libertatea semenului meu!

Orgoliul prostesc este vina principală pentru  atentatul din Franţa. Păi dacă eşti ziarist, ai acces la lumina literei care înnobilează omul, cum să faci asemena greşeală, să provoci o mişcare religioasă, fanatică, care are la activ MII DE MORŢI? Cui ajută curajul de a arăta petele brune de pe faţa islamului ? Crede cineva că prin ironii, caricaturi, poate slăbi nebunia uneori  fatală, a islamiştilor?  Ce facem , le dăm "apă la moară" acelor oameni care sub forma lor primitivă vor să-şi impună credinţa în lume?
 Da, islamiştii şi mişcarea lor este nocivă, dar nici noi, creştinii, nu avem voie să ne batem joc sub diferite forme, de credinţa lor. Se ştie că fanatismul religios , de-a lungul istoriei a făcut milioane de victime. Dumnezeu nu aprobă crima, nici în numele Lui, măcar. Culmea este că toate popoarele au un ţel comun - PACEA, dar unii nu înţeleg că această noţiune este de factură divină şi se poate câştiga doar prin ea însăşi. Ne răzbunăm pe islamişti cu desene caraghioase , cu fotografii, cu articole contra lor şi aşteptăm CE? Oamenii aceia SUNT REDUŞI  LA ESENŢA PRIMITIVĂ, TRIBALĂ, iar noi, chipurile popoare civilizate, îi provocăm cu jicniri la adresa religiei lor, lovindu-i în ce au ei mai scump. Nu aşa, nu  se arată curajul, insultând religia semenului tău, ci se provoacă nebunia, moartea, dezastrul.

De ce , Doamne, să moară oameni nevinovaţi, din pricina unui aşa zis curaj? A nu se confunda curajul cu prostia! 
-Doamne ai milă de oameni, căci sunt creaţia ta. Dă un strop de înţelepciune şi şterge lacrima lumii!


elena marin alexe

8 comentarii:

Zenna spunea...

Aveți mare, MARE dreptate! Și eu sunt de aceeași părere.

elena marin-alexe spunea...

Zenna
Jicnirile acelor caricaturişti stupizi se pot întoarce împotriva unui întreg popor, din nefericire.

Radu spunea...

Buna dimineata , Elena.
Punctul tau de vedere este unul interesant. Si eu sunt de parere ca nu trebuie sa te pui cu nebunii. Fanatismul si intoleranta lor nu au limite. Pe de alta parte ironia este un mod de lupta foarte elegant si civizat. O lume deschisa ca cea franceza, care gazduieste cu generozitate mici lumi din lumea intreaga, si-ar putea permite sa ironizeze moravuri ce ar fi trebuit demult depasite ca o consecinta a convietuirii intr-o lume civizata. Nu poti sta cu burka in cap si acoperita cu cearceaful pana la glezne in orasul luminii in care daca te straduiesti oleaca , in plina vara vei descoperi si "sansculotte"-ul la moda acum ....:)

elena marin-alexe spunea...

Radu
Da, ironia este apanajul civilizaţiei, cum spui, Radule, dar sunt puncte sensibile în religia oamenilor, care nu trebuie atinse, mai ales că unii pot lua ironia drept insultă. Oare cum ar privi ortodoxii din Vaslui ex. dacă ai face o caricatură ordinară cu Fecioara Maria? Poate că nu s-ar ajunge la crimă, dar, doar pentru-că avem un oarecare nivel de civilizaţie.Pe când islamiştii...

nakudo spunea...

V-am spus conceptul libertatii.libertatea ta nu trebuie sa ingradeasca libertatea mea.injuri si terfelesti valorile unei culturi,ii injuri de fapt si scoti sabia si te astepti sa nu-ti iei bataie?eu cred in respectul etniilor,culturilor si religiilor.omul are dreptul sa aleaga,cred in nonviolenta verbala sau fizica deci clar eu nu sunt charlie

elena marin-alexe spunea...

nakudo
Aşa este. draga mea. Poate cî mai mult respect faţă de cel de lângă tine şi valorile lui, NU STRICĂ.

Maria spunea...

De la evenimentele din Paris incoace am stat de vorba cu tineri de diferite nationalitati si de religii diferite. I-am intrebat ce parere au despre cele intamplate si m-a bucurat raspunsul lor. Am tras o singura concluzie impreuna: nimeni nu trebuie omorat pentru o idee, dar si cand vedem o caricatura trebuie sa radem, nu sa ne minunam. Ne plac caricaturile pana la un punct. Sa nu depaseasca bunul simt al umorului. Azi l-am vazut la stiri pe PAPA si mi-a placut punctul lui de vedere. Mai putin cu pumnul...

elena marin-alexe spunea...

Maria
Şi mie îmi plac caricaturile, pline de spirit, dar aşa cum spui până la un punct. Te îmbrăţişez cu drag ţi aleasă prietenie.