marți, 10 mai 2016

Dor de părinţi



      Zilele astea, m-am reîntors în timp printre amintiri.
Înaintea sărbătorii de Înviere, mămica mă invita să fac alături de ea un cozonăcel micuţ.Eram foarte bucuroasă. Ajutam la ultimile retuşuri în curăţenia casei, cum ar fi: spălarea tacâmurilor şi a paharelor şi aşezarea lor în dulapul de bucătărie, după ce în prealabil schimbam coala albă, aşa să se vadă curăţenia. Totul trebuia să strălucească. Apoi îmchestream ouăle, după ce le vopsea, cu o peniţă fină muiată în apă tare. Desenam flori, frunze şi bine-nţeles scriam Hristos a înviat!.
Spre seară înainte de înviere, mămica pregătea apa de baie. Aveam o cadă din tablă zincată şi făceam baie pe rând. Dimineaţa învierii Domnului mă copleşeau emoţiile, căci ştiam că voi fi înnoită, adică rochiţă nouă şi pantofiori noi. Mămica era croitoreasă şi nu uita să -mi facă rochiţă nouă, dar niciodată nu o vedeam până în ziua de Paşte. O croia şi o făcea după o altă rochiţă. Doar pantofiorii îi cumpăram împreună căci trebuia să-i probez. Nu-i încălţam până în duminica Paştelui. Apoi gătiţi plecam spre biserică. Eram emoţionată, căci aveam de spus o poezie lungă.
Scuzaţi-mă, mi-au dat lacrimile. Ce vremuri...


 elena marin alexe

4 comentarii:

Maria spunea...

Amintirile cu si despre parinti ne vor coplesi de fiecare data cand vom asterne randuri despre ei. Cat despre locul lor in inimile noastre, ca mai sunt sau nu in preajma noastra, acesta va fi de neatins, de nimeni, niciodata. Va imbratisez si-i multumesc lui Dumnezeu ca o mai am pe mama langa mine. Desi ea, ca si tata, ma vor insoti de-a pururea !

Dumitru K. Negoita spunea...

Modul de-a aşterne amintirile, moldovenii lui Ion Creangă sunt meşteri de toată isprava, meşteri mari. Realitatea-i că şi Moldova este frumoasă şi frumoşi oameni a mai avut şi mai au. Grăitoare-i şi amintirea de faţă. Lacrimile în acest caz sunt de bun augur. Ele dau frumuseţii vigoare. Felicitări.


ASTĂZI, DE ZIUA NUMELUI

ANI MULŢI, plini de sănătate, împliniri şi ploi de bucurii.

elena marin-alexe spunea...

Maria
Buchet de mulţumiri pentru frumoasele gânduri pe care le-ai lăsat aici.

elena marin-alexe spunea...

D.Negoiţă

Urările dv. cu ploile de bucurii mă însoţesc cu drag. Mulţumiri, domnule!