miercuri, 1 aprilie 2009

PETRE TUTEA, crestin si filozof.

Cugetari



Se spune ca , intelectul ii e dat omului, ca sa cunoasca adevarul. Intelectul ii e dat omului, dupa parerea mea, nu ca sa cunoasca adevarul, ci ca sa primeasca adevarul.

Libertatea omului, e partea divina din el..
Crestinismul nu e ideologie, ca atunci, se asemana cu marxismul. Religia e expresia unui mister trait, ori ideologia, e ceva construit.

Omul a depasit conditia de animal, abia atunci cand in el, a aparut ideia nemuririi, care nu trebuie confundata nici cu permanenta speciei, nici cu conceptia estetica a gloriei.

In biserica afli ca existi.
Iisus Hristos este eternitatea care puncteaza istoria.
In fata lui Dumnezeu, geniul e var primar cu idiotul.

Luciditatea este o limpezime a spiritului, nimicitoare. Cand esti lucid esti in fata cimitirului. A fi lucid inseamna a-ti da seama perfect de limitele si neputintele tale. Luciditatea este o categorie dizolvanta in masura in care Dumnezeu trebuie primit si nu inteles, caci la Dumnezeu nu ai acces prin luciditate.

Am devenit un ganditor crestin, cand mi-am dat seama, ca fara revelatie, fara asistenta divina, nu pot sti nici nici cine sunt, nici ce este lumea, nici daca are vre-un sens ori nu, cand mi-am dat seama ca fara Dumnezeu, nu poti cunoaste nici sensul existentei umane si universale.

4 comentarii:

nakudo spunea...

cred cu strasnicie ca ar fi indicat sa citesca mai multi gandurile acestui om minunat---si poate sa le si traiasca...sau,,JURNALUL FERICIRII"DE STEINHARDT

elena marin-alexe spunea...

Intradevar si Tutea si Steinhardt, sunt faruri care lumineaza intr-o lume din ce in ce mai intunecata, din nefericire....

DoarATAT spunea...

M-ati făcut praf si pulbere ... si tot am impresia de colcăială a mândriei mele remanente ... sfărâmând corola de minuni a lumii. Am citit pe pagină in jos, mestecând cuvânt după cuvânt, sorbind gând după gând, fiind tot mai infometat, tot mai insetat. Mi-ati recomandat o poezie, curioasă de impresia-mi si mă prezint năuc, ostoit in cale si cuprins de jale, Tutea osanale. L-am "prins", inainte să se intoarcă la Dumnezeu Eden, cât incă ne era vie persoana lui, in câteva interviuri nimicitor de lucide. Un popor binecuvântat ... un Dan Puric i s-a dat, să nu steie insetat, si fiindcă am tot blogat, peste cine eu am dat: froZen, Rucs, Amira si "elena marin-alexe", creatoare de poezii.
Dacă aveti timp si doriti, cititi vă rog: http://grosca.blogspot.com/2009/06/zambetul-tau.html ~ (7)

elena marin-alexe spunea...

Multumesc mult!