miercuri, 11 septembrie 2013

Drama lui Ionuţ şi "exodul" câinilor

      

Întâmplarea nefastă cu acel copilaş ucis de maidanezi m-a întristat foarte mult, dar cred că cea mai mare parte din vină ne aparţine nouă, oamenilor şi nu câinilor care se conduc doar după instincte.  Dacă unui om care are pricepere i se întâmplă să devină violent şi chiar să ucidă pentru a supravieţui, ce pretenţie putem avea de la un animal? Cred că ONG-urile se lăfăiesc cheltuind fondurile alocate hranei acestor animale amărâte, care sunt lipsite  de  apă şi hrană timp îndelungat şi care devin tot mai agresive. Am urmărit diverse emisiuni şi am citit pe net diverse opinii pro şi contra. Oamenii, unii dintre ei furibunzi pun punctul pe i: 
      - să moară câinii! Nu ştiu dacă asta este soluţia cea mai bună, căci fără câini vagabonzi de unde vor mai veni bani pentru unele buzunare fără fund..?

      Şi pentru-că sunt bunică, aş avea o întrebare: ce Doamne iartă-mă făcea bunica lor? Cum să fii liniştită când nepoţeii lăsaţi în grija ta nu mai sunt în vizorul tău? Oare doamna stătea la taclale cu vreo altă bunică făcând schimb de reţete de murături pentru iarnă?  Am revăzut-o şi azi la un post tv. încercând să arunce vina asupra paznicilor din parc. M-a mirat atitudinea ei.  Ştiţi de ce? Deoarece eu când plec la plimbare cu nepoţica  mea sunt în alertă maximă...Ochii mei sunt pe ea...Această bunică a fost de o neglijenţă crasă. Păi cum să nu vezi nepoţii în preajma ta maxim 5 min. să zic şi să stai nepăsătoare? Vina exclusivă este a acestei doamne, căci nu era  nimeni obligat să-i păzească nepoţelul. Ea, bunica lui avea responsabilitate pentru el. În locul ei nu aş mai ieşi pe nici un post tv. de jenă De la această dramă nu am văzut-o nici o dată făcându-şi mea culpa.
Cireaşa de pe tort a fost crainicul Lucian Mândruţă care a întrecut orice grad de bădărănie, jignind  grosier pe invitatele din platou, până când una dintre ele a părăsit  emisiunea. Mai avea puţin şi muşca mai rău ca un maidanez. Ruşine!

     În ulţima vreme oamenii au întors spatele animalelor. Poate că este timpul ca cei în drept să-şi asume responsabilitatea faţă de cum cheltuiesc fondurile alocate câinilor vagabonzi.
Trist, este, că acum copiii sunt instigaţi să urască aceste animale a căror soartă este pecetluită. 
Dragii mei, locul câinilor nu este pe stradă, ci în curţile oamenilor, sau în adăposturi.

     Mi-e milă de familia încercată, nu-mi închipui cum aş trece peste asemenea dramă, dar de ce să aruncăm toată vina pe nişte animale care acţionează din instinct? Biete fiinţe care nu ştiu că zilele le sunt numărate şi că omul, prietenul lor cel mai bun pentru care mulţi si-au dat viaţa, s-a întors cu înverşunare animalică asupra lor. 

P.S.
Dar dacă pe Ionuţ îl muşca un şarpe? Eutanasiam şerpii?
elena marin alexe

6 comentarii:

Cristake spunea...

Mamaia aia nu avea ce cauta la televizor, ci la biserica, la facut colaci ca sa ii dea de pomana, oriunde numai nu la televizor, intre doua can-canuri.
Cat despre caini, va dau mare dreptate cu ong-urile - marea majoritate, niste adunaturi de pierde-vara, probabil, lipitori de tot soiul. Ca problema se poate rezolva destul de simplu: proiect de padoc, aprobari, accesare fonduri europene, punct. Plus cateva locuri de munca, plus curatarea strazilor de caini etc.

In fine, "eutanasie" - in cazul maidanezilor, nu se potriveste neam! Am catat si in dictionar, sa ma conving - nu! E doar un termen flausat, ca sa nu zgarie urechile termenul "omor" sau "ucidere".

elena marin-alexe spunea...

Cristake
Adevărul stă cam aşa:ca la noi la nimenea!
Românii vor doar bani nemunciţi iar dacă apare ceva...vina aparţine celui mai slab..în cazul nostru a câinilor flămânzi şi însetaţi, vai mama lor.

nakudo spunea...

tanti bunica aia nu trebuia sa-si ia angajamentul de a avea grija de copii daca stia ca neuronii si ovarele o lovesc in cap...probabil ca era pierduta in logorei cu cei de varsta ei,cat de victima este si etc.Legat de caini,daca ei sant pe strazi tot din cauza noastra sant,cati asa zisi oameni nu-s imperecheaza cainii de rasa pe strada cu maidanezele,ca de n-are nimic...ce conteaza ca naste 8 pui?o alta latura si va spun ca am nepoata medic veterinar este asta:o tipa vine cu un caine de rasa,bai fa eutanasie,de ce?m-am plictisit de el,vreau un caine nou.asta e cu oamenii.personal nu cred in atacul cainilor,cred ca doar a fost o poveste pentru a avea o scuza la ceea ce a urmat.animalele simt copiii si realizeaza ca sant copii,instinctual sant protective si ingaduitoare.Nici in atacul de,,foame"nu cred,un animal flamand si care putea iesi de acolo se descurca nu statea tamp sa vina hrana la el.si stiti ca ne consumam inutil...societatea avea nevoie de scuze.acum vorba dumneavoastra sa vedem daca eutanasiaza si capusele,tantarii,serpii,paianjenii.si inca o chestie-eutanasia nu doare-minciuna.cati au asistat?personal am vazut asa ceva...deci cine vrea sa mearga cu gloata sa mearga.toti dam socoteala mai devreme sau mai tarziu pentru faptele noastre.imbratisari verzi,un pic triste...ca e adevar in ce ati scris

elena marin-alexe spunea...

nakudo
E trist că oamenii îşi pierd treptat omenia şi devin pe zi ce trece doldora de instincte animalice...
Mi-e o silă...de mă doare..., draga mea!
Vorba ta: fiecare va da socoteală pentru tot ce face.

nakudo spunea...

va pup si imbratisez..azi vorbeam cu Uncasu...legat de dv,zice,cum esti tu si doamna Elena ca intelegeti prea mult si simtiti prea mult,adaptarea la timpurile actuale va aduce suferinta maxima.

elena marin-alexe spunea...

nakudo
Să ştii că asta resimt şi eu de multă vreme...căci nu reuşesc să mă adaptez la...timpul prezent...atât de mizerabil.
Domnul cu mila!