marți, 31 ianuarie 2017

Despre har cu pastorul Daniel Cocar




Sunt atîția creștini care se „zbenguie și desfată” în răzbunarea, dreptatea și mînia lui Dumnezeu. Ei sunt consumatori ai plăcerii de-a vedea aplicată pedeapsa lui Dumnezeu asupra altora (nu asupra lor). Sunt focalizați pe pedeapsă și dreptate și numai despre ea ar vorbi. Fața lor se îmbujorează doar atunci cînd aud că cineva a fost „pedepsit” de Dumnezeu. Ei vor doar dreptate și răzbunare, foc, pucioasă și iad, uitînd că dacă Domnul s-ar comporta după cum ar vrea ei, primii care ar ajunge în iad și ar avea parte de răzbunarea lui Dumnezeu, ar fi tocmai … ei
.
Ar păți ca sora Marta (Luca 10:38-42), care ar fi așteptat ca Maria să fie mustrată de Isus, dar cînd colo, tocmai ea, (imaginați-vă), a fost mustrată de Domnul!
Noi însă să fim ca Domnul Isus și să ne concentrăm pe ceea ce Domnul se concentrează: pe Bunătatea lui Dumnezeu. Să ne concentrăm pe vindecare, pe ridicare, pe încurajare, pe eliberare, pe restaurare și pe … salvare. 

Vă invit în Atelierul de reparat oameni :
https://cocardaniel.wordpress.com/2017/01/28/harul-teologia-omiterii/ 

  Deseori mă furişez  în Atelierul de reparat oameni, blogul lui Daniel Cocar, să mai sorb o gură de aer proaspăt. Îl ştiu de prin 2000, de când păstorea biserica Golgota din oraşul de pe Bega. M-a uimit faptul că biserica era arhiplină şi dimineaţa se ţineau două servicii ca să poată intra toţi membri, biserica fiind neîncăpătoare.   
-Bine aţi venit la Golgota, aşa eram întâmpinaţi duminica dimineaţă de pastorul  Cocar, care ne zâmbea şi ne vorbea într-un limbaj uman şi duhovnicesc fără ...coada limbii de lemn atât de uzitată de majoritatea .. Pe fundalul bisericii trona o cruce mare pe care era depus steagul României. Mi-a plăcut mult asta. Era ca o chemare la pocăinţă a întregii ţări. La rugăciune se aprindea focul Duhului sfânt şi pentru prima dată într-o biserică baptistă am auzit Aleluia... S-a luptat mult să mărească spaţiul bisericii şi ...după atâta trudă, când totul a fost realizat, conducerea cultului l-a mazilit invocând o vină mai veche. Eh, ce să spun...decât că Dumnezeu să-i ierte pe cei care se consideră fără păcat.
Acum îi urmăresc cu mare interes blogul şi azi m-am gândit să vi-l împărtăşesc ca să vă înfruptaţi  şi voi prieteni din slova biblică explicată de Daniel Cocar, pe înţelesul tuturor.

elena marin alexe

14 comentarii:

geluu spunea...

Frumos! Cu adevarat asa este!

Ioan Alexandru T. spunea...

Parca scrie Dragnea..cel care era cu legea antidefaimarii..nu spuneti la nimeni, ca am curvit, ca am furat. Ce har?

elena marin-alexe spunea...

geluu

Mulţumesc pentru popas şi îţi doresc o zi plină de bine în suflet!
Cu prietenie.

geluu spunea...

O zi frumoasa si tie!
:)

elena marin-alexe spunea...

Ioan Alexandru

Am să-ţi răspund cu propriile-ţi cuvinte :

in loc de Post Scriptum…

Am o vorbă, un verset parafrazat cu vremurile în care trăim. Il găsim in 1 Corinteni 10:12
„Cine crede că stă în picioare să ia seama să nu dea cu nasu’ de asfalt”

AMIN, AMIN - adaug eu cu smerenie.

depozitarul spunea...

da, cam asa este. Nu vreau sa ma prezint eu invincibil. Dar ma gandesc ca daca as pacatui as sta in spate, pe ultima banca, as face schite de predici pentru alti tineri..as gasi alte slujiri, slujbe...dar nu publice.

Parerea mea. si nu vreau sa fiu dur, rece...

.✿*E LENA*✿. spunea...

Bună draga mea,Tiză!
Interesant articolul!
Vă doresc un sfârșit de săptămână minunat și plin de bucurii!
Îmbrățișez cu drag și mulțumesc de vizită!

elena marin-alexe spunea...

OpenID depozitarul

Nu cam aşa, ci aşa este, cel puţin din propriile -ţi cuvinte d-le "depozitar". Ştii ce sfat am eu pentru tine? (îmi permit,am 64 de ani)
CRED CĂ FIECARE DINTRE NOI ARE DREPTUL SĂ ALEAGĂ CE FACE CU VIAŢA LUI.
Bine ar fi să ai mare grijă la propria viaţă, căci nu există om fără păcat şi la Dumnezeu păcatele nu sunt aşezate pe o anumită scară...Probabil te referi la păcate numite de pocăiţi, grave, aşa-i? În acest caz ca în toate dealtfel e foarte bine să-i lăsăm judecata lui Dumnezeu. Noi ar trebui să ne rugăm şi să iubim mai mult, iar dacă vreunul dintre noi cade...să-l sprijinim să se ridice şi să nu acuzăm, căci nu se ştie ce ne rezervă ziua de mâine. Aş încheia tot cu vorbele folosite de tine, "depozitarule":
„Cine crede că stă în picioare să ia seama să nu dea cu nasu’ de asfalt”

Nu am avut intenţia să te ofensez. Dumnezeu să îţi dăruiască înţelepciune şi multă, multă Dragoste, căci ce minunat ar fi să devii "depozitarul" Dragostei lui Dumnezeu! Ai avea un permis de trecere în alb spre viaţa veşnică. Bless!

elena marin-alexe spunea...

.✿*E LENA*✿.
Fii binecuvântată tizo, draga mea. Gânduri bune!

elena marin-alexe spunea...

geluu
Mulţumesc la fel! Preţuire.

depozitarul spunea...

Asa este.

Adevarul care nu este spus in dragoste nu va fi binecuvantat de Dumnezeu.

Eu deocamdata imi blindez mintea cu har, si cu Cuvantul Lui..daca mie unul mi s-ar intampla ceva urat, grav...as trece pe banca de rezerve.

Am prieteni care atunci cand se uita la oamenii din biblie isi gasesc indreptatiri si justificari sa traiasca urat, sa-si trateze sotiile rece pentru ca au gasit licente pentru pacat la eroii lui Dumnezeu care au clacat.

harul...Harul..ne mai invata si sa o rupem cu paganatatea.

Dar pe deoparte inteleg si atitudinea nemilioasa si fara compasiune a ultrasilor ortodoxi...care se pretind sfantoci.

E greu..

Nici nu sti unde sa te pozitionezi.
Vreau doar sa depind de harul lui...ca in rest orice om, inclusi eu,e un pottential Hitler, David...dar macar asta din urma s-a pocait repede si nu a trait intr-un perpetuuuuu pacat...

cele bune, din nou.

elena marin-alexe spunea...

OpenID depozitarul

Eu îţi doresc să te ferească Dumnezeu de cădere, de orice fel de cădere.Ai grijă că mulţi cad din cauză de mândrie spirituală...Nu te supăra pe mine, te rog, dar eu nu îţi înţeleg gestul de a comenta aducând acuze...Eu intru pe multe pagini şi citesc diverse, dar nu aduc acuze, mi-e silă de pocăiţii care se fac de ocară mai peste tot, uitând că "lumea" poate fi otrăvită, blestemată, printr-un mesaj public acuzator şi nicidecum binecuvântată, aşa cum ne dorim dacă vrem să împlinim principiul biblic. Ce frumos ar fi ca dacă un creştin are ceva împotriva altuia să îi spună personal, căci acum există telefoane, email-uri etc. De ce să vadă cei care caută pe Dumnezeu, diverse acuzaţii între noi?
PS. Ştii de ce nu se întorc oamenii la Dumnezeu? Pentru-că noi pocăiţii abia ne târâm de greutatea pietrelor adunate în buzunare, gata oricând să aruncăm...uitând că cine aruncă cu piatra ...de lovitura ei va muri.

PS. Spuneai ceva despre împăratul David? Şi-a dat demisia din fruntea Israelului după ce s-a căit? Că eu nu ştiu asta...
Dumnezeu să dea înţelepciune celor care sunt copiii Lui! Dragul meu, frate, biblia spune că lucrarea fiecăruia va fi trecută prin foc...De ce să ne atribuim noi un drept pe care nu-l avem, căci trăim în firesc şi satan luptă clipă de clipă să ne distrugă speranţa mântuirii?
Mai bine hai să ne rugăm pentru ţară că uite ce se întâmplă...când noi cei care ar trebui să trăim în rugăciune uităm şi ne preocupăm de a privi la alţii.

Să ai Pace şi Har!


depozitarul spunea...

Sunt constient ca orice pacat perpetuu si din viata mea ma descalifica din orice slujire si lucrare. Nu doresc sa fiu tendentios sau malitios..cu caderile altora. Oricand pot fi eu intr-o groapa..doar ca ma blindam mental de pe acum..

Multumesc de sfaturi.

elena marin-alexe spunea...

OpenID depozitarul

Este firesc să avem tendinţa de a privi spre alţii, a categorisi etc. Toţi facem asta...mai mult sau mai puţin, dar este important să încercăm să privim prin ochii plini de dragoste a Lui Dumnezeu.
Eşti tânăr şi încă ai de mers pe drum...pe drumul spinos al vieţii. :)

Cu drag!