joi, 21 iunie 2012

Drama lui Năstase şi noţiunea de creştinism naţional..

De foarte multe ori am auzit asta: suntem un popor creştin de peste 2000 de ani. Pe meleagurile noastre a poposit apostolul Andrei, predicând pe Hristos...Daţi-mi voie să fiu sceptică în privinţa spiritului creştin al românilor. Poporul nostru este plin de răutate şi se vede asta cu ochiul liber.
Cum poate să stea răutatea lânga bunătate şi ura să se ţină de mână cu dragostea? Căci Dumnezeu este dragoste.
Ieri după verdictul pe care l-a primit A.Năstase, am intrat pe net să aflu mai multe. Am fost socată de avalanşa de răutate împletită cu bucuria grotescă şi comentarii purulente, pline de vulgarităţi greu de redat.Eu cel putin nu aş reda niciodată asemenea limbaj obscen. Culmea este că nu numai bărbaţii au făcut uz de asemenea expresii ci şi femeile, bucurându-se de ce îl aşteaptă pe Năstase în pucărie. Am cutreierat două ore pe net, dar nu am găsit decât urme vagi de compasiune, la un popor care se consideră posesor al moştenirii creştine şi care să se bucure de necazul altuia, deşi Hristos spune: Plângeţi cu cei ce plâng..

Marea majoritate, zdrobitoare pot spune, jubila distrându-se, de verdictul pe care la primit acest om şi care-i afecteaza cariera, întreaga familie şi pe prietenii lui. Citeam şi nu-mi credeam ochilor.
Mă întreb şi acum, unde şi când a dispărut orice urmă de bunătate din cetăţeanul
român?
Sunt bulversată de atâta înverşunare pe care o întâlnesc mai peste tot, de la copiii care se agreseaza unii pe altii în şcoli, la vecinii plini de ură, care te-ar dori mort ( chestia cu capra vecinului, este valabilă) şi până în lumea politicienilor care sunt mai răi decât câinii, muşcându-se între ei.
M-am gândit ieri şi astă noapte la această lozincă ce se vehiculează mereu prin
ţinuturile mioritice ”Creştini de 2000 de ani” de parca noţiunea de creştin şi credinţa ar putea fi moştenite. Adică noi nu mai trebuie să facem nimic pentru mântuirea noastră. Nu există un lucru mai absurd ca ăsta. Păi dacă ar fi aşa, de ce s-au mai chinuit pusnicii luptând cu pacatele şi ispitele? De ce viaţa de creştin implică o luptă continuă cu tine însuţi?

Pot spune fără a mă teme, că românii nu sunt un popor creştin, ci sunt la fel de păgâni ca şi alte popoare, dacă nu acceptă în viaţa lor dragostea Domnului Hristos.

Chiar şi când toate televiziunile băteau monedă pe încercarea de sinucidere a
acestui om, gurile rele parcă se înmulţeau şi sincer m-am speriat de atâta aversitate din partea celor mai mulţi.
Nu am putut adormi şi m-am rugat pentru familia Năstase, care traversează cea mai grea perioadă din viaţa lor. Sincer m-am înfiorat, încercând să mă pun în locul Doamnei Năstase.

Nu îl susţin pe Adrian Nastase, nu afirm că ar fi nevinovat. Ştim cu toţii cum acest partid din care face parte şi Năstase, a distrus şi a vândut pe nimic o mare parte din fabricile şi uzinele României distrugând economia ţării şi îmbogăţind pe şefii de judeţ, care au devenit baroni. Consider că este drept ca fiecare să răspundă pentru faptele sale în faţa legii şi în faţa lui Dumnezeu, dar acum este vorba de cu totul altceva.

În primul rând este sufletul unui om, care în disperare a încercat sa-şi ia viaţa pe care Dumnezeu i-a dăruit-o. Asta nu este o glumă pe seama căreia să te distrezi, ci o tragedie umană. Sper ca Dumnezeu să-l ierte şi să-i dea gândul bun, pentru salvarea sufletului.


În ce priveşte părerea mea despre justiţia română, rămâne la fel ca până azi, adică proastă.

Când nu vor mai exista clanuri interlope care sa facă legea în această ţară, în care poliţia îi aresteaza şi justiţia îi face scapaţi, când legea va fi la fel şi pentru cel sărac şi pentru cel bogat, când adevărul va birui în orice proces, atunci poate îmi va înflori speranţa şi voi începe să cred că justiţia română are demnitate. Până atunci însă verdictul de aseară, dat lui Adrian Năstase, nu m-a convins de loc

elena marin alexe

14 comentarii:

Zenna spunea...

Sunt de aceeaşi părere cu dvs..

Prea multă răutate a pus stăpânire pe oameni, a devenit o adevărată plăcere să se arunce cu "pietre", să se bucure de tragediile sufleteşti.

O fi având şi el greşelile lui pentru care va plăti într-un mod sau altul, dar mă şochează dorinţa tot mai multor persoane de a-l vedea mort, de parcă le-ar folosi la ceva dacă ar fi aşa.

Un popor plin de venin...

corina spunea...

Dureros...

Cristake spunea...

Eu cred ca toata obida si amarul strans de atata vreme au starnit pofta de sange la poporeni. Exista un punct limita, dincolo de care natura pacatoasa a omului rabufneste, isi pierde uzul ratiunii, iar eu cred ca infractorul Adrian Nastase merita o pedeapsa penala mai mare. Ce a facut dupa, e problema lui - de lasitate, pana la urma. Au incercat sa se spanzure copii de 10 ani, de dorul parintilor dusi in Italia la munca, goniti de jivinile fatate de ion iliescu, au murit oameni degeaba prin spitalele post-feseniste oribil dotate - iar eu sa il compatimesc pe infractorul Adrian Nastase?
Sau poate nu se roaga popa, laolalta cu enoriasii, si pentru conducatorii tarii, la fiecare slujba? Cat s-a gandit la Hristos infractorul Nastase, pe atunci conducator, cand a violat tara asta?

Din punct de vedere pur doctrinar crestin, aveti dreptate, doamna. Dar nu suntem un popor de sfinti, nu e nici o natie asa. Si hai sa nu murdarim memoria unuia ca si Corneliu Coposu, de pilda, punandu-l pe infractorul asta prea aproape de el.

Toate cele bune :)

Aris spunea...

Acum rautatea este la vedere, Elena! Am ajuns sa nu aven curajul de a privi in ochii oamenilor fara sa ne intrebam daca nu cumva are pregatit un pumnal sa ne loveasca. Suntem in razboi cu fratii, cu prietenii cu... noi. Politica in Romania este facuta de neoameni, care atunci cand ajung la putere se ocupa de vendete personale. Nu emit judecati in ce il priveste pe domnul Nastase, nu stiu daca este vinovat sau nu, justitia a dat o hotarare si trebuie aplicata, dar pentru drama familiei am un sentiment de compasiune si cand nu poti avea un cuvant de incurajare e mai bine sa taci. Multi din cei care comenteaza pe net sunt tineri si ma intreb speriata daca nu cumva comentariile lor reflecta ura si vocabularul parintilor care nu inteleg ca trebuie sa cultive in sufletul copiilor dragostea, compasiunea si invataturile crestine. Asa vom avea tineri zdraveni la minte, cu idealuri si realizari! Probabil sunt idealista, dar nu ma dezic de ceea ce sunt si nu voi pune niciodata mana sa arunc piatra...

elena marin-alexe spunea...

Zenna
Rautatea se intinde ca o molima si acapareaza tot mai multa lume.
Este logic, are greseli, dar ma intreb cine nu are?
Multumesc draga mea Zenna! Te pup cu mare drag, frumoaso!

elena marin-alexe spunea...

Corina
Da si foarte trist ca se intampla asemenea lucruri. O zi buna,Cori!

elena marin-alexe spunea...

Cristake
Pofta de sange la romani nu s-a stins de pe vremea dacilor...Dincolo de natura pacatoasa a oamenilor, mai este si calitatea de baza, adica omenia, care a disparut si atunci ramane doar animalul din om.
Eu nu vorbesc despre caracterul doctrinar crestin, caci nu fac teologie cu prietenii din virtual.Am spus doar CA AR FI BINE CA SA NU NE MAI AROGAM MERITE DE NATIE CRESTINA, DEOARECE NU LE AVEM. Crestin, inseamna urmas al lui Cristos, sau in termenii actuali, mai fankie as spune, fan al lui Cristos.Ori daca ma consider fan Quenn, dar ascult doar Irina Loghin, nu mai sunt ceea ce afirm. Cam asa este si cu imitatia sau snobismul multor romani, care isi spun crestini, dar asculta nu de invatatura lui Cristos, bazata pe iubirea de aproapele, ba chiar si a vrasmasului, ci de invatatura celui rau.
Nu infirm ca Nastase a facut destule rele si trebuie sa raspunda pentru ele.
Dar sa nu amestecam lucrurile.Romanii nu sunt ce doresc sa para.Un popor crestin are mila, caci Cristos a zis: Mila voiesc, nu jertfe!
O zi buna, tinere!

elena marin-alexe spunea...

Aris
Aceşti tineri sunt generaţia de după 89, Tineri care au gustat din pomana nesacralităţii acestui veac.
Dar nu numai tinerii sunt atinşi de acest val de ură demonică, ci mulţi oameni indiferent de vârstă.
Când nu ne mai pasă de necazul celor de lângă noi, începe procesul de dezumanizare.
Gânduri bune , dragă Aris!

denisia spunea...

Eu nu judec. Nu stiu daca este sau nu vinovat.
Cand am aflat de tentativa de sinucidere, mi-am amintit crestinii... cum au fost aruncati pe nedrept in inchisori, umiliti... unii au murit in inchisoare, altii au facut zeci de ani... totul fara sa fie vinovati, dar au rezistat pentru ca au crezut in ceea ce au sustinut...
Eu cred ca daca Adrian Nastase, credea in ceea ce a sustinut trebuia sa mearga la inchisoare. Este o persoana importanta, iar istoria i-ar fi facut dreptate... pana la urma se dovedea vinovatia sau nevinovatia...
Imi pare rau ca un intelectual,un om cu ani destui in spate, face un astfel de gest.

elena marin-alexe spunea...

Denisia
Fiecare om este diferit.Cine poate sti in ce mod a gandit, daca a mai gandit, cand a facut acest gest disperat.Nu judec eu.Ma doare doar atitudinea romanilorsi lipsa lor de compasiune,fata de o drama care a inghitit viata unui om.

disa spunea...

Indiferent ce-a facut, pentru mine, el ramane o emblema a acestei tari.
Nu exista oameni fara pata, doar Hristos a fost nevinovat, si totusi, crucificat.

elena marin-alexe spunea...

disa
Judecata îi aparţine Domnului. Dacă a greşit, va plăti după legile omeneşti, dar noi trebuie să facem apel la dragoste între oameni. Fii binecuvântată draga mea!

geaninalisandru spunea...

Elena,
pe mine nu mă mai miră nimic. Simt, ca mulţi alţii, cum sapă invidia, vrea să dărâme tot.

Unde este credinţa despre care tot vorbesc mulţi dintre cei care merg la biserică?

Am încredere în foarte puţini oameni şi am învăţat că trădarea vine de la cine nu te aştepţi şi când te aştepţi cel mai puţin.

Merg pe principiul "puţin şi bun"

Te îmbrăţişăm cu mare drag, om frumos!

elena marin-alexe spunea...

geaninalisandru
Intr-adevăr invidia ruinează sufletele şi aşa sărace a oamenilor.
Ura şi răutatea fac ravagii.
Să vă ocrotească Dumnezeu,de răutatea oamenilor. Vă ămbrăţişăm cu mare drag!