luni, 8 iunie 2009

Dedicatie

Sunt consternata, de abundenta de tristete si deznadejde care inunda in special tineretea. Lor le dedic cu multa dragoste aceste randuri si sper din inima ca macar unul din cei ce vor citi sa se delimiteze clar de aceasta 'boala' care le 'aureoleaza' tineretea cum ar crede ei, dar de fapt le-o inchid intr-un con de umbra, care-i trimit spre boala secolului: Depresia.


Esti trista si simti ca nimic nu ar mai avea rost pt. tine? Ei bine intra intr-o gradina, priveste florile in splendoarea culorilor cu care sunt impodobite, grabeste sa le plivesti de buruienile care vor sa le napadeasca, sapa la radacina lor, toarna o cana cu apa, apoi aseaza-te langa ele si priveste-le cu mai multa atentie. Le vei vedea cu alti ochi si bucuria iti va navali in suflet ca o ploaie de vara.



Ochii naufragiatilor

In ochii naufragiatilor
nu vapoarele merg pe valuri,
ci marea merge pe vapoare,
in ochii naufragiatilor.



A. Paunescu.
Aproape
Dupa ani si ani de calatorie
prin univers
omul se intoarce in gradina sa
si abia atunci, simte ce aproape ii era
fericirea.
A. Paunescu.

22 de comentarii:

Hălăţel spunea...

Foarte frumos.

Geanina Codita spunea...

Lucrurile stau exact asa cum le-ai descris. Tinerii au uitat sa traiasca se inchid in baruri si se refugiaza in bautura crezand ca acesta este singurul lucru util pe pamant.Nu sunt fericiti pentru ca nu vor sa fie, uita sa daruiasca flori, unii sa isi respecte parintii, uita sa iubeasca. Aceasta e realitatea care nu ne face cinste. Zile frumoase, draga mea prietena si un buchet imens de ganduri din cele mai bune si senine!

elena marin-alexe spunea...

Halatel - da ,multumesc.

elena marin-alexe spunea...

Geanina - multumesc pentru gandurile frumoase, cu care vii intotdeauna laplimbare.Multa bucurie iti doresc, draga mea si multa pace in suflet.

mmary spunea...

Am gustat cu mult drag din frumusetea pe care am gasit-o aici si va multumesc pentru ea...va fac si eu o propunere :incercati sa priviti cu atentie aerul...veti observa doua feluri de particule;unele transparente care coboara in diferite forme,iar altele minunate,care reprezinta energia vitala, ce se revarsa zilnic asupra noastra,care e sub forma unor globulete aurii ce danseaza un dans plin de fericire si optimism,si pe care privindu-le e imposibil sa ramai trist...poti doar sa te bucuri...azi va doresc ca bucuria acestei energii sa se vada in inima dumneavoastra...

elena marin-alexe spunea...

Poti gasi fericirea in multe lucruri din preajma ta, dar numai daca ai 'ochi' sa vezi si predispozitie, in a admira tot ce minunatul Creator a facut, pt. ca sufletul omului sa-si gaseasca bucuria, pacea si fericirea.Multumesc scumpa mea, pentru invitatia ta , la bucurie, ai dreptate si pot spune ca ar trebui sa scriem mai mult despre acest subiect, poate mai rupem undeva ...din perdeaua tristetii si reusim sa atragem atentia asupra "fericirii adevarate", pe care o gasim langa Domnul Isus.

Valentina spunea...

cata dreptate aveti

am observat si eu cat de usor si repede te poate revitaliza si binedispune o simpla privire blanda aruncata cerului albastru care nu intarzie sa'ti raspunda cu un zambet inocent...

da... si florile... nebunia mea si a tatalui meu, dar si a multor altor oameni... in perioada asta cand mai dam cate o fuga pe la tara, luam trandafiri de la mamaia din gradina... dintr'aceia rosii si portocalii... ah! si ce bine miros... a vis, a speranta... a viata... chiar acum imi strecor nasul printre petalele unuia si observ in oglinda de pe birou un zambet tamp pe care aceasta floare minunata l'a atarnat gurii mele...

cata caldura sufleteasca mi'a indesat prin ochi, prin nari, prin pori o simpla postare... va multumesc pt aceasta infuzie de fericire estivala...

elena marin-alexe spunea...

Valentina - Apropo de zambetul tamp ...din coltul gurii, eu l-am avut de f. multe ori, atunci cand privirile-mi se agatau hipnotic, ratacite-n splendori...
Te mai astept cu mare drag. Sa ai o zi frumoasa!

Mugur spunea...

Minunat indemnul tau! E atat de bine cand ne aducem aminte de activitati atat de firesti care ne pot aduce atat de multa bucurie!
O zi frumoasa si plina de bucurii!

adriana spunea...

gand la gand cu bucurie, as putea spune... daca citesti postul meu de azi imi vei da dreptate

dielda dana DINU spunea...

Blogul tau este: Coltul de relaxare.
Un gand bun.

elena marin-alexe spunea...

Mugur - Bine zici, ca ne aducem aminte din cand in cand, cel putin o parte din noi. De multe ori admirarea unei banale flori pentru cateva minute, poate descatusa stresul adunat de o saptamana.Pe incercate....Ma bucura foarte, cand ma vizitezi.O seara placuta!

elena marin-alexe spunea...

adriana - acum fug la tine....Te imbratisez si multumesc de vizita.

elena marin-alexe spunea...

dielda dana DINU - Multumesc draga mea pentru remarca si te mai astept si altadata cu placere.

miki spunea...

Pentru mine ingrijitul florilor este o adevarata terapie, iar celor dragi , atunci cand ii aud ca le este greu si nimic bun nu li se intampla, le recomand o plimbare desculti prin iarba.Viata e frumosa, trebuie doar sa vrem sa observam acest lucru.

elena marin-alexe spunea...

miki - draga mea, comentul tau se muleaza ca o manusa pe materialul postat de mine,caci ce este mai linistitor si placut ca mersul 'descult prin iarba' care-ti inunda inima de bucurie si de ce nu, chiar de fericire. Somnic dulce !

kalliope spunea...

cea de-a doua "aproape"... e formidabila, atat de adevarata si atat de sensibila... Imi place mult domnul Paunescu...

adriana spunea...

cioc, cioc...am intrat sa-ti transmit leapsa...tu cum ti-ai intalnit perechea?

elena marin-alexe spunea...

kalliope - Marius dragul meu mai tanar prieten, ma bucura 'preferinta' ta si ma rog Domnului saiti daruiasca'un car de fericire'.Tu care esti un iubitor al frumosului din om, caci daca n-ai fi nu ai avea darul poetic, cauta si opreste-ti zilnic privirile pe creatia Lui , de la umilul fir de iarba, pana la ....maretul trandafir [din parcul Rozelor]si sigur vei simti fiorul care te v-a purta spre fericire.

elena marin-alexe spunea...

adriana - multumesc pt. leapsa.Sa vezi ce-a iesit....Amintirile...Te pup.

lidy spunea...

Miki, draga, ce nestemate reusesti tu sa postezi pentru sufletele abatute pe drumul prea umbrit, adesea, de neimpliniri si de-atatea esecuri, de dileme si probleme... Ce ar trebui sa intelegem in cele din urma este ca dupa orice ploaie si furtuna care ne ameninta viata, cerul se insenineaza deasupra noastra.. si tot ce ne ramane de facut este sa nu mai privim la picioarele noastre adancite in noroiul de pe drum.. ci sa ne ridicam privirea spre CER, nu-i asa, locul tuturor imposibilitatilor care devin posible!

Sa va fie de bine!

elena marin-alexe spunea...

Lidy - Multumesc pt. comentariul tau care abunda de adevaruri, care trebuiesc trecute prin noi si asimilate.
Nu vreau sa mai adaug nimic la cele spuse de tine, caci ai spus totul si vreau sa-ti multumesc.PUPICI cu toata dragostea .