sâmbătă, 18 iulie 2009

La Multi Ani domnule poet Adrian Paunescu!

Peste doua zile, mai precis pe 20 iulie, poetul A.P. implineste varsta de 66ani. As dori sa apun cat mai multe despre el, dar oricat de mult as scrie eu, nu-i mai pot adauga nimic la aura lui de poet . Pot si vreau sa spun doar ca si cotestatarii sai lacrimeaza la auzul " Rugii pentru parinti" si a altei superbe poezii care rascoleste si framanta in lacrima si dor sufletul milioanelor de romani: Repetebila povara.

Aceste doua poeme sunt doar o farama din " Poeziada" lui A.P. oarecum reprezentativa.

Dar nu mi-am propus aici sa fac o antologie a operei Paunesciene ci doar sa-i aduc elogiul inimii mele si respectul pe care il port poetului.

D-le Paunescu va spun ca si atuci in Piata Unirii: Dumnezeu sa va binecuvanteze!



Totusi iubirea...



Si totusi exista iubire
Si totusi exista blestem
Dau lumii, dau lumii de stire
Iubesc, am curaj si ma tem.

Si totusi e stare de veghe
Si totusi murim repetat
Si totusi mai cred in pereche
Si totusi ceva sa-ntamplat.

Pretentii nici n-am de la lume
Un pat, intuneric si tu
Intram in amor fara nume
Fiorul ca fulger cazu.

Motoarele lumii sunt stinse
Retele pe cai au cazut
Un mare pustiu pe cuprins e
Trezeste-le tu c-un sarut.

Acum te declar Dumnezee
Eu insumi ma simt Dumnezeu
Continua lumea femeie
Cu plozi scrisi in numele meu.

Afara roiesc intunerici
Aici suntem noi luminosi
Se cearta-ntre ele biserici
Facandu-si acelasi repros.

Si tu si iubirea exista
Si moartea exista in ea
Imi place mai mult cand esti trista
Tristetea, de fapt, e a ta.

Genunchii mi-i plec pe podele
Cu capul ma sprijin de cer,
Tu esti in puterile mele,
Desi inchizitii te cer.

Ce spun se aude aiurea,
Ma-ntorc la silaba dintai,
Praval peste tine padurea:
Adio, adica ramai.

Si totusi exista iubire
Si totusi exista blestem
Dau lumii, dau lumii de stire
Iubesc, am curaj si ma tem.
ADRIAN PAUNESCU

24 de comentarii:

Geanina Codita spunea...

Mă alătur gândurilor frumoase, îl apreciez în mod special pe poetul Adrian Păunescu, poeziile scride de Maestru mă fascinează.

Mulţumesc cu tot sufletul pentru acestă postare.

Îmbrăţişări peste normă, draga mea!

Handesion spunea...

adevarat... scrie foarte frumos.,..

Jacktels Kochbuch spunea...

Hallo ,

eu il tine Minte de cind am fost Copil. Dacä imi amintesc el a fost in Cultural Domeniu incä foarte angajat pe lingä Poezie.Cred cä cel mai bine la cunsoscut Lumea prin Cenaclul Flacära.
O Märime mare in Lumea Culturii. Respekt

Salutäri

mmary spunea...

La multi ani ! si din partea mea domnului Adrian Paunescu...
il admir,iar poezia mea preferata e "Despartire in Flori" ,e superba...
va binecuvantez si va imbratisez cu drag doamna Elena.

kalliope spunea...

imi place poezia "Arest" cel mai mult de la dansul...

kis spunea...

Un geniu, un titan al literaturii , care este in viata si din pacate atat de putin mediatizat.

tartoras spunea...

LA MULTI ANI POETULUI ADRIAN PAUNESCU!!!
Ma rascoleste intotdeauna "Ruga pentru parinti". o data ppentru ca mama mea a plecat de mult si mult prea devreme Sus, in mainile Lui, si mai apoi pentru ca sunt tare departe de tatal meu!
"E pamantul tot mai greu
Despartirea-i tot mai grea
Sarutmana tatal meu
sarutmana mama mea".

Paul spunea...

Ma inclin cu respect in fata acestui mare maestru al sufletelor noastre, i-am indragit poeziile de cand i-am citit primele ganduri, il respect ca poet, ca om al scrisului.
Respecte maestre, sanatate si ganduri de bine din partea unui simplu om ce va citeste cu drag gandurile
La Multi Ani!

viv's spunea...

Olá,vim te oferecer o selo do dia do amigo e deixar um beijinho

Ao toque do amor spunea...

selo do amigo esta no blog www.aotoquedoamor.blogspot.com

anonimul pamantean spunea...

LA MULTI ANI, cu sanatate si implinire!

Ii doresc acestui mare om.

Mariana spunea...

La multi ani, lui Adrian Păunescu, poet spre care nu-ndrăznesc să îndrept aprecieri...ar fi prea strâmte cuvintele mele...

şi ,,La mulţi ani!" surorii mele! :)

şi ,,La mulţi ani!" ţie , Elena. :) De ce? Că aşa vreau eu să îţi urez!
Uite că am devenit cam şotioasă...

Şi totuşi există Iubire!!!

elena marin-alexe spunea...

Geanina - toate bucuriile sa zboare spre tine!
Multumesc pt. coment. pupici!

elena marin-alexe spunea...

handesion - Bine ai venit pe hai la plimbare!

elena marin-alexe spunea...

jacktels - Ai dreptate, caci DL.Paunescu este un mare poet care ne-a leganat adolescenta.O seara frumoasa!

elena marin-alexe spunea...

mmary - Si mie imi place mult aceasta poezie...Te pup cu mare drag si iti doresc o noapte plina de senin...

elena marin-alexe spunea...

kalliope - Ce mai faci ...fericitule? Te imbratisez cu drag si pe Karin de asemenea...

elena marin-alexe spunea...

kis - Bine ai spus: un titan! Asta este A.P.

elena marin-alexe spunea...

tartoras - E superba "Ruga pentru parinti"eu plang de fiecare data cand o citesc.Eu am pierdut ambii parinti, dar mi-a ramas El, TATAL meu si prietenul meu cel mai bun...Fii binecuvantata draga mea!

elena marin-alexe spunea...

Paul - Va multumesc pt. coment SI VA ANUNT CA NU STIU DE CE NU MAI POT INTRA PE BLOGUL DV.?

elena marin-alexe spunea...

viv's - Obrigada ! Con amor de Deus!

elena marin-alexe spunea...

Ao toque do amor - abracio meu amiga!

elena marin-alexe spunea...

anonimul pamantean - Multumesc si sa ai o noapte linustita!

elena marin-alexe spunea...

Mariana - E trecut de miezul noptii, dar inca pot sa-ti spun ,noapte buna!Si fiindca esti 'sora mea' fii binecuvantata!