vineri, 24 februarie 2012

Căsătorie de o zi

De caţiva ani aud mereu despre un primar, care duce taina familiei în derizoriu, prin aşa zisa "căsătoria de o zi".
Explicaţia este legată de ziua Dragobetelui. Personal până la revoluţie nu am avut cunoştinţă de această sărbătoare.Ori că se ţinea doar la sate, dar şi aşa ar fi trebuit să am habar, sau să fi auzit măcar o dată despre dragobete. Poate că sărbatoarea în cauză a fost oprită de sistemul comunist...nu ştiu ce să zic.
Ca sărbătoare, Dragobetele, ar fi ceva drăguţ, distractiv, în special pentru tinerii adolescenţi şi nu am nimic contra ei.
Dar ca o sărbătoare să devieze până acolo încât să ducă în derizoriu taina sfântă a căsătoriei, cu asta chiar nu sunt de acord.
Dumnezeu nu a decretat familia de probă. Cum să privească tinerii noştri la căsătorie ca la ceva foarte serios, dacă un edil, sau altul, dărâma edificiul familiei, prin această găselniţă importată şi ea din occident ca multe altele?

Spun un nu hotărât, acestei practici necreştine, care blasfemiază taina familiei.

10 comentarii:

corina spunea...

Intru totul de-acord!!!!!!
Nici eu nu am auzit de Dragobete dar acesta se tinea mi se pare ca in partea Dobrogei, Constantei.
Eu nu prea sunt cu traditia populara.Da! Merg pe linia traditiei crestine dar nu a celei populare deoarece e mult fanatism si paganism.
Noi care l-am primit pe Hristos trebuie sa umblam intr-ale lui Hristos!O zi minunata!

elena marin-alexe spunea...

corina
Nu stiu prin ce tinuturi se tinea acest obicei, dar sincer mie nu-mi spune nimic.
Pentru mine institutia familia este sacra.Asa a hatarat Dumnezeu, asa trebuie sa ramana.
Multumesc pentru comentariu Corina.Fii binecuvantata draga mea!

Lisandru Cristian spunea...

Subscriu, scumpă doamnă... Chiar nu ştiam nimic despre asta, m-aţi luat prin surprindere. Toate gândurile noastre bune!

elena marin-alexe spunea...

Lisandru Cristian
Multumesc mult Cristian, pentru ca iti faci timp sa treci pe aici.Eu stiu cat de ocupat esti. Numai bine de la Vrancea!

Anikó spunea...

Cu cit mai multa Pace si Har ar fi daca nu traditiile populare ar urma lumea,ci cuvintul Domnului.
Fii binecuvintata draga Elena.

*ELENA* spunea...

Intru totul de acord dar
nu comentez!
Un weekend minunat vă
doresc draga mea Tiză!
Vă pup și îmbrățișez!

marada spunea...

Nici in zona mea nu se stia de Dragobete. E o gaselnita pentru a-i face pe oameni sa cumpere tot felul de lucruri.
Casatoria nu e o haina pe care sa o probezi! Tinerii sunt dusi pe cai gresite!Pacat!

elena marin-alexe spunea...

Anikó
Bine ae fi sa fie asa cum zici Aniko!
Multumesc pentru vizita draga mea!
Binecuvantari!

elena marin-alexe spunea...

*ELENA*
Te imbratisez tizo, cu mare drag!

elena marin-alexe spunea...

marada
Asa este Marada.Casatoria nu este o haina!