luni, 6 decembrie 2010

Moaştele sfinţilor

Şi azi la ştirile de dimineată, pe toate posturile tv. am văzut agonia, pe care românii o trăiesc şi o savurează din plin, de vreo 20 de ani încoace, fără să le pese de voinţa Lui Dumnezeu.
Oare de ce atâta dorinţă de a schimba în minciună adevarul lui Dumnezeu? Cum să crezi că nişte oase ale sfinţilor, pot lua locul Dumnezeului Celui de trei ori Sfânt? Poate credeţi ca eu nu respect sfinţii.
Afirm cu tărie, că în vremuri de mult apuse, au trăit oameni care prin viaţa lor, au adus laudă şi cinste lui Dumnezeu , ei înşişi fiind sfiinţiţi de EL. Pentru trăirea lor în sfiinţenie şi pentru răbdarea lor [ a martirilor] vor primi răsplata de la Domnul Isus, în ziua Judecăţii. Dar cum să uiţi tu omule că Dumnezeu a lăsat nişte legi, după care omul să -şi conducă viaţa spre Viaţă. Da, avem în Biblie în Vechiul Testament decalogul şi împlinirea legii prin Isus Cristos în Noul Testament.

Iesirea  [Exodul] cap. 20 Sursa Biblia ortodoxa online.


3. Să nu ai alţi dumnezei afară de Mine! 
4. Să nu-ţi faci chip cioplit şi nici un fel de asemănare a nici unui lucru din câte sunt în cer, sus, şi din câte sunt pe pământ, jos, şi din câte sunt în apele de sub pământ! 
5. Să nu te închini lor, nici să le slujeşti, că Eu, Domnul Dumnezeul tău, sunt un Dumnezeu zelos, care pedepsesc pe copii pentru vina părinţilor ce Mă urăsc pe Mine, până la al treilea şi al patrulea neam, 
6. Şi Mă milostivesc până la al miilea neam către cei ce Mă iubesc şi păzesc poruncile Mele. 
Poate că nu aş fi scris aceste rânduri, dar sunt mâhnită de faptul că văd atâţia oameni care stau la rânduri lungi, în frig şi ploaie pentru a savârşi un sacrilegiu.Căci este o mare insultă adusa Lui Dumnezeu, Singurul care poate şi trebuie să primească inchinarea noastră, a tuturor oamenilor. Cât de trist priveşte Dumnezeu asemenea injustă închinare?
Şi dacă mai adaug şi îmbrâncelile, bătaia si înjurăturile care urmează ..pe o bucătică de pâine sau  câteva sarmale, deja tabloul devine sordid şi simt o ruşine naţională..având în vedere că ne mai urmăresc şi alţii  din Europa sau de peste ocean.

Mă întreb dacă suntem un popor creştin sau pseudocreştin...



Nu doresc să aduc atingere credincioşilor din diverse denominaţiuni, caci Dumnezeu ne iubeste pe toti deopotriva ci scriu doar ce simt, ce văd, ce ştiu. Dumnezeu este unul si doar Lui trebuie sa-I dam cinstea cuvenita . El să ne binecuvânteze pe toţi!



LA MULŢI ANI , celor ce poartă numele sf.Nicolaie!











38 de comentarii:

nakudo spunea...

iar v-ati intristat...si ideea nu este numai de idolatrie ci la fel de grav ca mersul la inchinari de oase nu face oamenii mai buni,nu-i schimba interior ramanand la fel de goi interior...nu inteleg de ce nu citesc oamenii macar de curiozitate Biblia daca nu din alt motiv.va pup

Cristian Lisandru spunea...

Mă alătur şi eu urării şi transmit numai bine tuturor celor care îşi serbează astăzi ziua numelui... Gânduri bune şi numai bine în toate!

Cella spunea...

Cineva mi-a raspuns ca se inchina la ceva ce poate vedea ... si e palpabil.
Oricum ai atins un punct sensibil:D.
O zi de har iti doresc!

elena marin-alexe spunea...

nakudo
Sunt dezolata sa vad ca ne intoarcem inapoi cu secole..prin neascultare de Dumnezeu.

elena marin-alexe spunea...

Cristian Lisandru
Numai bine si sanatate sa-ti aduca Mosu'..

elena marin-alexe spunea...

Cella
E palpabil dar nu e divin. Si pe deasupra este si nociv.
Il iubesc prea mult pe Domnul ca sa nu spun lucrurilor pe nume, desi nu vreau sa supar pe nimeni.Stiu doar atat ca:
Dumnezeu este singurul in fata caruia trebuie sa ne inchinam.

Alice Georgiana spunea...

Daca vrei sa faci bani din ceea ce scrii, incearca Blogmoney si inscrie-te!
http://aff.blogmoney.com?aid=2647&acid=223

elena marin-alexe spunea...

Alice Georgiana
NU MA INTERESEAZA BANII!

nakudo spunea...

NU ne intoarcem draga prietena,cred ca asa am fost mereu...nu am cercetat,nu am vrut sa stim si am ascultat orbeste de niste oameni decat sa simtim,sa gandim si sa experimentam singuri,uneori dogmele sant o modalitate de dominare a maselor..si stiti asta si cultivarea fricii...da-i unui om slab frica de popa de etc...si nu adevarata frica si il controlezi...asa faci bani-apropos ma bucur ca ati confirmat ca nu va intereseaza,asa nu o sa fiu singura,,,nebuna"hi-hi,obtii putere ...este?
va iunesc si imbratisez pe toti,santeti niste oameni speciali pt mine

Aris spunea...

Nu inteleg ce asteapta oamenii de la moaste...
Foarte multi iau manastirile si bisericile la rand sperand cu disperare in minuni...
Se pot intampla minuni, daca credinta e puternica, dar nu cred ca sarutand moaste gasesti rezolvari...
Tristi oamenii acestei tari minunate!

elena marin-alexe spunea...

nakudo
Chiar nu se vede ca nu am reclame pe blog si nu ma intereseaza banii?
Am observat ca atunci cand postez ceva mai serios care atinge religia,sau ceva social, nu se prea grabeste nimeni sa -si spuna parerea, desi multi au aceiasi parere ca si mine in unele privinte...
Sa fie oare frica, asa cum spui tu Stefy draga?

elena marin-alexe spunea...

Aris
Da, trista atitudine! Cand ii vad la tv. imi vine sa plang de mila lor, de ignoranta lor..
Mare pacat ca il supara pe Dumnezeu.

nakudo spunea...

clar da...draga mama..frica ce-i face pitici interior...doar ca nu recunosc...hi-hi...va iubesc enorm si cozonac din suflet pleaca din suflet.

tu26dor spunea...

lumea e disperata, Doaman Elena. atat de disperata incat isi cauta alinarea in moastele sfintrilor. minunile sunt razlete si vor inceta sa mai apara curand. ne pedepsim singuri.

dincolo de toate astea, ganduri bune sa va impresoare.

Danube Daughter spunea...

tare va dau dreptate doamna draga. si eu ma crucesc cand vad ce se intampla. si macar daca ar avea bun simt si rabdare si spiritul acela...pios. si bland si bun si cu dragoste de Dumnezeu...insa nu,ei se imping, ca niste masini in cel mai crunt trafic, incercand sa ajunga sa atinga minunea, de parca ea s-ar stinge vreodata. si ziceti bine...ca mai bine s-ar ruga acasa in tihna la Dumnezeu. eu uneori fac rugaciuni si ingerilor si arhanghelilor... insa sa te rogi la un osisor mi se pare de-a dreptul depasit. pseudocredinta! bine ati zis!!!!!

elena marin-alexe spunea...

nakudo
Intr-o zi fricosii vor fi si ei pedepsiti. Multumesc pentru feliile de sozonac-suflet! Le-am stropit cu bucuria inimii..

elena marin-alexe spunea...

tu26dor
Da, ai dreptate Tudore! O zi buna iti doresc!

elena marin-alexe spunea...

Danube Daughter
Oare disperarea sa-i impinga la asa ceva?Sau ignoranta? Mare pacat au cei ce profita de pe urma lor.
Eu nu pot crede ca un os, fie el si de sfant, are mai multa putere decat Dumnezeu cel nevazut.
Imbratisari Soprano.Fii binecuvantata!

Danube Daughter spunea...

nu stiu daca e disperare sau ignoranta, sau amandoua. dar din pacate sunt mult prea multi oameni care zic sau au impresia ca "Cred in Dumnezeu" si in lucrurile sfinte, insa nu inteleg(si nu vor sa inteleaga)mai mult decat "eu ma duc la Biserica" si "primesc sangele sfant si trupul sfant si pt asta nu am voie sa mananc inainte", ori "tin post pentru ca e post si nu mananc carne si lactate"(dar vorbesc urat, ma port necuviincios, nu meditez,nu ma rog,etc). foarte multi oameni au luat doar..suprafata, ceea ce cred ei ca PARE credinta, insa nu au inteles adevaratele taine ale ei, adevarata insemnatate, care se va revarsa de altfel in toate culturile, si daca imi permiteti sa spun, in toate religiile. Dumnezeu ESTE numai unul, insa darurile pe care noi le-am primit de la El sunt cu mult mai pretioase si mai minunate decat intelege lumea. Eu nu ma duc la biserica, nu ma duc la moaste, nu fac cruce in troleu cand trec pe langa biserici. insa ma duc de craciun sa cant un colind la azilul de batrani, incerc sa impart din lumina si iubirea din mine si altora intotdeauna, caut mereu ce e mai bun din om ca sa il ajut sa vada si el, si tind sa cred ca per ansamblu, sunt un om bun cu inima curata. Asta si multe altele, cred ca conteaza mai mult decat sa mergi la biserica si sa pupi icoanele. fara suparare pentru cei care fac asta atat de temeinic...si merg acasa si isi bat nevasta sau isi bruscheaza copiii ca nu au timp si chef de ei.

Gabriela Elena spunea...

Cel rau complica lucrurile, incurca drumurile, face totul sa para nespus de greu, pentru ca omul sa nu ajunga la Dumnezeu, sa nu-L gaseasca, sa nu se bucure cu adevarat in El.

disa spunea...

Ma bucur c-ai avut curajul sa atingi aceasta problema, Elena...
Sarmanii oameni alearga dupa-o iluzie, cand Dumnezeu e atat de aproape de usa casei lor. Doar sa-L cheme si sa-si deschida usa inimii.

disa spunea...

@Danube Daughter, cata dreptate ai! Din pacate, pentru sarmanii nostri concetateni...

elena marin-alexe spunea...

Danube Daughter
Ai punctat foarte bine parerea ta si ma bucur sa vad ca prietenii mei, au curajul sa-si declare sentimentele si crezul.
De fapt ce cauta oamenii pe la moaste , pot gasi in inima lor, daca au o relatie personala cu Isus Cristos prin credinta.

elena marin-alexe spunea...

Gabriela Elena
Da , este o lupta nevazuta intre bine si rau, dar simtita de noi toti..

elena marin-alexe spunea...

disa
Cred ca a spune lucrurilor pe nume este o datorie morala a fiecarui om. Curajul...de-ai sti cat mi-a trebuit, cat m-am perpelit si m-am rugat.

cristiandima spunea...

Cred că am mai scris pe undeva pe marginea unui subiect asemănător legat de Sfânta Parascheiva. Habotncismul rezultat dintr-o naivitate fără seamă a românului, ca să nu îi spun altcumva, este din păcate încurajată de înalţii prelaţi ai Bisericii Ortodoxe. Aceşti farisei care au uitat de Dumnezeu şi pentru care "Dumnezeul lor e banul" cum bine zice Chilian, încurajează stfel de manifestări, inventând moaşte, inventând sfinţi şi profitând de "naivitatea" românului. Nu ştiu dacă ai intrat într-o biserica Greco-Catolica sau Romano-Catolică să vezi dacă oameni se îmbulzesc să ieie lumină sfântă sau să îşi dea foc unul altuia. Poate în rândurile acestora este o altă mentalitate sua... nu ştiu... Oricum, prefer să calc într-o biserică ortodoxă doar atunci când nu este prea multă lume sau mia degrabă într-una mică de cartier..

kis spunea...

Pe fondul saraciei, superficialitatii si manelizarii societatii, acest crestinism mistico-balcanic face mult rau acestui popor.
Pe zi ce trece tot mai multe oseminte se scot de la naftalina devenind obiectul pelerinajului naivilor, o afacere de milioane de euro scapata de sub controlul statului.

elena marin-alexe spunea...

cristiandima
Da , am fost de cateva ori in biserici catolice din diverse orase.Nici nu se compara.Cred ca este vorba si de o alta mentalitate.Sincer cand ii vad cu farfuria de unica folosinta in maini tremurande de frig si spunand ca vezi Doamne , au venit sa se inchine la oasele...deja ma cuprinde jalea dar si sila.Dumnezeu sa aiba mila de poporul nostru!

elena marin-alexe spunea...

kis
Cred ca este si un castig ilicit, caci altfel nu-mi pot explica fenomenul atat de apropiat de paganism, mai mult decat de crestinismul autentic, spiritual.:-t

iri spunea...

Draga Elena, te felicit pentru curajul de a exprima convingerea ce ne da Cuvantul Domnului vizavi de obiceiuri pagane ce nu au nimic comun cu credinta noastra crestina, care este o relatie personala cu Domnul si Mantuitorul nostru Isus Cristos!
Dumnezeu sa aiba mila de toti cei care traiesc in intuneric si sa le deschida mintea sa priceapa Scripturile!

elena marin-alexe spunea...

iri
Daca suntem crestini cu adevarat trebuie sa si reflectam Adevarul! Multumesc Iri!

compadvice spunea...

Amin!Vin si eu sa intaresc cele spuse de dvs. doamna draga:)Domnul caruia ai slujiti sa va rasplateasca!

elena marin-alexe spunea...

compadvice
Ma bucur de vizita Florine.Pace si bucurie sa ai!

abbu viorica spunea...

de mult spun ca -crestinismsusl a incetat a fi o religie monoteista...
singura religie monoteista a ramas de 4000 de ani, religia ebraica.
ei sunt singurii care se inchina lui Dumnezeu si numai lui Dumnezeu

abbu viorica spunea...

de altfel am si scris despre "festivalul oaselor"

http://islamul-azi-abbu.blogspot.com/2010/10/ce-se-da-maica-aici-oase-maicutaoaseale.html

elena marin-alexe spunea...

abbu viorica
DRAGA MEA, CRED CA AI DREPTATE PE UNDEVA.Adevarata religie crestina, cea lasata de Domnul Cristos, s-a deteriorat de-a lungul timpului si a devenit ceea ce este azi" o facatura"
Mai sunt insa o mica parte de slujitori sinceri ai lui Cristos, care chiar se pot numi crestini si care se straduiesc sa nu mai adauge nimic la jertfa Mantuitorului Isus.
Ma bucur ca ai revenit aici.Asta inseamna mult pentru mine...Iarta-ma te rog, uneori devin apriga sa-mi apar IUBIREA.
Fii binecuvantata draga mea!

elena marin-alexe spunea...

abbu viorica
Voi merge sa citesc. O zi cu senin in inima iti doresc!

abbu viorica spunea...

multumesc pentru urari,multumesc pentru comentariu.
avem pareri si abordari ale vietii total diferite,te asigur insa ca respectul si intelegerea celui diferit mie ma stapaneste.