marți, 21 decembrie 2010

Povestea mea

 Intr-un oraş la poalele unui deal, trăia o familie bogată, dar tare nefericită. De mulţi ani îşi doreau un copil, dar visul lor întârzia să devină realitate. Ei însă nu îşi pierduseră nadejdea şi aşteptau. 
Într-o zi dorinţa le fu împlinită si avură un copilaş tare frumos, care le împlini viaţa în sfârşit.
Plini de bucurie, hotărâră să dea o petrecere la care să invite pe toţi prietenii şi cunoştinţele lor. Zis şi făcut.
Urmară zile obositoare de alergare şi muncă, deoarece totul trebuia să arate perfect, după rangul copilului. Când totul fu gata îşi anunţară prietenii, sa vină şi să petreacă împreună bucuria naşterii fiului lor.

Casa arăta ca un palat plin de lumini şi miresmele bucatelor te dădeau gata..
Invitaţii începură să sosească pe rând şi în curînd nici cuierul nu mai putea fi folosit de mulţimea hainelor aşa ca, musafirii işi puseră hainele pe unde se nimerea sa fie loc.
Petrecerea începu in aplauzele musafirilor exuberanţi şi ţinu până după miezul nopţii.Dansul şi muzica, totul le era pe plac. Platourile cu fripturi, sărmăluţele aburinde, răciturile si cozonacii, dispărură de pe mese lăsând loc tortului uriaş, care era făcut în cinstea noului născut. După ce lumânărelele fură aşezate şi aprinse şi-au adus aminte că trebuie să aducă şi copilul să fie admirat de musafiri şi să i se cânte - Mulţi ani trăiască.

Mama plecă să aducă copilul dar se întoarse repede înfricoşată că nu-l găsea pe nicăieri.Atunci speriat plecă şi soţul s-o ajute.Totul fu zadarnic.Copilul era de negăsit spre disperarea parinţilor care se învinuiau reciproc, pentru lipsa de interes arătată fiului lor. Începură si musafirii să caute prin casă si într-un târziu, copilaşul fu găsit mort, sufocat de maldarul de haine al invitaţilorcare acum se scuzau şi părăseau casa pe rând..

Au înţeles prea târziu că au dat mai multă cinste musafirilor, decât celui sarbatorit şi în loc de bucurie, au cules lacrimi şi regrete.
Asta a fost povestea mea şi vă las să meditaţi la ea. Eu mă grăbesc , deoarece stând aici cu voi la povesti, am rămas în urmă cu pregătirile pentru sărbătoarea de Crăciun, sau mai bine zis "Naşterea Domnului", aşa cum ţin minte că ziceau părinţii mei....
Vă invit să nu uitaţi de Cel sărbătorit!
elena marin alexe

30 de comentarii:

... spunea...

O poveste cu talc din care avem ce invata!
Va multumesc !
Va doresc o zi frumoasa!

Danube Daughter spunea...

Asa e!!!!! asa facem, in fiecare an, de mult prea multe zeci incoace. Sper ca macar anul asta sau macar cei care am citit aici povestea dvs, sa uitam de ceea ce a ajuns craciunul si sa ne amintim de ce a fost sarbatorit inca de la inceputuri. o zi minunata doamna draga!!

disa spunea...

"Se naste iar Isus,
De-atatia ani, intruna.
Doar la Craciun iti amintesti,
Serbezi pasiv si acelasi esti,
Si-n obiceiuri stramosesti,
Te scalzi intotdeauna".
Versurile unei cantari, care spun tot...

Rodica Botan spunea...

Din nefericire...noi sintem musafirii...

corina spunea...

Draga Elena tare faina invatatura.Numai sa bagam la cap. Spor la bucatarie!

Zenna spunea...

Aşa este, să nu uităm ce înseamnă cu adevărat Crăciunul...

Vă pup şi vă îmbrăţişez!!

nakudo spunea...

invatatura dumneavoastra imi aduce aminte de
Citadela Saint Exupery,in care autorul compara viata terestra cu o lunga nunta plina de veselie,imbuibare,betie si ras prostesc.Tot autorul pune problema celui ce are nefercirea de a curata masa dupa nunta si a intelege esenta.esenta este ca orice masa de nunta inconsienta arata decadenta,resturi menajere,prioritati fals intelese...minunata invatatura...va pup si spor la cozonaci cum numai dumneavoastra stiti face in cuptor de tara

elena marin-alexe spunea...

...
Cu talc dar extrem de actuala, din nefericire pentru multi.
Gand bun trimit spre nord!

elena marin-alexe spunea...

Danube Daughter
Sa nu uitam rostul acestei marete sarbatori, draga mea Soprana!

elena marin-alexe spunea...

disa
Trista cantarea.Sper ca noi sa facem diferenta acestei mari sarbatori draga Disa.

elena marin-alexe spunea...

Rodica Botan
Sa ne fereasca Domnul...sa fim acei musafiri.

elena marin-alexe spunea...

corina
Daca il iubim pe Dumnezeu nu o sa uitam ce a facut pentru noi.O zi buna Cori!

elena marin-alexe spunea...

Zenna
Sa nu uitam draga mea !

elena marin-alexe spunea...

nakudo
Te pup si eu draga mea, cu mare drag!

Cristian Lisandru spunea...

E bine ca astfel de poveşti cu tâlc să fie citite cu toată atenţia, fiindcă de fiecare dată se pot trage (dacă se doreşte) concluzii deosebite. Tot timpul avem câte ceva de învăţat, în acest permnanent slalom prin viaţă...

Gânduri bune din Bucureşti!

B.D. spunea...

aceste randuri mi-au reamintit ceea ce este cel mai important: nu sarbatoare ci Cel sarbatorit , pe care nu trebuie sa pus intr+un colt ,precum hangiul,ci El trebuie sa fie Domn in viata mea.
mult har si binecuvantare :)

Anonim spunea...

Am citit cu drag, frumos mi-a plăcut. Nădăjduiesc că ai citit ieri mesajul meu.
Te îmbrăţişez cu drag şi spor la treabă :) Lusiana!

elena marin-alexe spunea...

Cristian Lisandru
Asa este cred ca din toate lucrurile avem cate ceva de invatat.O seara buna Cristian!

elena marin-alexe spunea...

B.D.
Multumesc pentru lecturare.Binecuvantare multa de la Vrancea!

Anonim spunea...

Nimic în acel sens, am simţit nevoia să vă spun câte ceva doar, în rest mă mulţumesc să vă citesc aici.
Seară bună şi gânduri bune draga mea Elena!
Cu tot dragul, Lusiana!

elena marin-alexe spunea...

Lusiana
Sincera sa fiu eu nu prea inteleg de ce nu te adresezi Geaninei.Eu sunt doar membru pe Amprente si nici nu stiu exact problemele tale.Imi pare rau dar ce as putea sa fac eu? Tu ai gresit [ parerea mea] cand ai facut acea postare cu scrisoarea deschisa adresata lui Cristian. Nu a fost un gest fair play.Trebuia sa discuti cu Geanina, caci ea este administrator. Imi pare rau dar eu nu pot sa afisez comentariul tau pe Amprente.Ar fi circ si eu nu pot sa fac asa ceva.
Iti doresc o seara linistita si pace!

teonegura spunea...

Frumoasa povestea, ca o parabola, sau poate asta si e... Sarbatori fericite, Elena, un Craciun cu liniste!

José Ramón spunea...

Prieten vă mulţumesc pentru cuvintele dumneavoastră stimat.
Vă doresc un Crăciun fericit plin de dragoste şi fericire

Un mesaj de José Ramón

elena marin-alexe spunea...

teonegura
Ma bucur tare ca ti-a placut. Liniste si pace de sarbatori iti doresc si nu uita de Sarbatorit!

elena marin-alexe spunea...

José Ramón
OBRIGADA AMIGOS! Multumesc pentru cuvintele frumoase de fiecare data cand treci pe aici.
Sargatori fericite!

elena marin-alexe spunea...

Anonim
Nu inteleg de ce anonim.Imi place sa pot interactiona cu cei ce ma citesc aici. Nu-i ok. ca tu sa ma vizitezi, iar eu sa nu am posibilitatea asta. Ai ceva de ascuns?
O zi buna iti doresc!

Octavia spunea...

E important sa stim pe cine sarbatorim... si sa-L punem pe primul loc... deobicei de sarbatori lumea e foarte obosita dupa atatea drumuri si pregatiri si tot ce isi doresc este doar sa se odihneasca si uita sa-I dea slava Sarbatoritului... deja totul e o traditie si o formalitate.

geaninalisandru spunea...

O poveste des întâlnită cu precădere în rândul celor cu o situaţie materială foarte bună. De cele mai multe ori intervine uitarea, oamenii uită să îşi trăiască decent viaţa, dcele mai multe ori sunt atinşi de o boală incurabilă, snobismul.

Aşa cred ei că având bani, ai totul. Greşit, total greşit...

Mulţumesc pentru tot, draga mea dragă.

Oamenii nu sunt întotdeauna ceea ce par, ceea ce vor să pară.

Te îmbrăţişez cu toată dragostea!

elena marin-alexe spunea...

Octavia
E important sa spunem lumii din jur ca, nu exista sarbatoare fara Sarbatorit.O seara senina iti trimit de la Vrancea!

elena marin-alexe spunea...

geaninalisandru
Multumesc Geanina ca ai pasit aici printre itele povestirii mele.Fii binecuvantata draga mea draga!