vineri, 17 decembrie 2010

Presimţământul

 Dacă e vineri "Hai la plimbare" la braţ cu poezia!
 A. PĂUNESCU

Va veni iarna, miroase a fulg, -
Ţăranii pun lemne-n şoproane,
Şi sfinţii din mistice taine se smulg
Şi încarunţesc în icoane.

Va veni iarna, la munte fac foc
Muntenii uitaţi de guverne,
Ei care nu au nici salarii, nici loc,
Ci doar existenţe eterne.

Va veni iarna şi apele curg
Tragând dupa sine obârşii
Şi-n scurtele zile cu vânăt amurg
La geamuri de case bat urşii.

Va veni iarna curat şi rapid,
Un rug pe sub brume se stinge
Şi gura spre cer daca vreau s-o deschid
Aş spune, dar gura mea ninge.

Va veni iarna, iubito, e frig,
Un frig ce spre cergă nu mană,
Atâta mai pot să te rog şi să strig,
Dă-mi aspra mănuşă de lână.

Va veni iarna, ba nu, a venit,
Căldura eu n-o voi găsi-o,
Ci trist am să plec, gârbovit, ostenit,
Prin munţii ce cantă : Adio !

20 de comentarii:

smalldot spunea...

frumos

Liliana spunea...

Minunata poezie!

Cristian Lisandru spunea...

Frumoasă alegere... Păunescu va rămâne actual, indiferent de ce spun unii sau alţii... Vă doresc un final de săptămână cât mai bun, alături de cei dragi! Gânduri bune...

elena marin-alexe spunea...

smalldot
Multumesc pentru lectura.

elena marin-alexe spunea...

Liliana
Multumesc.Chiar nu exista alte cuvinte pentru aprecierea poeziei Poetului, decât Minunat.

elena marin-alexe spunea...

Cristian Lisandru
Pentru adevaratii iubitori de poezie felicitari!

... spunea...

O poezie superba!
Ca de obicei,ati facut o alegere in conformitate si cu "gustul"eu.Am "presimtamantul "ca oamenii care se aseamana se aduna;In urma cu 5 saptamani,oameni care nu ne-am intalnit niciodata ne exprimam regretul vis-a vis de plecarea la ceruri a poetului Adrian Paunescu.Azi,ne adunam in jurul poeziei sale,ca langa un altar,imbogatindu-ne cu presimtamantul iernii.
Va doresc o seara placuta!

raza de soare spunea...

Sfintii incaruntesc in icoane...

o imagine de nota 10...

Dumnezeu sa-l odihneasca in pace pe poet...

O iarna cat mai frumoasa si plina de realizari draga mea doamna...

elena marin-alexe spunea...

...
Frumos ai zis" ca langa un altar"..O seara frumoasa iti doresc si sanatate!

elena marin-alexe spunea...

raza de soare
Si tie draga mea raza, toate gandurile bune de la Vrancea!Cu iubire din IUBIREA LUI ISUS!

tu26dor spunea...

"miroase a fulg"
De sub nameti va salut cu drag si voie buna Doamna Elena. Va multumesc pentru versuri.

José Ramón spunea...

Bonita estampa navideña con una maravillosa reflexión
Felices fiestas.
Gracias por sus visitas y comentarios buen fin semana Saludos

Rappa_ru' spunea...

Frumos :)

elena marin-alexe spunea...

tu26dor
Frumoasa expresia prinsa de tine, frumos aufletul Poetului! Multumesc Tudore!

elena marin-alexe spunea...

José Ramón
Gracias amigos Ramon!

elena marin-alexe spunea...

Rappa_ru'
Multumesc!

ARIPI DE FLUTURE spunea...

superbe versuri si superba imagine, va imbratisez

elena marin-alexe spunea...

ARIPI DE FLUTURE
Poezie adevarata creata de Poet! Te pup fluturas!

geaninalisandru spunea...

Citesc şi recitesc de fiecare dată cu sufletul dornic de poezia de excepţie a acestui Maestru.

Mulţumiri pentru acest dar de vine pe care l-am primit cu braţele deschise într-o zi de mirecuri.

Zile pline de frumos alături de cei dragi!

elena marin-alexe spunea...

geaninalisandru
Avem multe in comun..asa ca spune si tu cum sa nu te iubesc draga mea draga?