vineri, 25 septembrie 2009

Daca e vineri....e poezie pe paine !

Asteptare


Trei trandafiri într-un pahar,
Trei trandafiri în floare,
Curaţi ca de mărgăritar,
Te-au aşteptat ieri în zadar
Să-i prinzi în cingătoare...
Te-au aşteptat, sărmane flori,
În liniştea mea moartă,
Şi,-ngălbenite de fiori,
S-au scuturat de câte ori
Foşnea un pas la poartă.
Amurgul vineţiu de-april
Îmi rătăcea prin casă,
Când frunzele tiptil-tiptil,
Ca nişte lacrimi de copil,
Cădeau încet pe masă.

Octavian Goga

32 de comentarii:

Lisandru Cristian spunea...

Nu mai citisem de mult o poezie a lui Goga... O surpriză extrem de plăcută, stimată doamnă! Vă mulţumesc şi vă doresc un sfârşit de săptămână excelent...

orianda spunea...

iata versuri ce ne vorbeste de dor! Hmmm .... dor de multe chestii la ora asta ...
" mi-eeeeee dooooor si doare!"

Weekend placut!

elena marin-alexe spunea...

Lisandru Cristian-
Sa stii ca mie personal imi place cum scrie Goga, cudragostea lui fata de tot ce este pur si firesc...
Noapte buna si placuta sa ai!

elena marin-alexe spunea...

orianda -
Scumpa mea cred ca tuturor ne este dor de ceva...de cineva...deh..asta e viata plina mai mult de dorinte decat de multumire.
Somnic usor si placute vise, iti doresc!

mmary spunea...

O poezie foarte frumoasa pe care trebuie sa marturisesc ca nu o stiam...

"Amurgul vineţiu de-april
Îmi rătăcea prin casă,
Când frunzele tiptil-tiptil,
Ca nişte lacrimi de copil,
Cădeau încet pe masă."

M-au emotionat lacrimile de copil...puritatea lor...

O zi cu bucurii cristaline va doresc draga mea doamna...

nakudo spunea...

goga e dintre preferatii mei...iar poezia e de suflet..va imbratisez cu mult drag..foarte interesanta alegere..v-am spus ca santeti plina de surprize

Dumitru Negoita spunea...

De la Milcov pan'la Olt
cu dor de Goga
in petale de copil
lacrimile s-au scurs pe masa.

...si bucurii pentru dv.d.Elena.

compadvice spunea...

O doza de sentiment dis de dimineata:)Foarte frumos doamna Elena!O zi plina de har!

ARIPI DE FLUTURE spunea...

superba poezie,ma bucur ca ati postat-o,deoarece nu o stiam:)va doresc un week-end cat ma placut:)

kis spunea...

D-na Elena, nu stiu daca faceti aluzie la cineva cu cei trei trandafiri ,acum in debut de campanie electorala dar este bine ca in final s-au ,,scuturat,,
Scuze pentru gluma.
Aceste versuri vreau sa spun ca e prima data cand le citesc si sant minunate!
O seara minunata!

nakudo spunea...

simbolul cifrei trei?trinitate...e adevarat ca pe unii nu ne atinge nimic si petalele se scutura in zadar..asteptand...stiti ca ma ascund iar sub perna..verde..un sfarsit de saptamana verde si galben sa aveti...va sun si mi-e dor de dumneavoastra ...omul cu care pot fi sincera oricand

miki spunea...

poetul care spune ca s-a nascut "cu pumnii stransi", ma incanta cu atat de mult romantism...Chiar nu stiam aceasta poezie, dar mi-a placut foarte mult.Va multumesc d-na Elena si va doresc o seara calda de toamna!

criss spunea...

Elenaaaa...te pup tare de tot. Si mie mi-a fost dor de tine :)
Iti doresc un sfarsit de saptamana superb.
Mii de sarutari :)

Cristake spunea...

Frumoasa poezia. Nu o sa mai pomenesc de ce au facut unii cu trei trandafiri in politica, ca nu are rost sa stric momentul. Saru'mana pentru poezie.

elena marin-alexe spunea...

mmary -
Aceleasi tainice bucurii iti doresc si tie draga mea, impreuna cu multe imbratisari!

elena marin-alexe spunea...

nakudo -
Iubesc poezia buna si o caut peste tot...
Te pup draga mea!

elena marin-alexe spunea...

Dumitru Negoita -
Vizita dv. ma bucura tare mult si ma onoreaza d-le. O zi cu prezenta muzelor, va yrez si va mai astept.

elena marin-alexe spunea...

compadvice -
Prieteni dragi va doresc o Duminica plina de zori de har din IUBIRE!

elena marin-alexe spunea...

ARIPI DE FLUTURE -
O picatura de vers este un deliciu in orice vreme, pentru o inima sensibila .Te imbratisez cu drag!

elena marin-alexe spunea...

kis -
Sincer nu m-am gandit la vreo interpretare, ci pur si simplu mi-a placut mult si m-am gandit sa o savuram impreuna.
Ei, asta-i buna, ce daca i-a ales Iliescu drept simbol eu nu imi mai pun in vaza trei trandafiri?
Ha ..ha...ha..!
O duminica petrecuta in bratele Domnului sa ai!

elena marin-alexe spunea...

nakudo -
Draga mea nu mai poate omul sa scrie nimic...caci esti atenta la toate, se vede ca simbolistica nu ti-e straina...
Astept sa ma suni.Acum cateva minuta a plecat fratele meu cu cumnata-mea.Poti sa ma suni cand vrei.Te imbratisez cu drag si dor!

elena marin-alexe spunea...

miki -
Ador poezia buna si cred ca versurile lui Goga se pot inscrie cu succes in aceasta categorie.
Ma bucur ca ti-a placut si iti doresc sa ai o Duminica senina cu multa binecuvantare!

elena marin-alexe spunea...

Criss -
Unde ta mai ascunzi fata mea draga? Rar te mai "vede" omul...
Da-mi voie sa te inconjor cu picaturi de aroma si culoare, desprinse din bogatia toamnei de Vrancea si sa-ti doresc o Duminica de senin si binecuvantare!

elena marin-alexe spunea...

Cristake -
Dragul meu , doar nu o sa dispretuim noi superbele flori, din cauza unora, care stigmatizeaza orice lucru pe care pun mana...sau ochii....
Chiar nu m-am gandit la simbol, ci pur si simplu mi-a placut tare poezia.
Trimit spre tine aroma de trandafiri rosii, ca sa ai un sfarsit de saptamana inmiresmat.....

disa spunea...

Trandafirii-florile mele preferate!

T R A N D A F I R

Floare rotată,
Din spin creată.
Corole albe, roşcate,
Cu lacrimi brodate.

Din spin ai purces
Şi din Univers,
Pe om a-ncânta
Cu candoarea ta.

elena marin-alexe spunea...

disa -
FRUMOASE SI GINGASE VERSURI si iti multumesc pentru ele scumpa mea prietena.o zi superba in Pace sa ai!

Adrian spunea...

ador trandafirii

elena marin-alexe spunea...

Adrian -
Si eu. Seara buna cu arome de trandafiri iti doresc!

Loredana spunea...

Imaginea pe care ai creat-o e una si de tablou, dar si de poezie. Instrumentul cu care ai modelat cuvintele e sufletul, diafan si perceptibil in tot ceea ce se aduna aici, pe blogul tau. Felicitari, e foarte sensibila poezia - total in concordanta cu nostalgia toamnei si cu unele amintiri, poate, care ne alimenteaza valul de asteptari? De acord? :)

Loredana spunea...

Acum am vazut ca e poezia lui Goga, dar din moment ce ai redat-o e ca si cum ar fi a ta... de altfel, cred ca stii cum e sentimentul acela de a te inconjura de lucruri si de oameni care te reprezinta... Ia atribuirea asta ca pe un compliment! O saptamana magnifica!

elena marin-alexe spunea...

Loredana -
Am inteles si te imbratisez cu mare, mare drag, scumpa mea.

elena marin-alexe spunea...

Loredana -
Hai sa-ti spun ceva. Stiai ca un pictor cand lucreaza la portretul cuiva,fara voia sa pune printre trasaturile acelui model si ceva din fizionomia sau caracterul sau....
Asta se intampla si cu poezia, alegem ceva ce se potriveste sufletului nostru de parca am fi scris noi....
MULTUMESC PT. COMENTARII SI TE MAI ASTEPT INCA CU FLORI...dintr-o toamna frumoasa!