vineri, 16 septembrie 2011

Graba timpului

Dacă e vineri "Hai la plimbare" la braţ cu poezia! 
Astazi  Bogdan Onin.

ziduri de piatră, pustii și grele,
tălpi goale alunecă pe lespezi,
scrâșnet pe nisipul omniprezent.

o bătaie slabă în poartă
un geamăt de ajutor...

cetatea se deschide,
lumina și florile
joacă în umbre și culori.
fastul coboară peste străzi,
cântec și o fanfară mărșăluind,
ziduri colorate amețitor 
oameni aclamând până la epuizare.
în havuzuri, apa curge,
cântând bogăția.
fumul, pe străzile orașului,
împletindu-se într-un labirint
pentru simțuri,
arome de mirodenii.
oamenii și iubirea lor se cântă,
copiii ascunzându-se în rochii,
chicotind vesel.
parfumuri pierdute în culori și chiote.
drumețul reîntors forțează poarta,
orașul părăsit îl primește cu fior și tăcere.

acum e întuneric unde era lumină,

cresc buruieni în locul copiilor,
pe străzile oamenilor, se aud hienele.
doar culorile zidurilor sunt aceleași,
timpul există doar în mintea noastră,
bolnavă de înlănțuiri voite.

16 comentarii:

Ionel Mesaroş spunea...

Deşi este tristă,e o poezie superbă .
Felicitări pentru alegerea făcută!
Vă doresc o zi frumoasă!

Lisandru Cristian spunea...

Bună ziua, scumpă doamnnă. O alegere excelentă. Mă bucur să descopăr şi aici versurile prietenului Bogdan, colaborator de nădejde pe Amprente Literare. O "amprentă" puternică în toate textele sale...

Gândurile noastre bune şi un final de săptămână cât mai bun!

bogdan spunea...

hahaha, mi se părea mie cunoscut atât poemul, cât și autorul :)

MULȚUMESC FRUMOS, Elena. sunt onorat de alegere! făcând o plecăciune cavalerescă, cu mult drag îți urez - ție și familiei - un foarte frumos sfârșit de săptămână!

Aris spunea...

Stii cum îl văd eu pe Bogdan, Elena?
Ca pe un ganditor tacut, care studiaza fiecare calitate si fiecare defect, iar cand hotaraste sa vorbeasca, ramai fara replica. Bogdan este special! Are stilul lui, da cuvintelor o eleganta rafinata...

Sunt convinsa ca vom mai auzi de dansul si sper sa am dreptate pentru ca prea multa mediocritate este in tara asta!

*ELENA* spunea...

Foarte frumoasă!
Un weekend excelent vă doresc
scumpa mea Tiză!
Vă pup și îmbrățișez cu drag!

geaninalisandru spunea...

Finalul conturează mesajul întregului poem. Ca de fiecare dată, Bogdan a reuşit să transmită, cu forţa-i caracteristică, semnale pline de substanţă,prin fiecare vers. Aşa cum am scris, finalul ne asediază gândurile. Îl felicit pentru respectul pe care-l are pentru cuvânt.

Te îmbrăţişăm cu mare, mare drag!

elena marin-alexe spunea...

Ionel Mesaroş
Trista, dar atinge latura sufletului, asa mai in adanc.Multumesc de lecturare Ionel Mesaros!
O seara binecuvantata sa ai!

elena marin-alexe spunea...

Lisandru Cristian
Intr-adevar Cristian.L-ai descris scurt si precis pe colegul Bogdan.
Numai bine!

elena marin-alexe spunea...

bogdan
Merita respect atat poemul cat si autorul lui.
O seara binecuvantata sa ai, cu intreaga familie Bogdane!

elena marin-alexe spunea...

Aris
Eu personal ma alatur gandurilor tale Aris.
Sa aiba loc pe scena vietii acolo unde merita.
Ganduri bune draga mea!

elena marin-alexe spunea...

*ELENA
Ma bucura trecerea ta "La plimbare" draga Tizo!
Imbratisari de suflet!

elena marin-alexe spunea...

geaninalisandru
Si eu il felicit pentru cuvantul scris.Merita!
Pe tine te imbratisez cu delicatele arome de toamna si iti spun - noapte buna draga mea draga!

Anikó spunea...

E minunat sa ma plimb pe la blogul tau draga Elena.Te felicit si iti doresc un weekend plin cu bucurie si fericire!

Suflet de curva spunea...

*acum e intuneric unde era lumina...
Cam asa ceva

elena marin-alexe spunea...

Anikó
Ma bucur de trecerea ta pe aici draga mea!
O duminica plina de Lumina sa ai!

elena marin-alexe spunea...

Suflet de curva
E atat de deprimant numele blogului tau, ca nu am cuvinte....Imi pare rau.