miercuri, 25 mai 2011

Marilena Murariu şi Elenele


Până în această seară, nu am auzit despre reuşitele pictoriţei Marilena Murariu, în vârstă de 57 de ani.
De o vreme mă ocup cu gradina mea şi nu mai am aşa timp mult la dispoziţie, nici să urmăresc ştirile măcar. Dar în seara asta am urmărit la Realitatea tv. o emisiune, în care se diseca o pictură ce reprezenta în prim plan pe Elena Ceauşescu şi pe Elena Udrea, dansând can-can...cu sexul la vedere. Grotesc.
Place în schimb politicienilor!
Am aceiaşi părere cu a doamnei Drăgotescu şi nu consider ca dacă nu pot să admir asemenea lucrare, de o vulgaritate bolnavă, sunt cu un secol în urmă. Cred doar că am un simţ artistic al bunului gust şi sensibilitatea care nu trebuie sa-i lipsească nici unei femei, indiferent de meseria pe care o are. Dacă pictura respectivă, ar fi aparţinut penelului unui barbat, aş fi înţeles unele nuanţe, dar aşa?
Poate este adevărat că la unele femei, o dată cu înaintarea în vârstă dispare simţul sensibil al feminităţii...sau poate că această pictură de o vulgaritate excesivă, face pe român să mai uite de foame, că deh... circ este, cu pâinea e mai greu!
Nu o admir pe Udrea, nu am admirat-o nici pe Ceauşeasca, am citit multe despre Lupeasca. Nu pot însă să nu îmi spun parerea în legatură cu aceste lucrări, despre care nu cred că-i vor aduce laurii mult doriţi acestei distinse pictoriţe, care mai are şi o vârstă la care maturitatea îşi spune cuvântul de obicei. Sau mai ştii?
Cred însă că va rămâne în istorie drept- cea care a pictat sexul celor trei Elene, oarecum reprezentative pentru România.

8 comentarii:

Lisandru Cristian spunea...

Am fost de câteva ori tentat să îmi spun punctul de vedere, printr-o pilulă acidă. De fiecare m-am oprit, pentru că am considerat că fiecare vede aşa cum crede de cuviinţă ceea ce se întâmplă în jurul său, în lumea de azi
Totuşi, am asistat la promovarea unor chiciuri, atât şi nimic mai mult. Faptul că reporterii erau extaziaţi sau că moderatorii zâmbeau complice, nu mă interesează. Probabil că dacă nu era vorba despre Elene nu se uita nimeni la tablourile alea. Am mai spus-o - faptul că nu simpatizăm cu regimul portocaliu nu înseamnă că trebuie să promovăm orice aberaţie care loveşte în el. Cu atât mai mult una încărcată de vulgaritate.
Tot respectul pentru pentru artiştii lumii, dar de data aceasta nu. Unul mare. NU.

Gânduri bune, scumpă doamnă!

elena marin-alexe spunea...

Lisandru Cristian
Eu am fost putin socata de lipsa feminitatii acestei doamne.Cred ca a fost manipulare totusi...
Una e sa admir un nud in toata splendoarea lui, alta e sa-mi murdaresc privirile in vulgaritate absoluta.
Multumesc Cristian, pentru parerea sincera.
O zi implinita de inspiratie dragul meu! Imbratisari muzei tale!

corina spunea...

Ui, bine ca nu le-am vazut aceste picturi si nu ma intereseaza nici altele de acest gen!
Apoi...nu ne mai miram ca lumea merge tot mai rau, daca oamenii care vorba aceea au ajuns la varsta maturitatii si nu s-au maturizat, cum putem sa judecam tinerii?
O zi binecuvantata Elena!

marada spunea...

Probabil ca pictorita a vazut ca se vand bine obscenitatile si vrea sa mai castige si ea ceva. Pe criza asta... oamenii o iau razna!
Toate cele bune!

Delia spunea...

Aveţi dreptate doamnă Elena. Odată cu dispariţia tabuurilor unii au impresia că trebuie să facă paradă de lipsa de inhibiţii, atitudine (atât de la modă) care de multe ori degenerează în penibil şi grotesc...
Ca o schimbare de plan vă doresc o zi plină de frumuseţe! :)

elena marin-alexe spunea...

corina
Nu trebuie sa judecam pe nimeni, dar tragem un semnal de alarma.Incotro omenirea?

elena marin-alexe spunea...

marada
Eu cred ca traim intr-o vreme de mare decadenta morala.

elena marin-alexe spunea...

Delia
Da, si eu am senzatia ca doamna a cam dat-o in penibil cu aceste lucrari...de arta chicioasa.