vineri, 14 ianuarie 2011

Oda in metru antic

  Daca e vineri, "hai la plimbare" la brat cu poezia!

 

EMIL CIORAN

„Fără Eminescu, neamul nostru ar fi neînsemnat şi aproape de dispreţuit. Dacă n-am fi avut pe Eminescu, trebuia să ne dăm demisia. Eminescu este scuza României”.

Nu credeam sa-nvat a muri vrodata;
Pururi tânar, înfasurat în manta-mi,
Ochii mei naltam visatori la steaua
Singuratatii.

Când deodata tu rasarisi în cale-mi,
Suferinta tu, dureros de dulce...
Pân-în fund baui voluptatea mortii
Ne'nduratoare.

Jalnic ard de viu chinuit ca Nessus.
Ori ca Hercul înveninat de haina-i;
Focul meu a-l stinge nu pot cu toate
Apele marii.

De-al meu propriu vis, mistuit ma vaiet,
Pe-al meu propriu rug, ma topesc în flacari...
Pot sa mai re'nviu luminos din el ca
Pasarea Phoenix?

Piara-mi ochii turburatori din cale,
Vino iar în sân, nepasare trista;
Ca sa pot muri linistit, pe mine
Mie reda-ma!
 

28 de comentarii:

Cella spunea...

Chiar asa ... inveti sa mori si totusi o singura data mori cu adevarat fizic ;)

Cristian Lisandru spunea...

O alegere extraordinară, este una dintre poeziile marelui Eminescu aşezată la sufletul meu. Ţin minte, de pe vremuri, şi felul inconfundabil ăn care recita Adrian Păunescu această poezie, în Cenaclul Flacăra. Las în urma trecerii mele prin casa dumneavoastră literară câteva cuvinte ale lui Mihai Eminescu:
"Fără eu nu există Dumnezeu, fără ochi nu e lumină, fără auz nu e cântec. Ochiul e lumina, auzul e cântecul, eu e Dumnezeu. Naţiunea mea e lumea."

Un final de săptămână cât mai bun să aveţi, gândurile mele bune!

Simina spunea...

suntem pe aceeasi lungime de unda...eminesciana...
imbratisari cu parfum de tei...

nakudo spunea...

EU, RA ŞI SCORBURA

Destrămând un întuneric
pasul EI răstoarnă
Oda EMINESCIANĂ
în cald şi sferic
îmi ard
Dorinţa-
Seva de Înalt !-spune Neculai Grecu...eu ce as mai putea adauga?

Virtualkid spunea...

Este atat de placut sa gasesti oameni care ii mai pomenesc numele. La cat de posomorati sunt oamenii, a ajuns sa fie nefiresc sa isi mai faca cineva vreme sa-i redescopere cate o poezie.

Ganduri bune pentru consecventa cu care scrieti. Sa stiti ca nu este in zadar! Exista oameni care mai apreciaza astfel de valori. Ei nu trebuie decat sa se gaseasca, apoi, impreuna, sa se regaseasca!

elena marin-alexe spunea...

Cella
Eu cred ca de cand ne nastem, murim in fiecare zi, putin cate putin..

elena marin-alexe spunea...

Cristian Lisandru
Nu pot sa nu-mi aduc aminte de el, caci bate la usa 15 ianuarie, iar Luceafarul mi-a insorit tineretea.
Multumesc Cristian, multumesc!

elena marin-alexe spunea...

Simina
Suav parfumul teiului tranziteaza virtualul...Multumesc draga mea.

elena marin-alexe spunea...

nakudo
Foarte frumoase trairi a avut acest om deosebit. Multumesc Stefy draga mea!

elena marin-alexe spunea...

Virtualkid
Eu cred ca oamenii valorosi isi respecta valorile si regasirea in acele valori dau nuanta caracterului lor.
Multumesc Kid, multumesc!

Aris spunea...

Nu puteai sa-mi faci o bucurie mai mare draga Elena, decat sa-mi oferi ocazia sa ma inchin la semnatura marelui Eminescu si sa-i citesc cu sfintenie versurile.
Una din marile indatoriri ale poporului asta necajit este neuitarea lui Eminescu, singurul roman de neinlocuit in cultura universala.

... spunea...

Fara poezia lui Eminescu ,sufletul poporului nu ar fi intreg.Cu opera Lui, noi romanii am dobandit o avere incomensurabila !
Alegerea dumneavoastra este si pe placul meu.Primul vers al acestei poezii ,"Nu credeam sa-nvat a muri vrodata",m-a fascinat inca din copilarie si ,totdeauna,l-am asociat cu "Memento Mori",ca un indreptar al vietii!
Va doresc o seara placuta!

kis spunea...

este poezia in care eminescu reda cel mai clar suferinta,prin asa zisa sinestezie eminesciana (dureros de dulce)...
e o capodopera literara!

elena marin-alexe spunea...

Aris
Cred ca ar trebui sa militam mai mult pentru "neuitarea poetului"

elena marin-alexe spunea...

...
De ce este ocolit in scoli? Mi se pare nefiresc sa fii elev si sa nu stii un vers de Eminescu.

elena marin-alexe spunea...

kis
Da, el si-a trait durerea vietii in curgerea versurilor..

Lavi H. spunea...

sunt foarte frumoase poeziile lui Eminescu:)

multumesc pt urare, si pt vizita>:D<

geaninalisandru spunea...

Incredibil! Şi eu am astăzi un citat din Cioran.

Las câteva gânduri despre cel pe care-l sărbătorim astăzi şi un poem drag mie :

Eminescu a recunoscut de nenumărate ori în scrisorile şi poeziile sale influenţa deosebită pe care Veronica a avut-o asupra sa. De exemplu, în ciorna scrisorii de condoleanţe la moartea lui Ştefan Micle, el scrie: „viaţa mea, ciudată şi azi şi neexplicabilă pentru toţi cunoscuţii mei, nu are nici un înţeles fără tine”. Sau în poezia Lumea îmi părea o cifră mărturiseşte că până când a întâlnit-o „n-aveam scop în astă lume, nici aveam ce să trăiesc”, pentru ca după aceea „începusem s-am în lume ceva ce plătea mai mult decât lumea”.
A plâns scriind-o.

Departe sunt de tine şi singur lângă foc,
Petrec în minte viaţa-mi lipsită de noroc,
Optzeci de ani îmi pare în lume c-am trăit,
Că sunt bătrân ca iarna, că tu vei fi murit.
Aducerile-aminte pe suflet cad în picuri,
Redeşteptând în faţa-mi trecutele nimicuri;
Cu degetele-i vântul loveşte în fereşti,
Se toarce-n gându-mi firul duioaselor poveşti,
Ş-atuncea dinainte-mi prin ceaţş parcă treci,
Cu ochii mari în lacrimi, cu mâni subţiri şi reci;
Cu braţele-amândouă de gâtul meu te-anini
Şi parc-ai vrea a-mi spune ceva... apoi suspini...
Eu strâng la piept averea-mi de-amor şi frumuseţi,
În sărutări unim noi sărmanele vieţi...
O! glasul amintirii rămâie pururi mut,
Să uit pe veci norocul ce-o clipă l-am avut,
Să uit, cum dup-o clipă din braţele-mi te-ai smult...
Voi fi bătran şi singur, vei fi murit de mult!

Te îmbrăţişez cu mare drag!

elena marin-alexe spunea...

Lavi H
Placerea este de partea mea.Imi place consistenta blogului tau Lavi!

elena marin-alexe spunea...

geaninalisandru
Nu e o simpla coincidenta draga mea.Cred mai degraba ca e acelasi sentiment comun care ne anima.
Am citit poezia propusa de tine si am sa-ti marturisesc ceva.Pe cand eram copila, plangeam cand citeam versurile poetului Eminescu..
Te cuprind cu buchet de imbratisari draga mea draga!

ELENA spunea...

Nu credeam sa-nvat a muri vrodata;
Pururi tânar, înfasurat în manta-mi,
Ochii mei naltam visatori la steaua
Singuratatii.
A fost,este si rămane viu în inimile noastre.
Să aveți o duminică frumoasă draga mea Tiză!
În capitală a venit primăvara....!
Mii de pupicei...

Lavi H. spunea...

Elena, ma bucur ca iti place, multumesc pt sfat, am sa incerc sa compun mai multe poezii, sper sa reusesc:)

>:D<

elena marin-alexe spunea...

ELENA
Multumesc pentru frumusetea gandurilor tale Tizo!

elena marin-alexe spunea...

Lavi H.
Vei reusi daca te bazezi pe El! Imbratisari!

geaninalisandru spunea...

Ai punctat foarte bine, "mai degraba ca e acelasi sentiment comun care ne anima."

Mulţumesc pentru toate vizitele şi comentariile pe care le laşi pe blogurile noastre, al meu şi al lui Cristian.

Respectul nostru şi cele mai curate gânduri!

miki spunea...

"Domnul cel de pasare maiastra,
Domnul cel de nemurirea noastra-Eminescu."

elena marin-alexe spunea...

geaninalisandru
La fel pot spune si eu din tot sufletul, caci vizitele voastre si comentariile pline de esenta ma onoreaza si ma bucura ca va am la loc de cinste in inima mea.
Toate gandurile mele bune pentru voi,le asez in rugaciuni si le daruiesc Domnului Isus .El sa va binecuvanteze dragostea in veci!

elena marin-alexe spunea...

miki
Da , frumoase si nepieritoare ganduri in cinstea marelui nostru poet.