luni, 8 noiembrie 2010

600

Am auzit o stire care deja se vehiculeaza de cateva zile pe toate posturile tv.
Peste 600 de angajati din teatre, opere si muzee, vor fi disponilizati, dupa ce in prealabil li s-a taiat cei 25 la suta din salarii si asa mici.
Ma intreb, pe buna dreptate ce se va intampla cu ei, dar si cu noi, in viitorul apropiat.Oare vom cumpara paine de la vreun tenor, care ne va delecta cu o arie din Othello? Sau poate ni se va servi o cafea la bar de catre o soprana, care ne va delecta cu o arie din Aida?
Lasand gluma amara la o parte, nu pot intelege ce ganduri sinistre ii macina pe guvernantii nostri si ce planuri de viitor au  in ce priveste cultura romaneasca, si asa in deriva..
Nu stiu de ce, dar am senzatia , ca de la o vreme alunecam pe o panta periculoasa si nu se gaseste nimeni sa ne opreasca..

30 de comentarii:

Danube Daughter spunea...

Acum ca fac asta, o sa ramanem chiar fara nici un pic de cultura. In ce tara din lumea asta au sters din registre interpretii ce asuda cu bucurie cantand Verdi si Mozart? E inadmisibil! Ma gandesc cu groaza la asta,pentru ca tot ce fac este sa muncesc pt a fi unul dintre ei. Cum pot visele tinerilor artisti razbi?...

Ana Maria spunea...

raspunsul este simplu si trist in aceiasi masura: planuri - nu (au)exista...

Fleur du May spunea...

Nu cred ca le pasa catusi de putin de cultura...Pentru ca nu le pasa catusi de putin de suflet. Pentru ca asta face un artist, cum nimeni altul nu o poate face,iti inalta sufletul.Evident medicii sunt importanti,economistii sunt importanti, matematicienii la fel..dar de ce nu si artistii? Pentru ca ei sunt adevarati vindecatori de suflete...dar ce spun, poate pe unii ii fac mai fericiti banii, averile, barfa..cine stie.

Rusine sa le fie celor care arunca in noroi tara si cultura si tot ce e frumos!

P.S De ce nu se apuca sa taie si din politicieni, ca si asa nu fac nimic si dorm in front mai tot tp! Uite asa! Nu v-ati gandit si la asta 'stimati' domni?

iri spunea...

Eu sant puternic incredintata draga Elena ca daca este de oprit va fi oprit.Caci Tatal nostru ceresc este in control.

Oricine să fie supus stăpânirilor celor mai înalte; căci nu este stăpânire care să nu vină de la Dumnezeu. Şi stăpânirile care sunt, au fost rânduite de Dumnezeu.Romani 13:1

Cristian Lisandru spunea...

Suntem deja în prăpastie. Merg pe stradă şi îmi dau seama că oamenii nu au fost niciodată aşa de trişti. Gârboviţi de griji, ridaţi de lipsa de perspective, indecişi, temători...

Cristake spunea...

Pai cum doamna hai, daca stati in zona muntoasa normal ca percepeti ca alunecam pe panta periculoasa. Da' cre'ca si noi, campenii, avem senzatia asta. Doar de 20 de ani miseii tot distrug: ba industria, ba agricultura, ba invatamantul, ba...ba Novac. Sau Apa Nova(c). Trebuia sa vie si randul culturii, nu?
Spre deosebire de, sa zicem CFR (care ma doare), in cultura nu prea poti sa te bagi ca sa pui mana pe ciolan, ca vreo prelegere a lui Puric sau o lansare de carte a lui PLesu nu aduc marafeti si "combinatii", insa culturnicii sunt bugetari, vasazica mananca banu' de autostrada, care autostrada ne-ar oferi "infrastructura necesara dezvoltarii", care oameni semizei precum Calin Motociclistu' si Radu din Berceni a vrut sa ne faca, ca sa ne fie bine.
Numa' ca din 90 incoa' se vede doar efectul. Cauza e mai in urma, cam de cand a aparut zicala (si principiul) "timpul trece, leafa merge".

elena marin-alexe spunea...

Danube
Pe mine vestea asta m-a revoltat.Ramane de vazut ce va mai fi.O zi buna Soprano draga mea!

tu26dor spunea...

... si nu stiu de ce sunt convins ca asta e abia inceputul...

Kalliope spunea...

totul face parte din destin :)

elena marin-alexe spunea...

Ana
Draga mea cred ca ai dreptate..

elena marin-alexe spunea...

FleurduMay
Am vazut la stiri, un bariton de la un teatru, care dadea cu var intr-un birou..
No comment.

elena marin-alexe spunea...

iri
Draga mea, sunt constienta, ca totul este cu stirea lui Dumnezeu.

elena marin-alexe spunea...

Cristian Lisandru
Da, lipsa de perspective, ii face pe oameni sa cada in stari de tristete pana la depresie..
Si eu simt ca lumea a plecat intr-o cursa nebuneasca.

elena marin-alexe spunea...

Cristake
Subscriu la cele spuse de tine, desi nu cu bucurie, dar asta este realitatea. Ce noutati mai ai de la Iasi?

elena marin-alexe spunea...

tu26dor
Si eu cred la fel Tudore!

elena marin-alexe spunea...

kalliope
Da, din destinul scris de Dumnezeu!

Lavinia spunea...

poate asa este, dar noi trebuie sa ne punem increderea in Dumnezeu, pentru ca El a promis ca va fi cu noi in fiecare zi, si ne-a mai spus sa nu ne inrijoram de ziua de maine, El este deja acolo.

denisia spunea...

trist...

marada spunea...

Prea multa suferinta! Trebuie sa se opresca! Ma rog zilnic pentru asta!

elena marin-alexe spunea...

Draga mea, eu nu ma ingrijorwz ci doar dau un semnal de alarma, asupra starii natiunii asa cum o percep eu.E clar ca Dumnezeu are dreptul de veto.
Te mai astept cu mare drag!

elena marin-alexe spunea...

denisia
Asa este..trist si adevarat!

elena marin-alexe spunea...

marada
Cuiva nu-i pasa de nimic.Dumnezeu sa aiba mila de noi!

... spunea...

E deosebit de grav ceea ce se intampla!
Ii inteleg foarte bine pe cei"600", care sunt in pragul disperarii.
Din pacate ,si eu sunt in aceasta categorie,decizia pe care trebuie sa o iau in aceasta saptamana de foc fiind greu de luat:Daca voi trimite dovada veniturilor mele pentru recalcularea pensiei militare,echivaleaza cu aprobarea incalcarii principiilor de drept de acest Guvern,cu consimtamantul pe care il ofer pentru recalcularea pensiei ,cu efecte dezastruoase pentru bugetul familiei mele.Daca nu voi trimite aceasta dovada,pensia imi va scadea dramatic,luandu-mi-se ca reper de calcul salariul mediu brut pe economie.Oricum,sunt in pragul disperarii,motiv pentru care ma gandesc tot mai serios sa plec din aceasta tara !
V-am impartasit aceste ganduri ca sa imbogatesc tabloul sumbru pe care l-ati prezentat in articol.
Va doresc o zi frumoasa!
Salutari din Satu Mare!

Teo Negura spunea...

Sincer, aruncand o privire spre ceea ce urmeaza, spre asa zisele perspective, acestea nu-mi par deloc luminoase, ba dimpotriva, mi se pare ca ne indreptam spre marasmul valorilor culturale...

elena marin-alexe spunea...

...
Ce spui tu prietene, m-a pus serios pe ganduri..
Chiar nu mai inteleg cine are de castigat din aceste demersuri..
Te rog sa nu disperi, fii puternic si cu siguranta vei trece si vom trece noi si de aceste perioade..

elena marin-alexe spunea...

Teo Negura
Pai, la drept vorbind, deja am inaugurat intrarea in marasmul valorilor culturale. Si, culmea este ca intr-o parte se aplauda frenetic..

kis spunea...

inca avem 1 420 000 de bugetari din care peste
500 000 soferi, secretare referenti arhivari sau taietori de frunze la caini .
cele mai multe sporuri din europa la bugetarii nostrii.
trebuia facut ceva!
ma intreb cum era viata daca castigau kmerii rosii?

geaninalisandru spunea...

Nu vrea nimeni să oprească această nebunie, mie îmi este foarte clar, iar cei care au schițat un simplu gest în acest sens au fost puși la zid.


Te îmbrățișez cu mare drag, draga mea dragă!

elena marin-alexe spunea...

kis
Orice ar fi nu trebuie sa fie sacrificata cultura.Vom fi si mai saraci..

elena marin-alexe spunea...

geanina lisandru
Asta pentru-ca devenim o natiune tot mai saraca in spirit..si curand vom asista si la un exod al artistilor.
Dumnezeu sa ne ocroteasca valorile!
Cu toata dragostea iti trimit gandurile mele bune!