luni, 14 iunie 2010

Lumini peste timp

Cu putin timp in urma am citit despre un sondaj facut de publicatia  Le Figaro,intitulat  "care este cea mai importanta opera de arta din sec.xx"" cunoscuta sculptura a maestrului Brancusi, a ocupat locul 4. Ea urmeaza lucrarilor lui Matisse, Picasso si Warhol. De mentionat ca sondajul s-a facut pe internet.
Hai sa lasam de-o parte tristetea ultimelor saptamani, care pe multi dintre romani i-a facut sa regrete ca s-au nascut pe aceste meleaguri si sa primim vestile bune care ne vin ca un balsam pe inima.Si sa nu uitam ca de pe aceste meleaguri multi semeni de-ai nostri au fost binecuvantati cu "lumina la purtator", lumina ce isi trimite cate-o raza si spre inima noastra .
Va mai dau cateva "repere" care lumineaza in timp:Ionescu scriitor,  Grigorescu pictor, Irimescu sculptor,Eliade scriitor, Coanda inventator, Celibidache dirijor,Wurmbrand pastor,  Prunariu cosmonaut,Cortez mezzo soprana, Racovita savant biolog,Comaneci sportiva si de ce nu chiar Costel Busuioc, un om simplu, dar plin de talent si iubitor de divin. Lista inca poate continua..asa ca hai sa lasam deoparte frustrarile de tot felul si sa incepem aceasta saptamana cu mai multa demnitate si mult mai multa credinta in Dumnezeu.
Romanii au inca resurse spirituale!

16 comentarii:

corina spunea...

Elena Buna dimineata!Ai mare dreptate inca de sufletul spiritual care este defapt partea cea mai buna si consistenta a persoanei a romanului daca vrei nu se poate dizolva asa usor cu una cu doua.Sa ai o zi binecuvantata si astazi!

raza de soare spunea...

doamna Elena mi s-a umplu sufletul de lumina cu ultima d-voastra postare...sunt mandra ca sunt romanca, dintotdeauna am fost, doar ca uneori imi vine sa urlu...urasc sistemul, coruptia si faptul ca toti stau cu mainile in san si nu schimba nimic...Romania e o tara minunata, dar cei care-si vad doar interesul propriu in slujba banului o strica...

Cristian Lisandru spunea...

Aşa este. Avem resurse spirituale mari... Şi îmi place să cred că acest filon nu va fi niciodată epuizat... Vă doresc o săptămână excelentă!

Danube Daughter spunea...

Callas? Pai Maria Callas nu era romanca :D

Geanina Lisandru spunea...

Frumoasă mobilizare ne făcuşi. Venirăm să vedem minunea. Ar fi minunat dacă într-un final vom reuşi să ne apreciem operele şi marii artişti la justa lor valoare.

Pentru mine a fost cu adevărat o bucurie această postare.

Te îmbrăţişez cu mare drag!

miki spunea...

De-a lungul timpului , tarisoara asta a suportat multe, dar intotdeauna romanii au tinut capul sus si nu cred ca s-au plans mai tare ca acum, si nici rusine cu numele lor nu le-a fost.
Cand aud expresii de genul:"mi-e rusine ca sunt roman" simt un nod in stomac.Eu cred ca avem nenumarate motive de mandrie, iar daca nu ne sunt de ajuns, atunci , sa incercam fiecare-n parte, prin faptele noastre sa ne mandrim macar cu ceea ce suntem noi in stare sa facem.

denisia spunea...

Dacă ne gândim bine, fiecare persoană a fost pusă de Dumnezeu la locul potrivit, în familia, tara, perioada potrivită. Am fost puşi, să aducem o schimbare în jurul nostru, să fim creativi... dacă nu facem asta e numai vina noastră... fiecare a primit cel puţin un "talant"... depinde de noi, dacă îl punem în negoţ sau îl îngropăm..

elena marin-alexe spunea...

Corina-
MULTUMESC.O SEARA BUNA DRAGA MEA.

elena marin-alexe spunea...

RAZA-
iMI PLACE CUM GANDESTI SCUMPA MEA.V a fi bine! Sa speram.

elena marin-alexe spunea...

Cristian Lisandru-
Cu siguranta.
O seara frumoasa domnule scriitor!Imbratisari prietenesti din Vrancea.

elena marin-alexe spunea...

Danube-
Multumesc pt. atentionare.Am facut o confuzie cu Viorica Cortez , marea mezzo soprana.Fata din muzica, pai cine sa stie daca nu tu? Te pup si multumesc.

elena marin-alexe spunea...

Geanina-
Sa dea Domnul sa ne revenim si sa inteklegem ca facem parte dintr-un popor plin de haruri..
Cu mare dragoste te pup prietena mea draga!

elena marin-alexe spunea...

miki-
Daca-ti este rusine ca esti roman , inseamna ca-ti este rusine cu tine insuti...Pacat ca unii au asemenea mentalitati.

elena marin-alexe spunea...

denisia-
Imi place cum pui tu problema cu..talantul.

ARIPI DE FLUTURE spunea...

trecem noi si peste asta, import sa ne ramana credinta si speranta, restul se face, va imbratisez

elena marin-alexe spunea...

ERIPI DE FLUTURE-
Mare este Dumnezeu!