joi, 13 mai 2010

Lacrimile


  Daca e vineri, "Hai la plimbare" la brat cu poezia!

 


Cand izgonit din cuibul vesniciei
 intaiul omî


trecea uimit si-ngandurat pe codri ori pe campuri,
il chinuiau mustrandu-l
lumina, zarea, norii si din orice floare
il sageta c-o amintire paradisul
Si omul cel dintai, pribeagul, nu stia sa planga.



O data istovit de-albastrul prea senin
al primaverii,
cu suflet de copil intaiul om
cazu cu fata-n pulberea pamantului:
"Stapane, ia-mi vederea,
ori daca-ti sta-n putinta impaienjeneste-mi  ochii
cu-n giulgiu,
sa nu mai vad
nici flori, nici cer, nici zambetele Evei si nici nori,
caci vezi- lumina lor ma doare"

Si-atuncea Milostivul intr-o clipa de-ndurare
ii dete lacrimile. 



                                                                                                  Lucian Blaga

24 de comentarii:

Cristian Lisandru spunea...

"nici zambetele Evei si nici nori,
caci vezi- lumina lor ma doare"

Impresionant. Alte cuvinte nu îşi mai au rostul...

monik spunea...

Este o poezie care imi place extraordinar de mult. Va imbratisez.

Mariana spunea...

Ce frumuseţe de gânduri!
Mă întrebam odată într-un eseu de ce a dta Dumnezeu şi zâmbetul şi lacrimile...
Ştie El de ce...Şi ştim şi noi...
Elena, fie ca să avem mereu lacrimi de fericire...

denisia spunea...

Lacrimile fie ele de iubire, dor, durere ne purifica sufletele.

elena marin-alexe spunea...

Cristian Lisandru-
Uneori doare tot ce-i mai frumos...
O zi cu senin si ploi de bucurii de la Vrancea!
Multumesc mult Cristian!

elena marin-alexe spunea...

monik-
Si eu o ador. Gusturi in comun...draga Monik.Te pup!

elena marin-alexe spunea...

Mariana-
Cusiguranta El le-a aranjat asa cum trebuie si la timpul lor sa atinga inima omului...
Te imbratisez Mariana si multumesc pentru trecerea ta pe aici.Intotdeauna imi face mare placere suceveanco draga! Fii binecuvantata!

elena marin-alexe spunea...

denisia-
Da , pentruca ating laturile sensibile ale existentei noastre. Imbratisez cu drag inima ta Denisia draga!

ELENA spunea...

"Cand izgonit din cuibul vesniciei
intaiul omî


trecea uimit si-ngandurat pe codri ori pe campuri,
il chinuiau mustrandu-l
lumina, zarea, norii si din orice floare
il sageta c-o amintire paradisul
Si omul cel dintai, pribeagul, nu stia sa plang"
Foarte frumoasă ... aţi făcut o alegere
superbă draga mea Tiză!
Să aveţi un weekend excelent!
O îmbrăţişare caldă din capitală!

Simina spunea...

frumoasa poezia....

dyanna spunea...

Versuri sensibile si frumoase.Un week-end linistit.

elena marin-alexe spunea...

ELENA-
Multumesc de apreciere si urare draga mea.Maine este ziua nepotelei mele Miruk care implineste 3 ani si bineanteles ca va fi o zi plina de bucurii pentru mine. Te imbratisez Tizo!

elena marin-alexe spunea...

Simina-
Bine ai venit "la plimbare".

elena marin-alexe spunea...

dyanna-
Si tie draga mea Dyanna, iti doresc un sfarsit de saptamana mirific!Fii binecuvantata!

ELENA spunea...

LA MULŢI ANI,MIRUK!
Să vă trăiască printesa ,
să crească mare şi frumoasă
aşa ca bunica...
O zi frumoasă plină de bucurii..
şi petrecere frumoasă vă doresc
scumpa mea Tiză!
Vă pup cu mult drag!

P.S.Şi eu o să am o prinţesă
în august dar,ce folos că tot
departe de mine.

elena marin-alexe spunea...

ELENA-
Mii de multumiri draga Tizo!Te imbratisez cu mare drag!

James Owens spunea...

Frumos și impresionant. Mulțumesc, Elena.

kis spunea...

tot maestrul ,,Blaga,, a scris si urmatoarea cugetare care imi place tare mult:
,,despre viata nu poti sa scrii decat cu un toc inmuiat in lacrimi,,
salutari din hd

Zenna spunea...

Îl ador pe Blaga, este cel care m-a făcut să mă îndrăgostesc de poezii, nu mă satur niciodată să pătrund în lumea sa minunată. Nu am cuvinte să spun cât de mult îl admir...

O zi frumoasă să aveţi, vă pup!!

elena marin-alexe spunea...

James Owens-
Thank you !Good day!

elena marin-alexe spunea...

kis-
Buna cugetarea! O zi cu ploi de bucurii sa ai Sami!

elena marin-alexe spunea...

Zenna-
Eh...vezi cum gusturile aduna prietenii? Te pup frumoasa mea prietena!

ANCA spunea...

ff frumos !

elena marin-alexe spunea...

ANCA-
MULTUMESC DRAGA MEA!