vineri, 15 ianuarie 2010

Eminescu

Daca e vineri atunci, e poezie pe paine . Sa nu uitam de poetul care ne-a leganat copilaria!

O, rămâi


"O, rămâi, rămâi la mine,
Te iubesc atât de mult!
Ale tale doruri toate
Numai eu ştiu să le-ascult;

În al umbrei întuneric
Te asamăn unui prinţ,
Ce se uit-adânc în ape
Cu ochi negri şi cuminţi;

Şi prin vuietul de valuri,
Prin mişcarea naltei ierbi,
Eu te fac s-auzi în taină
Mersul cârdului de cerbi;

Eu te văd răpit de farmec
Cum îngâni cu glas domol,
În a apei strălucire
Întinzând piciorul gol

Şi privind în luna plină
La văpaia de pe lacuri,
Anii tăi se par ca clipe,
Clipe dulci se par ca veacuri."

Astfel zise lin pădurea,
Bolţi asupră-mi clătinând;
Şuieram l-a ei chemare
Ş-am ieşit în câmp râzând.

Astăzi chiar de m-aş întoarce
A-nţelege n-o mai pot...
Unde eşti, copilărie,
Cu pădurea ta cu tot?

In memoriam, azi la implinirea a 160 de ani de la nastere.

31 de comentarii:

ELENA spunea...

"O, rămâi, rămâi la mine,
Te iubesc atât de mult!
Ale tale doruri toate
Numai eu ştiu să le-ascult;

În al umbrei întuneric
Te asamăn unui prinţ,
Ce se uit-adânc în ape
Cu ochi negri şi cuminţi;"
Un sfârşit de săptămână
minunat vă doresc draga mea Tiză!

Jacktels Kochbuch spunea...

Hallo Doamna Elena,
Ca obisnuit ne serviti si Vinerea asta o Portie minunatä de Lyricä. Foarte frumos.
Eu de la Eminescu nu am cunoscut multi Ani numai " Mai am un singur Dor ". de un Timp decind Internetul oferä mai mult l-am descoperit in Sfirsit sie Eu. Minunat.

Multmesc mult si multe Salutäri
Jacob

nakudo spunea...

cred ca e poezia reprezentativa a trairii eminesciene legata de dragoste...fara ticalosie sant mandra de moldoveni...si ce au dat culturii..mai saraci colo ea da bogati sufleteste si tare framantati...va imbratisez cu multa dragoste...na ca am fost carcotasa..hi-hi

ARIPI DE FLUTURE spunea...

superba poezie ati ales.va imbratisez

raza de soare spunea...

superba poezia poetului national...

Lisandru Cristian spunea...

Un geniu. Indiscutabil. Şi este de ajuns să spui doar atăt - EMINESCU...

tequila_cu_varza spunea...

Intr-adevar, merita sa ii oferim lui Eminescu cateva ganduri in aceasta zi... :)

raza de soare spunea...

Eminescu...Eminescu...Eminescu...e de ajuns sa-i pronuntam numele si sa simtim ceva deosebit...

Hălăţel spunea...

Pe lânga plopii fara sot
Adesea am trecut;
Ma cunosteau vecinii totii
Tu nu m-ai cunoscut.



La geamul tau ce stralucea
Privii atât de des;
O lume toata-ntelegea
Tu nu m-ai înteles.



De câte ori am asteptat
O soapta de raspuns!
O zi din viata sa-mi fi dat,
O zi mi-era de-ajuns.

"Pe langa plopii fara sot" e preferata mea.:D

kis spunea...

De peste o suta de ani ne este dor de Eminescu si, oricat ar vremui peste noi o istorie vitrega, Poetul Etern este si va ramane al nostru, al romanilor; in fiecare dintre poeziile sale se rasfrange modul de a gandi al acestui neam, asa cum cerul instelat se oglindeste intr-un bob de roua: sentimentul timpului, istoria vazuta ca drama, spatiul romanesc, vremelnicia umana, figurile mitologiei nationale ,iubirea — toate isi gasesc locul in aceste creatii.

info spunea...

Buna ziua,

Sunteti interesat de un schimb de link-uri (link exchange) ?
Eu va adaug link-ul pe http://kidinho.wordpress.com , iar dvs. imi adaugati link inspre http://www.ejocurionline.com .

Mai jos aveti datele :
Titlu : jocuri online
Descriere : jocuri online
Link : http://www.ejocurionline.com

sau

Jocuri online

Daca sunteti interesat de acest schimb de link-uri , trimiteti-mi datele site-ului dvs. la adresa de mail infojocuri@gmail.com pentru a-l adauga.
Astept un mesaj de confirmare pozitiv / negativ .

Multumesc pt. timpul acordat !

PS : Imi pare rau daca prin acest mesaj v-am deranjat !

Numai bine !
George

elena marin-alexe spunea...

ELENA-
La umbra versurilor nemuritoare, ale marelui poet iti doresc o noapte minunata!

elena marin-alexe spunea...

Jakob-
Niciodata nu-i prea tarziu sa-l descoperi pe marele Eminescu. Noapte buna Jakob!

elena marin-alexe spunea...

nakudo-
Si eu sunt mandra de moldoveni, nu ca as fi eu moldoveanca,...ha ha ha ...dar chiar sunt mandra. ;;)

elena marin-alexe spunea...

Fluturas-
Noapte buna draga mea!

elena marin-alexe spunea...

raza de soare-
O noapte frumoasa !

elena marin-alexe spunea...

Halatel-
Si mie imi place....plus melodia care se canta pe versurile astea.Te las sub magia versurilor luceafarului, draga mea.

elena marin-alexe spunea...

kis-
Pe buna dreptate i se poate spune Poetul etern!
Noapte senina plina de razele luceafarului iti doresc si multa pace!

elena marin-alexe spunea...

Lisandru Cristian-
Intr-adevar daca spiu Eminescu, nu are rost sa mai adaugi alte cuvinte.O noapte senina cu multa pace sa ai Cristian.

elena marin-alexe spunea...

tequila cu....varza-
Daca nu lui, atunci cui? :)

elena marin-alexe spunea...

raza de soare-
Eminescu e o emblema pentru noi ca neam.

elena marin-alexe spunea...

info-
Sincer nu ma intereseaza. Seara buna sa ai!

kalliope spunea...

n-am uitat de dansul, dar nu am avut cand sa fac un articol despre el sau sa scriu ceva... o seara de vis va doresc.

P.S. mie de exemplu mai mult mi-au placut mereu decesele decat nasterile, in 15 iunie, cu siguranta voi pregati ceva...

P.S.2. daca nu uit:)))

disa spunea...

"Astăzi chiar de m-aş întoarce
A-nţelege n-o mai pot...
Unde eşti, copilărie,
Cu pădurea ta cu tot?"

Unde esti tinerete?
O zi binecuvantata, Elena!

Cristake spunea...

Mai demult, din plictiseală tâmpă, adaptasem niţel primele versuri... în sens citrico-militar: "Ooo... lămâi!!! Lămâi! La mine!!"
;))

dyanna spunea...

"Nu de moarte mi-este frică, ci de veşnicia ei"
Mihai Eminescu.

elena marin-alexe spunea...

kalliope-
O DUMINICA PLACUTA SA AI !

elena marin-alexe spunea...

disa-
Asta pamanteasca trece ca iarba de pe camp....dar noi avem o tinerete vesnica.Pace si bucurie iti doresc draga mea!

elena marin-alexe spunea...

cristake-
Probabil iti doreai mult lamaile caci lipseau dar, nu era vina lui Eminescu.

elena marin-alexe spunea...

dyanna-
Sa ne pregatim pentru vesnicie....

kalliope spunea...

dynna, asta aspus-o TUDOR ARGHEZII