joi, 3 decembrie 2009

Repetabila povara [2]

Am mai scris despre voi, dragii nostri parinti,
Când erati mai activi, când erati mai fierbinti
Si ce-am scris m-a durut, si ce-am scris v-a durut,
Am privit îndelung, ca ochi mut spre ochi mut.

Si acum, mai batrâni, si acum mai târziu
Îmi mai cereti sa spun, îmi mai cereti sa scriu,
Cautati peste timp c-un benefic repros,
Peste rama de os ochelarii sunt rosi.

Înainte putin, înapoi amintiri
Si ce degete-aveti, zi de zi mai subtiri,
Numai calciu batrân pe la încheieturi
Si vecini mai nervosi si nepoti mai impuri.

Ce sa scriu despre voi, dragii nostri batrâni,
V-as minti, însa stiu ca priviti în fântâni
Si din ele vedeti cum v-ati stins si v-ati dus
Si remedii nu sunt si întoarceri nici nu-s.

Vin postasii la voi, zâmbitori uneori,
Telegrame purtând cu nepoti rotunjori
Si voi faceti un chef cu un vin îndulcit
Si cu pâine si unt cât un vârf de cutit.

Dimineata plecati, ca la treburi cândva,
Dar la prânz oboseala de umeri va ia,
Zi de pensie-aveti, sarbatoare aveti,
Când sunteti guralivi si sunteti îndrazneti.

Mai vorbiti prin oras, mai vorbiti între voi
Cât va costa un loc de mormânt pentru doi.
Si la mers va-ndemnati mai rigizi, mai domoli,
Cautati leacuri noi pentru vechile boli
Si nici lacrimi în ochi nu mai tineti acum
Când traiti fara trai si aproape postum.

Dragii nostri parinti, suferinzi si batrâni,
Miorite spre voi mai coboara din stâni
Si va spun despre noi ce mai e si ce nu-i
Si v-ati plânge cuiva, dar taceti nimanui.

Si ce plug v-a taiat în obraz brazde-adânci
Si ce vulturi fatali v-au strigat de pe stânci?
Mai ramâneti cu noi, nu plecati nicaieri,
Nu ne sunteti batrâni, nu ne sunteti poveri.

Va iubim tot mai mult, nopti si zile n-ajung,
Însa voi hotarâti c-ati trait prea-ndelung.
Hai, priviti-ne ochi, cât nimic nu s-a frânt,
Ce-i cu voi de priviti insistent în pamânt?

Locul vostru e-aici, nu va strângeti asa,
Vai, ce mici ati ramas sub povara prea grea.
Totdeauna prea mici cei batrâni ne ramân
Ca-ntr-o zi ca pe prunci i-om purta lânga sân.
Adrian Paunescu

Dedicatie speciala pentru toti cei care isi iubesc 'radacinile' cata vreme le mai au.....

28 de comentarii:

nakudo spunea...

saru mana..mult...asta numesc eu stanca si prieten...am inhatat poezia si ma inclin in fata dumneavoastra si a celui ce a scris...si multumesc divinitatii pentru radacini si tot ce au pus,parintii,bunicii...si romanismul in mine...va iubesc si tata..e linistit...simte totul ca un taran roman care se respecta,stiti ca v-am povestit la telefon:,,maria:-mai ioane nu muri...ca unde te duci?ion:taci,fa MARIE,ca eu stiu unde ma duc,fii pe pace"va imbratisez...eu sant o persoana directa..stiti

dyanna spunea...

Sincer...ca om mie una nu imi place deloc Adrian Paunescu,dar ca poet,jos palaria.Are cateva poezii superbe.

FleurduMay spunea...

Dragii nostrii parinti...si dragii nostri bunici..ce ne-am face noi fara ei.
Sa ii tina Dumnezeu sanatosi, sa ne fie aproape.
Eu am doar bunicute..bunicii au murit si nu i-am cunoscut..mi-ar fi placut tare mult..dar asa a fost sa fie.
Sa aveti o seara placuta:)

ARIPI DE FLUTURE spunea...

superba poezie doamna elena si o citesc tocmai azi cand doar ce am vorbit cu bunica:)va imbratisez

Passion4God spunea...

Frumoasa poezie ce ma pune pe ganduri...

elena marin-alexe spunea...

Nici cel mai falnic copac nu poate trai fara radacini.Cand radacinile mor sufletul plange si jeleste plecarea in nefiinta.
O seara de mare har sa ai si multa pace, DE PRIN PARTEA LOCULUI!

elena marin-alexe spunea...

DYANNA -
Cand vom pretui calitatile, comori aflate in posesia semenilor nostri, vom intelege esenta binelui.
Imi place cum gandesti si imi place franchetea ta .Te admir Dyanna draga mea !

elena marin-alexe spunea...

FleurduMay -
Dumnezeu sa binecuvanteze 'parintii care mai traiesc' Batranii sunt comoara perisabila a fiintei umane.
Te pup frumoaso!

ARIPI DE FLUTURE spunea...

aveti un premiu pe blogul meu, va imbratisez

Rodica Botan spunea...

Sint bunica si de 11 ani este dusa bunica mea...Abia astept sa o vad ...lucrul ei de mina neterminat este in sufragerie in acelasi cos in care il punea...cu ghemul si acul de cipca...

Nu putem sa-i pretuim indeajuns...

marada spunea...

De cate ori am citit poezia am plans.Asa ca si acum...
Toate cele bune!

elena marin-alexe spunea...

ARIPI DE FLUTURE -Si tu esti o mare iubitoare de 'radacini'.Ele ne sustin si ne da vigoarea.
O seara senina sa ai!

elena marin-alexe spunea...

Passion4God -
Noapte frumoasa si ganduri bune de la Vrancea!

elena marin-alexe spunea...

ARIPI DE FLUTURE -
Iti multumesc mult pentru premiu draga mea!

elena marin-alexe spunea...

Rodica Botan -
Cat mai exista sale dam cinstea si dragostea, caci timpul trece, trece.....Seara buna si binecuvantare!

elena marin-alexe spunea...

marada -
Si eu plang la asemenea poeme, care ma rascolesc si ma dor. Te imbratisez cu mare drag!

CeCiLe spunea...

Superba poezia!
Tare mult as fi vrut sa am s eu bunicii in viata, sa ii cunosc si sa ii iubesc. Din pacate nu ii am, dar sunt recunoscatoare ca am parintii langa mine.
Va imbratisez si va multumesc pentru toate poeziile astea minunate care ma fac sa plang!

elena marin-alexe spunea...

CeCiLe -
Esti o fericita ca inca ii mai ai langa tine.Multi si-ar dori asta....
Fii binecuvantata si primeste de la Vrancea, toate gandurile mele bune.

vyky spunea...

Dumnezeu este poetul perfect, care în propria persoană interpretează propriile creaţii,noi doar il putem imita in limitele umanului ,iar atunci cand ne prosternem inaintea Divinitatii avem acele sclipiri ale maiestoaselor cuvinte rimate si melodioase ce ating sufletele ,apoi le fac sa vibreze spre Slava Creatorului nostru .
-salutari cu respect de la vyky

ELENA spunea...

Frumoasă poezie draga mea
TIZĂ,am citit-o aseară şi
m-aţi pus pe gânguri..
Eu din păcate nu mai am părinţi,
mama chiar luna acesta face un nr
de ani de când nu mai este printre
noi.Sfârşitul de săptămână ce vine
să vă aducă numai bucuri..
Vă îmbrăţişez cu mare drag!

Lisandru Cristian spunea...

O altă mare poezie a lui Păunescu... "Si ce plug v-a taiat în obraz brazde-adânci
Si ce vulturi fatali v-au strigat de pe stânci?
Mai ramâneti cu noi, nu plecati nicaieri,
Nu ne sunteti batrâni, nu ne sunteti poveri" - dragostea pentru părinţii noştri nu se stinge niciodată. Nici chiar atunci când se retrag în veşnicie cu zâmbetul pe buze, pentru a ne veghea de acolo...

mmary spunea...

Ce sa scriu despre voi, dragii nostri batrâni,
V-as minti, însa stiu ca priviti în fântâni
Si din ele vedeti cum v-ati stins si v-ati dus
Si remedii nu sunt si întoarceri nici nu-s."...

Constientizarea unei stari ireversibile...sinceritate...acceptare...
intelepciune...viata...

Dumnezeu sa va binecuvanteze cu toata splendoarea iubirii sale draga mea doamna..

elena marin-alexe spunea...

vyky -
Chiar asa , bine spus si pot afirma si eu,ca Dumnezeu este poetul atemporal perfect si indistructibil.Ne bucuram cand din bogatia LUI ne dasi noua farame de lumina.Binecuvantari!

elena marin-alexe spunea...

ELENA-
Nici parintii mei nu mai sunt in viata asta, poate din acest motiv poezia asta ma doare si mai mult. Un sfarsit de saptamana plin de dragostea lui Dumnezeu,sa ai Tizo draga mea!

elena marin-alexe spunea...

Lisandru Cristian -
Subscriu cu toata inima la cele spuse de tine.
Felicitari caci si tu iti respecti radacinile.
Un sfarsit de saptamana plin de bucurie sa-ti dea DomnulIsus!

elena marin-alexe spunea...

mmary -
Stim si trebuie sa acceptam voia lui Dumnezeu in viata noastra.Toate inclusiv noi, vin si pleaca dar El si Dragostea lui raman o eternitate. Daca o vom pretui vom trai vesnic.
Un sfarsit de saptamana cu iubire din IUBIRE, sa ai draga mea Mary!

Rappa_ru' spunea...

Foarte frumoasa poezia:)...ei sunt de parere ca nu ar trebui sa uitam de unde am plecat si pe cine am avut alaturi...ar insemna sa uitam de niste momente esentiale ale vietii noastre, cand ne era mai greu...

elena marin-alexe spunea...

Rappa_ru -
Multumesc Andrei.Esti un om de o calitate superioara dupa cum gandesti.